Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manuele zoomring FZ-50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Manuele zoomring FZ-50

    Weet iemand wanneer je de manuele zoom gebruikt bij dit toestel of je de scherpstelling door de optische zoeker kan volgen, of je aangewezen bent op het LCD-scherm?

  • #2
    Re: Manuele zoomring FZ-50

    Oorspronkelijk geplaatst door Gis Bekijk bericht
    Weet iemand wanneer je de manuele zoom gebruikt bij dit toestel of je de scherpstelling door de optische zoeker kan volgen, of je aangewezen bent op het LCD-scherm?
    ehm, FZ50 heeft geen optische zoeker...

    in de elektronische zoeker zul je het beeld waarschijnlijk wel kunnen volgen
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Manuele zoomring FZ-50

      Alles wat je op het LCD scherm ziet kan je ook zien in de zoeker.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Manuele zoomring FZ-50

        Oorspronkelijk geplaatst door Gis Bekijk bericht
        Weet iemand wanneer je de manuele zoom gebruikt ?
        Als je wilt zoomen mischien.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Manuele zoomring FZ-50

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Als je wilt zoomen mischien.
          'wanneer' is in zijn zin geen vraagwoord, maar een tijdsaanduiding
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Manuele zoomring FZ-50

            Je kunt het inderdaad ook in de electronische zoeker zien. Als extra is het ook zo dat de zone in het midden op dat moment vergroot wordt, zodat je beter ziet of de scherpte goed zit. Persoonlijk gebruik ik het manuele scherpstellen niet zo vaak, soms wel voor macro.
            Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

            Comment


            • #7
              Re: Manuele zoomring FZ-50

              Waarom heb ik de indruk dat manueel "zoomen" en "scherpstellen" hier door elkaar gebruikt worden, terwijl die niets met mekaar te maken hebben
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

              Comment


              • #8
                Re: Manuele zoomring FZ-50

                Heb ook de indruk dat het over de manuele scherpstellingsring gaat en die gebruik je eerder bij groothoekopnames (foto van een groep mensen bv.)

                Comment


                • #9
                  Re: Manuele zoomring FZ-50

                  Het kan aan mij liggen, maar ik gebruik de manuele focusring van m'n FZ50 enkel bij macro-opnamen.
                  Voor de rest doet de AF het prima hoor!
                  Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                  BD0993BE
                  Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                  Comment


                  • #10
                    Re: Manuele zoomring FZ-50

                    Automatisch zoomen, hopelijk komt die functionaliteit nooit op DSLR's
                    Ik ben op zoek naar een MB-20.

                    Comment

                    Working...
                    X