Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Casio EXILIM Pro EX-F1: 60fps in volle 6 Mpix resolutie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Casio EXILIM Pro EX-F1: 60fps in volle 6 Mpix resolutie

    CES 2008: Casio today announced its EXILIM EX-F1 - a six megapixel camera with 12x zoom and some very impressive burst shooting capabilities. Capturing up to 60 frames per second at full resolution and a staggering 1200 fps if you drop the image size to 336 x 96, this innovative camera will also shoot 1920 x 1080 Full HD movies at 60fps. Helping to ensure the moment isn't missed is a buffer system which continually updates then saves the contents to card when the shutter is released. Illumination is taken care of by a conventional strobe which works at up to 7 fps and a cellphone-style LED for 10-60 fps. The EX-F1 will be available from March 2008 priced at $999.99.

    Mmm, met dat ding zou je wel leuke dingen kunnen doen.
    Ik denk oa aan filmpjes zoals de reclame van Telenet (slow motion ballon commercial).
    Last edited by Drill; 7 januari 2008, 02:07.
    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

  • #2
    Re: Casio EXILIM Pro EX-F1: 60fps in volle 6 Mpix resolutie

    Ondertussen is deze camera ook al vlotter leverbaar, iemand die er hier al ervaring mee heeft? Filmen en beelden vastleggen die je anders alleen in wetenschapsbladen ziet, zouden met deze high speed ( foto - ) camera zonder problemen mogelijk moeten zijn.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Casio EXILIM Pro EX-F1: 60fps in volle 6 Mpix resolutie

      alvast een toestel dat op mijn verlanglijstje staat en indien hoogst waarschijnlijk in mijn fototas zal belanden
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Casio EXILIM Pro EX-F1: 60fps in volle 6 Mpix resolutie

        Ik heb verleden week een aantal dagen kunnen werken met de Casio EX-F1 en een highspeed filmpje kunnen maken van mijn waterfiguren.
        Ik werd geselecteerd door fotoapparatuur.nl uit een groep voorstellen om een praktische opname te realiseren met deze toch vrij speciale camera.

        Het resultaat kun je zien op mijn Flichr account:
        High speed waterfigures from fotoopa. This video show how the waterfigures are created. This video is captured by the casio EX-F1 highspeed camera at 600 fps. The camera is lend by www.fotoapparatuur.nl/ for this test.. This video show the forming of the waterfigures. Multiple photos stay on my flickr account: www.flickr.com/photos/fotoopa_hs/sets/72157604178274003/ and: pbase: www.pbase.com/fotoopa A falling droplet fall to the formed waterfigure and a flying projectiel pull through the droplet forming a new splash on the air. I believe this is the first time that something like that is showing on a video. The projectiel is activated by a high power unit at 150V 12A, this act as a coilgun system and give a stable traject. The falling droplet pass through a laserbeam and generate a signal for the exact timings of all the necessary modules. The waterfigures are generated on a waveform. This waveform is a digital data and can by adjusted in time, form, frequence and volume to develop the correct figure. The camera setup is at 600 pictures/sec. This is really the minimum for this type of application. But the camera can also set at 1200 fps but this results into a smaller number of pixels. But for analyse of the events this will also works. This video is copyright by fotoapparatuur.nl and fotoopa. Camera setup: F 3.6 T 1/2000sec focus manual macro ISO 100


        Of op YouTube:
        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


        De beelden geven een vallende druppel weer die door een wegvliegend projectiel doorschoten wordt en onderaan worden waterfiguren opgewekt.

        Frans.

        Comment


        • #5
          Re: Casio EXILIM Pro EX-F1: 60fps in volle 6 Mpix resolutie

          Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm Bekijk bericht
          Ik heb verleden week een aantal dagen kunnen werken met de Casio EX-F1 en een highspeed filmpje kunnen maken van mijn waterfiguren.
          Ik werd geselecteerd door fotoapparatuur.nl uit een groep voorstellen om een praktische opname te realiseren met deze toch vrij speciale camera.

