Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubai goedkoper??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dubai goedkoper??

    Een vriend van me gaat half februari naar Dubai. Heeft iemand een idee hoe het zit met de prijzen van multimedia materiaal? Mogelijkheid tot goedkoper aanschaffen van lenzen?? Als ze de prijzen van brandstoffen volgen is het hopeloos denk ik......

    ps: doe er eens een A van weg in de titel...zal iets juister (goedkoper ) zijn......
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

  • #2
    Re: Dubaai goedkoper??

    Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
    ps: doe er eens een A van weg in de titel...zal iets juister (goedkoper ) zijn......
    doe jij dat maar, ik kan dat niet

    Comment


    • #3
      Re: Dubaai goedkoper??

      Op de luchthaven is alles (zelfs taxfree) tot 50% duurder dan hier.
      In de Carrefour is de prijs gelijk aan de Benelux prijzen.
      In het oude centrum is een Canon/Nikon verkoper. In de etalage stond een Nikon 300/2.8 tussen de expressomachines en de strijkijzers tentoon. Prijzen waren 10% lager dan hier.
      Vooral niets kopen in de winkelstraat met de bazaars. Spotgoedkoop maar bijna allemaal defecte waren. Ik kocht er een 7 inch portable multisystem TV en ben 3 maal moeten teruggaan tot ik een goede had.
      Gsm zijn 30 tot 40% goedkoper maar je moet lang zoeken om een Europese versie te vinden met Nederlands in de taalselectie. Allemaal arabische talen met soms Engels er nog bij.
      Op de boulevard van het centrum naar Abu Dabi zijn minstens 10 computershops. Laptops 40% goedkoper, maar enkel met Qwerty keyboards verkrijgbaar.
      In de grote shopping mall (zeer luxueus) is alles duurder dan hier.
      Rekening houdend met het kleine prijsverschil en eventuele garantie-problemen lijkt het me niet de moeite om er dure zaken te kopen. Ik heb het beperkt tot de mini-tv, 3 gsm's en een zonnekapje.

      Comment


      • #4
        Re: Dubaai goedkoper??

        ok, heb het begrepen. Zal hem dus geen boodschappenlijstje meegeven he

        Thanks!
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

        Comment


        • #5
          Re: Dubaai goedkoper??

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Op de luchthaven is alles (zelfs taxfree) tot 50% duurder dan hier.
          Dat was ook zo in Bahrein (ik ben er voor het werk een paar dagen geweest om persluchtdrogers na te zien, kort na de eerste golfoorlog), daar stonden zelfs sportwagens in de tax-free shop, die neem je dus niet mee in de handbagage.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Dubaai goedkoper??

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Dat was ook zo in Bahrein (ik ben er voor het werk een paar dagen geweest om persluchtdrogers na te zien, kort na de eerste golfoorlog), daar stonden zelfs sportwagens in de tax-free shop, die neem je dus niet mee in de handbagage.
            en als ik soms op de luchthaven ben en tijdens het voorbijrijden airside eens binnen piep bij Aviapartner... wat een luxewagens daar staan te wachten op een vliegertje om in dezelfde richting te vertrekken.

            Comment


            • #7
              Re: Dubaai goedkoper??

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Dat was ook zo in Bahrein (ik ben er voor het werk een paar dagen geweest om persluchtdrogers na te zien, kort na de eerste golfoorlog), daar stonden zelfs sportwagens in de tax-free shop, die neem je dus niet mee in de handbagage.
              In de taxfree-zone van Dubai Airport staat altijd een sportwagen (Aston Martin,Ferrari en meer van die klasse)
              Je kan hem winnen door een lotje te kopen. Er zijn slechts 1000 lotjes per auto. Prijs van 1 lotje : 1000 USD

              Comment


              • #8
                Re: Dubaai goedkoper??

                , niet voor mij dus
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment


                • #9
                  Re: Dubaai goedkoper??

                  Ik ben belg, maar ben maandelijks in Dubai
                  Ik zou gewoon alles in belgie kopen als ik u was

                  Comment

                  Working...
                  X