Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 test mét ruisvergelijk 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300 test mét ruisvergelijk 40D

    Interessante test op fotoapparatuur.
    http://www.fotoapparatuur.nl/Artikel...D300-Test/664/

    Met nikon als ruiswinnaar van de canon.

    Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: D300 test mét ruisvergelijk 40D

    Leuk om te lezen en sprekende voorbeelden
    Maar euh... om eerlijk te zijn, die ruistestjes tussen de verschillende modellen beginnen mij een beetje voor m'n ogen te draaien. De ene maal is het ene model beter, de andere maal toch het andere. Op de duur...
    Ik begin voor mezelf toch te besluiten dat het allemaal behoorlijk dicht bij elkaar komt te liggen... en deze conclusie is voor de Nikon-adepten al een behoorlijke opsteker (want het is tot voor kort anders geweest)

    In elk geval Kees, bedankt voor de link, want deze had ik nog niet gelezen. En laten we eerlijk zijn, die laatste fotos uit het artikel zijn toch echt wel lekker - als ik dat op die resolutie zou proberen met m'n Fuji S2...?!?

    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: D300 test mét ruisvergelijk 40D

      Het filmpje op het laatst heeft ook wel iets.
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

      Comment


      • #4
        Re: D300 test mét ruisvergelijk 40D

        Ach ja, die twee modellen zijn gewoon aan elkaar gewaagd denk ik.
        Alleen de pixelpeepers liggen hier wakker van

        Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5
          Re: D300 test mét ruisvergelijk 40D

          Ik vind vooral de ruis van de D300 veel mooier dan de 40D, heeft meer weg van een analoge korrel

          In de praktijk zal het slechts voor een klein aantal gebruikers belangrijk zijn denk ik...

          Comment


          • #6
            Re: D300 test mét ruisvergelijk 40D

            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
            Ik begin voor mezelf toch te besluiten dat het allemaal behoorlijk dicht bij elkaar komt te liggen... en deze conclusie is voor de Nikon-adepten al een behoorlijke opsteker (want het is tot voor kort anders geweest)
            Hier exact dezelfde conclusie

            MVG,

            Comment


            • #7
              Re: D300 test mét ruisvergelijk 40D

              Tot voor kort was ik jaloers op de haast ruisvrije concertpix van de Canongebruikers. Hoop dat ik dat vanaf nu niet meer moet zijn
              Ik kijk er enorm naar uit om de D300 eens tegoei uit te kunnen testen...
              StijnDeGrauwe.be

              Comment


              • #8
                Re: D300 test mét ruisvergelijk 40D

                Ik was niet van plan over te stappen (de D400 zal ongetwijfeld tóch weer beter zijn), maar wanneer ik dat filmpje bekijk, begint het toch weer te kriebelen om up te graden (nu D70...).

                Even mijn hoofd in de koelkast stoppen
                D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

                Comment


                • #9
                  Re: D300 test mét ruisvergelijk 40D

                  Iemand die nog een camera koopt op basis van ruis vergelijkingen in dit segment (D300,E3,A700,40D) doet volgens mij geen goede zaak. De verschillen zijn te beperkt, en heb eigenlijk nog nooit een deskundig vergelijk gezien. Je kunt in deze testjes alles bewijzen wat je maar wilt.
                  Daarbij zal het niemand in zijne kop krijgen op 1600 ISO te gaan werken als je dit kunt vermijden, omdat de kwaliteit bij alle toestellen sterk degradeert, wat niet wilt zeggen dat de kwaliteit niet aanvaardbaar blijft. Dacht dat zelfs bij de D3, toch wel de standaard op dit gebied, het dynamisch bereik met haast 2 stops afneemt op 1600 ISO.

                  Daar zijn andere criteria, volgens mij veel belangrijker, die het verschil maken tussen deze camera's

                  Comment


                  • #10
                    Re: D300 test mét ruisvergelijk 40D

                    Volledig mee eens. Heel die ruis-discussie kan me dan ook maar matig boeien. Alleen lijkt mij het verschil tussen de D70 en de D300 op heel wat vlakken (bediening, mogelijkheden, snelheid, algemene kwaliteit, lcd,...) écht wel de moeite te zijn...
                    D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D300 test mét ruisvergelijk 40D

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      Iemand die nog een camera koopt op basis van ruis vergelijkingen in dit segment (D300,E3,A700,40D) doet volgens mij geen goede zaak. De verschillen zijn te beperkt, en heb eigenlijk nog nooit een deskundig vergelijk gezien. Je kunt in deze testjes alles bewijzen wat je maar wilt.
                      Dat is volgens mij niet helemaal juist. Ruis is eerder weggevallen als overstap argument. Het publiek dat deze camera's koopt heeft meestal al genoeg geďnvesteerd in glas en zal pas naar een ander merk overstappen als die een functie of eigenschap aanbiedt die ver boven die van de andere uitstijgt. Enkel de Fuji S5 Pro heeft in dit segment een uitzonderlijke eigenschap.

                      MVG,

                      Comment


                      • #12
                        Re: D300 test mét ruisvergelijk 40D

                        Morgen allemaal,

                        Eerst dacht ik ook dat hoge iso niet aan mij besteed was, maar nu regelmatig slecht licht fotografie ( nacht & soms concert) niet mogelijk met statief wegens bewegende onderwerpen.
                        Laatst nog ergens een harmonie in een klein zaaltje getrokken (D200 & goed glas) iso opgedreven naar 800 anders te lage sluitertijden.
                        Wel, de resultaten waren bedroevend, weet wel dat mijn volgende dslr in de eerste plaats goed zal moeten presteren op hoge iso.

                        Groeten Leo

                        Comment


                        • #13
                          Re: D300 test mét ruisvergelijk 40D

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Dat is volgens mij niet helemaal juist. Ruis is eerder weggevallen als overstap argument. Het publiek dat deze camera's koopt heeft meestal al genoeg geďnvesteerd in glas en zal pas naar een ander merk overstappen als die een functie of eigenschap aanbiedt die ver boven die van de andere uitstijgt. Enkel de Fuji S5 Pro heeft in dit segment een uitzonderlijke eigenschap.

                          MVG,
                          Je hebt inderdaad gelijk frank, maar hetgeen ik wil zeggen is dat in functie van ruis een toestel kopen niet zinnig meer is, en het verschil op andere vlakken tussen d300 en de 40d (momenteel de 2 uitersten in dit segment) zeer groot is.
                          En dat dat verschil voldoende is om over te stappen, dat moet ieder voor zich uitmaken. Maar voor beginners of mensen met een kleine investering in lenzen,is het volgens mij niet onbelangrijk te weten dat er belangrijke verschillen zijn tussen D3,E3,A700 en 40d.

                          Comment


                          • #14
                            Re: D300 test mét ruisvergelijk 40D

                            Is het trouwens niet normaal dat een body van 1800€ beter presteert dan eentje van 1100€ ???
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: D300 test mét ruisvergelijk 40D

                              Is het trouwens niet normaal dat een body van 1800€ beter presteert dan eentje van 1100€ ???
                              Daar gaat het volgens mij in deze test niet om. Het prijsverschil is eerder te wijten aan de extra functies en specs.
                              Het is in ieder geval mooi dat nikon dat ruisprobleem eindelijk van de baan heeft, dat tonen tests als deze aan.

                              Comment

                              Working...
                              X