Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1000€

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1000€

    Stel: je bent geinteresseerd in fotografie, vooral op reis en bij het mountainbiken.
    De interesse begint stillaan een hobby-tje te worden: Je volgt een cursus photoshop binnenkort een cursus digi-fotografie. Je vrienden Weten dat je Konica Z2 van 5 jaar oud (en naar schatting 13.000 shots) met ducktape aan elkaar hangt. Voor je verjaardag leggen ze samen voor een kadobon van 800€ bij een goeie fotowinkel.
    Daarmee wil je een toestel, glas, tas, batterijen, zonnekap, filter. Eventueel, mits goeie argumenten ben je bereid om max 200€ zelf bijleggen. Totaal 1000€ tops. Het geld móet niet op.
    Je bent niet echt van plan om nadien nog heel veel lenzen bij te kopen, het moet een beetje practisch blijven op reis, maar de mogelijkheid moet er zijn om, als de interesse op termijn een hobby wordt, een paar leuke lenzen bij te kopen.

    Je vader heeft een D50 met een paar leuke lenzen (waarvan de beste van Den Analooghen Tijd zijn), en ook nog wat glas van de Pentax Kserie (30 jaar oud: 3 vaste brandpunten en tele, geen zoom)

    belangrijke criteria:
    - niet te lomp (gewicht en omvang)
    - kan gebruikt worden in slechte lichtomstandigheden. Dus een goed instelbare flits (hebben andere merken ook een 'rear curtain flits zoals een D50?) of weinig ruis
    -zonder extremen: kan tegen een stootje en een stofje
    -merk maakt geen fluit uit: Sony, Pentax, Nikon, Canon, Olympus, ....

    Wat hou je onder je arm als je met een brede grijns de winkel buiten stapt?
    http://www.effieweg.tk

  • #2
    Re: 1000€

    Als ik eerlijk mag zijn, voor 1000€ geen SLR met nog glas bij. Dus een goede hybride camera is hier aan te raden denk ik.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #3
      Re: 1000€



      (die tamron moet met pentax-vatting zijn uiteraard, maar kost ook 415)

      Hier meer info over de body (met gestabiliseerde stofwerende sensor):
      Expert reviews of all the latest cameras, lenses, smartphones and accessories, since 2003.


      Maar als ik jou was zou ik nog wat wachten tot februari, dan komen er nmlk een heel pak nieuwe instap-body's op de markt (Pentax, Canon, Sony...)
      Last edited by scalll; 8 januari 2008, 17:44.

      Comment


      • #4
        Re: 1000€

        Nikon D80 + AF-S DX 18-135mm
        Met Gratis SD 2gb fotogeheugen, Draagtas en reinigingssetDetails € 999
        De nieuwe semi-professionele digitale reflex Nikon D80 zal indruk maken op elke fotograaf die zijn creatief palet wenst uit te breiden. Hij is gebaseerd op de degelijkheid van de gekende Nikon-body's ...

        Nikon D80 + AF-S DX 18-70mm
        Met Gratis SD 2gb fotogeheugen, Draagtas, en reinigingssetDetails € 999
        De nieuwe semi-professionele digitale reflex, Nikon D80 zal indruk maken op elke fotograaf die zijn creatieve mogelijkheden wenst uit te breiden. De D80 geniet van een nieuwe ultrasnelle processor voo...
        Jan Akkermans
        (BD1097BE)
        Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: 1000€

          Zit je aan een bepaalde winkel vast? Da's vaak niet zo fijn voor je budget...
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: 1000€

            En al meteen 3 erg verschillende antwoorden: K100, D80, en bridge. Super!

            nee, het is een formulering om jullie eens wat uit de tent te lokken. Enerszijds mag t een stuk breder gaan dan de "400D vs D40"discussies, anderszijds is mn vraag ook concreet: 1000 it is, voor dat geld moet een mens al iets leuks kunnen scoren. Dus geen body van 930e en dan "later wat beter glas". Ik zoek een evenwichtig pakket dat niet meteen om upgrades en verdere investering schreeuwt.
            Een Bridge cam is zeker een optie, maar ik heb schrik van de lenskwaliteit. De Konica Z2 die ik nu afdank had echt geen lichtsterke lenzen, een erg rauwe flits, waardoor ik m bijna nergens binnen of in t bos kon gebruiken. En ik heb er nergens een filter-beschermer voor gevonden. Liever een megapixeltje minder en een betere f-waarde, of hogere iso. Concreet dus: welke bridge biedt echt hoogstaande kwaliteit voor 1000, en ruimere instellingen dan enkel aperture en shutter time.
            http://www.effieweg.tk

            Comment


            • #7
              Re: 1000€

              zoek 2dehands naar een nikon d80 met of zonder lenzen. de kitlens 18-70 is zeer goed en aanvullend de sigma 70-300 apo macro. dan heb je een mooi bereik en een zeer goede camera. En kan je ook eens de lenzen van je vader gebruiken. Wat je met een nikon d40 waarschijnlijk niet zal kunnen.
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: 1000€

                Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
                Stel: ...
                Je vader heeft een D50 met een paar leuke lenzen (waarvan de beste van Den Analooghen Tijd zijn)....
                Mingh dat was de reden waarom ik even naar de D80 van Nikon verwees.
                Voor 999 EUR (uit het door mij aangehaalde voorbeeld en als je op het net zoekt misschien voor nog minder) heb je bijv. een Nikon D80 met een AF-S DX 18-70 mm objectief.
                Nikon heeft uiteraard duurdere en betere (lees lichtsterkere) lenzen, maar de prijs-kwaliteit verhouding in acht genomen, is dit toch een aardig objectief om te beginnen. Als je dan af en toe wat van het "glasservies" van je pa mag lenen zit het helemaal snor.

