Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D ... BUSY

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40D ... BUSY

    morgend allen

    klein probleem met de 40d

    communicatie via de EOS-utilities lukt niet
    op de camera staat op het bovenste schermpje "busy" en dat blijft zo
    als gevolg daarvan wil de EOS-utility software geen communicatie tot stand brengen en kan je via deze weg dus geen foto's importeren

    het rare is dat de camera wel zichtbaar is in de windoos verkenner en het importeren van foto's via Lightroom 1.3 wel mogelijk is

    enige suggesties, iemand ?

    bijkomende vraag, waar zijn eventuele alternatieve 'picture styles' te downloaden ? (neen, ik bedoel niet die 5 die je op de site van canon kunt vinden), zijn er eventueel andere leden die hun experimenten hieromtrend willen delen ?

    vriendelijke groeten uit Bahia

    Bas
    Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

  • #2
    Re: Canon 40D ... BUSY

    Raar, in windows word die gedetecteerd, en met EOS utility niet. Probeer deze (eos utility ) eens opnieuw te instaleren, omdat dit het enige programma is waarbij problemen zijn

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40D ... BUSY

      idd, dat was reeds mijn logisch denkproces

      herinstallatie bracht helaas geen soelaas

      andere suggesties ?

      bestaat er een ev. manier om de 40d een hard-reset te geven ?
      Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40D ... BUSY

        welke windowsversie is dit ?

        indien vista, dan kan het zijn dat er wat updates geinstaleerd dienen te worden om de compatibiliteitsproblemen op te lossen.

        Eventueel in hardwaresetup de cameradrivers verwijderen, en na een heropstart deze weer automatisch te laten detecteren door windows zodat deze opnieuw geinstaleerd worden.

        Mocht dit niet baten dan moet ik je doorverwijzen naar de support van canon zelf.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40D ... BUSY

          Oorspronkelijk geplaatst door Basile Bekijk bericht
          bestaat er een ev. manier om de 40d een hard-reset te geven ?
          Neen gewoon uitzetten is voldoende.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40D ... BUSY

            voor de geinteresseerden,

            in mijn geval was het herformatteren van de pc een oplossing
            Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

            Comment

            Working...
            X