Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringend hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dringend hulp gevraagd

    Omdat voorbeelden meer spreken dan duizend woorden:





    Dit zijn foto's gemaakt met de Pentax Optio 43 WR, als het goed is moet de exif nog terug te vinden zijn in de foto. De eerste komt zo uit de camera (alleen aangepast voor web): contrasten en kleuren zijn naar de vaantjes. Daarenboven zit er linksboven een flare. De tweede is een 100% crop en vertoont een TV-patroon. Je moet echt niet Einstein heten om het te zien. Dit doet me denken aan het beruchte foute CCD verhaal...

    Als ik me het verhaal nog goed herinner, dan was het ongeveer als volgt: Sony heeft verkeerde lijm gebruikt die na verloop van tijd kon loskomen waardoor de CCD stelselmatig degradeert... Afgaande op de foto's zit het nog in een beginstadium. De LCD doet al een tijdje raar, en eerlijk gezegd verwachtte ik niet anders dan dat dit ging gebeuren. Alleen verbaast me de periode waarin het evolueert: :shock: nog twee maanden en het is helemaal no go... Wat ik me ook nog herinner is dat de Optio 43WR in de cameralijst stond waar de defecte sensors bij gebruikt zijn...

    Goed, nu mijn vragen:
    a) heeft iemand informatie over het kapotte CCD syndroom? Ik google me suf, maar het enige wat ik kan vinden is dit: http://www.dpreview.com/news/0510/05100701sony_ccds.asp
    b) ik herinner me dat Sony zich engageerde om de CCD's gratis te herstellen ook die in camera's van andere merken. Maar daar vind ik helemaal niks van terug...
    c) Wamoekdoen? Zou het spijtig vinden deze camera zomaar in de vuilnisbak te gooien...
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Re: Dringend hulp gevraagd

    'k Kan je niet helpen, maar ik kan me inbeelden dat dit balen is... 'k Hoop dat je 't in orde krijgt Marc!

    Wim

    EDIT: ik vraag het na...
    Last edited by ishpuini; 7 januari 2008, 13:21.
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Dringend hulp gevraagd

      je in verbinding stellen direct met de camera invoerder in belgie (mogelijk benelux) desnoods met die voor europa en bevestiging zien te krijgen over het ccd verhaal voor jouw type camera. Daarna zullen ze wel een voorstel doen denk ik ..
      succ6

      Comment


      • #4
        Re: Dringend hulp gevraagd

        De reden waarom je waarschijnlijk weinig over kunt vinden is omdat probleem zich voordeed in 2005. Je moet dus voldoende terugzoeken.

        http://forum.belgiumdigital.com/show...&highlight=CCD

        Zoek eens op verschillende fora met deze tijdsgeest in gedachte.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Dringend hulp gevraagd

          Dank alvast voor de reacties...

          Ondertussen heb ik al dit gevonden:
          The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Printers, & More. Current Digital Camera Reviews, Specifications and Comparison Shopping!


          en heb ik er een mail uitgegooid richting de Beuckelaer (importeur van Pentax in Benelux):

          Geachte,

          Sinds enkele maanden heb ik een probleem vastgesteld met de Pentax Optio 43WR die ik twee jaar geleden gekocht heb.
          In het begin waren er lijnen in de LCD te vinden, maar blijkbaar tastte dat de beeldkwaliteit niet aan (de foto's die er uit kwamen waren goed.) Ik dacht aan een probleem met de camera, maar gezien de beelden goed waren, liet ik het erbij. Gisteren echter kreeg ik de eerste problemen. In bijlage stuur ik je twee foto's; in de eerste is duidelijk een tv-patroon te zien (moet je zelfs niet echt voor inzoomen) op de tweede is er van alles mis: kleurabberaties, contrastverschillen, flare in de linker bovenhoek,etc...

          Omdat ik dit nooit eerder had ervaren en gezien de problemen met de LCD, dacht ik aan een probleem met de camera. Wat googlen leverde me dit op:

          The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!


          The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Printers, & More. Current Digital Camera Reviews, Specifications and Comparison Shopping!




          Mijn camera (de Optio 43W) staat duidelijk vermeld in de lijst en mij lijkt het dat de camera (hoewel niet in dezelfde dramatische vorm) aan het probleem lijdt dat in bovenstaande links wordt vermeldt...


          Mijn vraag is: hoe wordt dit verder opgelost? Ik ben heel blij met en heel gehecht aan deze camera, en heden ten dage kan ik zelfs geen camera vinden met dezelfde specificaties, waardoor vervanging zelfs uitgesloten is. Pentax USA heeft duidelijke richtlijnen dat de camera hersteld wordt zonder extra kost. Graag had ik hetzelfde zien gebeuren met deze camera...

          Wachtend op een positief antwoord,

          Met vriendelijke groet,

          Marc
          Zien en afwachten...

          @Wim: je krijgt nog een pint van mij. Dank je om dat ook op dpreview te zetten...!!!
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Re: Dringend hulp gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
            @Wim: je krijgt nog een pint van mij. Dank je om dat ook op dpreview te zetten...!!!
            Graag gedaan! Ik zette de links ook bij in de dpreview thread.

            Ik duim voor je!

            Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment


            • #7
              Re: Dringend hulp gevraagd

              Txs Wim!!!

              Heb gisteren een email gestuurd naar de beukelaer en vandaag kreeg ik dit antwoord terug:


              Beste

              Vooraleerst willen we u danken voor uw vertrouwen in het merk Pentax.

              Als invoerder van Pentax producten voor België, Nederland en Luxemburg werken we enkel rechtstreeks met fotodealers, en niet met eindgebruikers. Mogen we u daarom vragen om uw Pentax Optio 43W toestel binnen te brengen bij een plaatselijke fotohandelaar voor herstelling.

              De herstelling valt inderdaad onder de aangepaste waarborgbepalingen als het een defecte CCD beeldsensor betreft, en zal in dat geval ook bij ons gratis hersteld worden.

              met vriendelijke groeten

              Dirk VAN HAUWE
              Manager Technical Services
              ZIet er dus goed uit...
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment

              Working...
              X