                Als je tweedehands koopt ben je nog beterkoop gesteld en kan je misschien investeren in beter of extra glas.

                (oei, ducaudi was me blijkbaar voor met ongeveer hetzelfde advies)
                Last edited by akkerjan; 8 januari 2008, 23:19. Reden: ducaudi was me blijkbaar voor met ongeveer hetzelfde advies
                Jan Akkermans
                (BD1097BE)
                Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: 1000€

                  Heb je eigenlijk al een bon gekregen? Anders vraag gewoon het geld. Er staat er eentje te koop op marktplaats.nl voor maar 500 euro. Je kan met klein opleg al een nikon 18-70 of tamron 28-75 f2.8 en sigma 70-300 apo macro kopen voor iets meer dan 800 euro.
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1000€

                    als het kan zou ik 2de hands gaan

                    350D : 320euro
                    18-55 : 40euro
                    70-300 van sigma : 130euro
                    2 batrijen (gn merk) : 20euro
                    zak voor alles in te steken :40? euro
                    geheugenkaartje : 20euro

                    570euro( dit zijn prijzen die ik al heb zien voorbij komen)
                    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1000€

                      Of je gaat voor de Olympus E330 met 2 kitlezen od de E400 met 2 kitlenzen (kleine camera, heel compact, voor mij persoonlijk te klein). Ben je onder de 800 euro klaar, heb je kwalitatief goede lenzen en een systeem dat je later kunt uitbreiden.

                      Succes met je keuze..

                      (Zoiezo is het verstandig om naar de voorgaande modellen te kijken bij alle merken. Vaak veel camera voor weinig geld... een jaar geleden was iedereen nog super gelukkig met die camera's)

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1000€

                        Nog even wachten tot eind februari, als dat kan. Met een budget van 1000€ kan het geen kwaad om 2dehands koopjes te gaan opzoeken. Vergeet ook zeker de hybride camera's niet..

                        Michiel
                        Canon R | Leica Q
                        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                        [/COLOR]

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1000€

                          Waarom geen Olympus E-510 ? Heb ik zelf niet maar overweeg ook een DSRL.

                          Beeldstabilisatie, anti-stof, live view,bereik 14-42 + 40-150 (factor 2 wegens Four Thirds)en vooral van al de bekende merken heeft Olympus de betere kitlenzen. Allez heb ik hier toch gelezen en is me bevestigd bij Konijnenberg.

                          Prijs rond de 800€ en er is een cash back van 100€ tot eind deze maand (dacht ik).

                          Kijk ook eens op www.preissuchmaschine.de
                          Canon 5D mkII | Canon 6D | Canon 5Dc | 24-70mm L f2.8 | 70-200mm L f4 IS | 100-400mm L | Canon 85mm f1.8 | Canon 430 EX II | Metz 48 AF-1

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1000€

                            Ik mocht (een goed jaar geleden) ook eens iets kopen voor mezelf en heb voor een DSLR gekozen wel wetende dat dit een begin was en ik uit mijn eigen zak een veelvoud hiervan zou besteden aan lenzen

                            Ondertussen heb ik een mooi setje bij mekaar, en zoals je in mijn posts kan zien heb ik het heel zuinig gedaan in vergelijking met andere mensen hier (maar het plezier was zeker niet minder)

                            Je ziet, als je met 1000 EUR wil stoppen, begin niet aan een DSLR
                            Last edited by palombian; 9 januari 2008, 12:12. Reden: off-topic zinsnede verwijderd

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1000€

                              Raad van hier en raad van daar en op den duur weet je het helemaal niet meer hé. Ik ken dat, je krijgt raad van Canonièns, Nikonisten, Pentaxaten en iedereen weet het evengoed maar de meningen lopen te sterk uiteen om nog echt te kunnen zeggen "ja, dat moet ik hebben".

                              En bijgevolg:
                              1) Kan je voor jezelf eens niet uitmaken of het nu definitief wel of niet DSLR moet worden?
                              2) Als het bridge moet worden dan zal je op dit forum zeer vaak de Panasonics FZ8, 18 en 50 aangeprezen zien. Ik heb zo'n FZ8 gekocht omdat die in een tasje aan de gordel perfect mee kan op de MTB tochten. In vergelijking met m'n DSLR is het minder fotomogelijkheden maar wel véél practischer.
                              3) Als het toch DSLR moet worden en je € 1000,00 is de limiet én je hangt vast aan die bon dan is 2e hands inderdaad wellicht uitgesloten. In zo'n geval denk ik (maar ik ben Canonièn) dat je inderdaad met die reeds aangeraden 350D zeer goed af bent. Neem hem in dat geval wel met de 18-55/3.5-5.6 IS want die is gevoelig opgekrikt tov de niet IS versie. Als je er daarnaast ook nog een Tamron of Sigma lens bijneemt riskeer je geld over te hebben.

                              Tenslotte: "bravo Djienbe, je hebt net evenveel verwarring veroorzaakt als alle anderen". Ok, toegegeven maar laat ik er dan dit aan toe voegen. Alles (DSLR) wat je reeds aangeraden werd ligt qua kwaliteit heel dicht bij elkaar. Het is weinig waarschijnlijk dat je het verschil tussen goed, beter en best echt gaat zien. En doordat de 350D nu de instap is bij Canon blijf je netjes in budget. Laat het me weten als je er een paar foto's van wil zien.

                              Djienbe

                              Comment

                              Working...
                              X