          Het resultaat kun je zien op mijn Flichr account:
          High speed waterfigures from fotoopa. This video show how the waterfigures are created. This video is captured by the casio EX-F1 highspeed camera at 600 fps. The camera is lend by www.fotoapparatuur.nl/ for this test.. This video show the forming of the waterfigures. Multiple photos stay on my flickr account: www.flickr.com/photos/fotoopa_hs/sets/72157604178274003/ and: pbase: www.pbase.com/fotoopa A falling droplet fall to the formed waterfigure and a flying projectiel pull through the droplet forming a new splash on the air. I believe this is the first time that something like that is showing on a video. The projectiel is activated by a high power unit at 150V 12A, this act as a coilgun system and give a stable traject. The falling droplet pass through a laserbeam and generate a signal for the exact timings of all the necessary modules. The waterfigures are generated on a waveform. This waveform is a digital data and can by adjusted in time, form, frequence and volume to develop the correct figure. The camera setup is at 600 pictures/sec. This is really the minimum for this type of application. But the camera can also set at 1200 fps but this results into a smaller number of pixels. But for analyse of the events this will also works. This video is copyright by fotoapparatuur.nl and fotoopa. Camera setup: F 3.6 T 1/2000sec focus manual macro ISO 100


          Of op YouTube:
          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


          De beelden geven een vallende druppel weer die door een wegvliegend projectiel doorschoten wordt en onderaan worden waterfiguren opgewekt.

          Frans.




          Het lijkt er dan toch op dat er iets mee te doen is,met deze cam
          Uit een vorige thread:
          ( http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=177754 )
          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos
          Het is duidelijk dat er ons nog veel lekkers te wachten staat.Nu liggen we in katzwijm voor de nieuwe Nikon D3,maar ook dat gaat een hopeloos aftandse camera zijn binnen 5 jaar.60 tot 300 frames per seconde,de kloof tussen stilstaand en bewegend beeld wordt meer dan gedicht.Die prachtige opnames die je soms op National Geographic e.a. ziet,een vertraagde opname bv. een wegvliegende libel ,een openspringende zaaddoos,een kikker die met razndsnel uitklappende kleeftong een prooi vangt of een neervallende uit elkaar spattende druppel enz.Dat gaat binnen enkele jaren voor de gewone consument mogelijk worden om daar hoogkwalitatieve beelden van te maken.Tenslotte bestaat digitale fotografie nog maar een kleine 10 jaar,het staat nog altijd in zijn kinderschoenen.Dat is tegelijk het fascinerende en het vervelende:de technologische ontwikkelingen op zich zijn fantastisch en wil ik voor geen geld missen.Maar de rust van het analoge tijdperk is wel weg:terwijl ik mij in alle ernst zit af te vragen of ik misschien een D300 zou kopen,weet ik nu al dat de opvolger binnen enkele luttele jaren alweer de bakens serieus gaat verleggen,en 2000€ aan een camera om de 2jaar besteden,ik weet het niet



          Walter





          laat mij u even uit de droom helpen .. die formidabele opnames in National Geographic zijn genomen met een speciale cam aan 2000 frames/sec ... [QUOTE]
          __________________
          mvg Regulus




          Walter
          Last edited by Phororhacos; 14 juni 2008, 07:23.
          D850

          Comment


          • #6
            Re: Casio EXILIM Pro EX-F1: 60fps in volle 6 Mpix resolutie

            De technologie staat idd niet stil.reeds 15 maanden geleden heb ik gelijkaardige opnames mogen maken maar op 3000 beelden per seconde en full kleur resolutie op 800x600 met een PHANTOM v7.3 camera die zelfs tot 6688 beelden per seconde aankan. Maar ondertussen is ook dit reeds lang voorbij gestreefd met de Phantom v12 versie die in beperkte resolutie reeds tot 1.000.000 beelden per seconde kan. Als het mag geld kosten zijn er heel wat minder beperkingen.

            Maar wat vooral verschilt met deze nieuwe casio EX-F1 is dat hij voor de gewone hobby reeds uitstekende prestatie's heeft (1200 beelden per seconde) en dat voor een fraktie van de prijs. Bestuderen van verschijnsels gaat reeds prima. Maar dit zal idd maar het begintijdperkt zijn voor de lowcost versie's. Als we tijd hebben van leven zullen we nog heel wat meer mogen meemaken.

            Met de origineele .mov beelden en de PC player kun je heel mooi frame per frame aflopen wat je nog veel veel details weergeeft. Voor mij was het opnieuw een uitstekende ervaring om hiermee te mogen werken.

            Comment


            • #7
              Re: Casio EXILIM Pro EX-F1: 60fps in volle 6 Mpix resolutie

              Beste forumgenoten,

              Ik ben op zoek naar deze camera, alleen is deze nergens meer te verkrijgen. Ik ben geen hele grote kenner van camera's, maar heb een tijdje met deze camera gewerkt en vond hem ideaal. Ik gebruik hem namelijk voor sport, en om hiervan edits te maken. Ik was zeer tevreden over deze camera en wou hem dus eigenlijk zelf hebben.

              Nu wou ik vragen of hier intussen een opvolger van is, met dus dezelfde snelheid en functies (of beter). Vooral de functies bevielen mij heel erg.

              Wat raden jullie mij aan?

              Mvg,

              Michael

              Comment

              Working...
              X