Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom heeft de D3 geen stofverwijderaar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom heeft de D3 geen stofverwijderaar?

    Ik begrijp niet waarom de Nikon D3 geen en de D300 wel een stofverwijderaar heeft.
    Ofwel heb ik het fout gelezen, maar bij de D300 zou je een antistof functie hebben waarbij de sensor trilt bij het aanzetten, afzetten of beide van de camera. Bij mijn D2X vormt het stof op mijn sensor een groot probleem.
    Ik had verwacht dat ze bij de opvolger ervan zeker wel zo een systeem gingen inbouwen.
    Heeft iemand hier een logische verklaring voor?
    * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

  • #2
    Re: Waarom heeft de D3 geen stofverwijderaar?

    Oorspronkelijk geplaatst door maarten1 Bekijk bericht
    Ik begrijp niet waarom de Nikon D3 geen en de D300 wel een stofverwijderaar heeft.
    Ofwel heb ik het fout gelezen, maar bij de D300 zou je een antistof functie hebben waarbij de sensor trilt bij het aanzetten, afzetten of beide van de camera. Bij mijn D2X vormt het stof op mijn sensor een groot probleem.
    Ik had verwacht dat ze bij de opvolger ervan zeker wel zo een systeem gingen inbouwen.
    Heeft iemand hier een logische verklaring voor?
    Wat ik er tot nu toe van onthouden heb, dmv reviews, is dat die anti-dust toestanden op de recentere cameras blijkbaar geen zak waard zijn. Meer marketing gimmick dan iets anders dus. Misschien denken ze er bij de D3 afdeling van Nikon ook zo over.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Waarom heeft de D3 geen stofverwijderaar?

      Misschien omdat het systeem eerder een marketing-gimmick is dan een 100% oplossing voor het probleem van het stof. Het help ( een beetje) doch vroeg of laat moet je toch over naar het manueel kuisen van de sensor. Aangezien de D3 toch meer PRO-gericht is dan de D300 lijkt het mij voor deze gebruikers minder een obstakel dan voor de D300 doelgroep.

      Silent M.

      Comment


      • #4
        Re: Waarom heeft de D3 geen stofverwijderaar?

        Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

        Comment


        • #5
          Re: Waarom heeft de D3 geen stofverwijderaar?

          Op de D3 sensor werd, ivm het stof-effekt, een antistof coating toegevoegd;
          over de low pass filter.

          Te vinden op: www.europe-nikon.com/support



          mvg,

          Roland

          Comment

          Working...
          X