Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact met snelle flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact met snelle flits

    Hallo iedereen,

    ik zou graag een nieuwe compact kopen met een flits die snel reageert.

    Bij m'n huidige compact duurt het nl 2 à 3 seconden (of langer zelfs) voor hij de flits volledig heeft geladen en af laat gaan (ja, zelfs met nieuwe batterijen).

    Aangezien ik niet zo thuis ben in de wereld van compactjes vraag ik het aan jullie: welke camera heeft een snelle flits?

    Voor de rest is er niet echt een vereiste, buiten het feit dat ik nu SD-kaarten gebruik. Zou dus handig zijn als ik die verder kan gebruiken!


    Alvast bedankt
    Last edited by Photoclicks; 5 januari 2008, 10:29.

  • #2
    Re: Compact met snelle flits

    Ik denk dat het bij elke compact vrij lang duurt om het flitsertje te laden.
    Om een flitser snel te laden is er een heel grote stroomsterkte nodig, en die zal je niet uit de kleine akku's van een compact kunnen halen omdat die akku's ondertussen ook nog de rest van de camera moeten voeden.
    Haal je dan toch zo'n piekstroom uit de akku's, dan zal de spanning zakken, en krijgt de rest van de camera een te lage spanning om nog goed te blijven werken.

    Als je een externe flitser vergelijkt met een compact fototoestelletje, dan is die externe flitser meestal groter en zwaarder dan het hele compactje (die externe flitser is natuurlijk ook veel sterker).
    Er is dus wel wat meer nodig om een flitser snel te maken.

    Er zullen natuurlijk wel verschillen zijn in de laadsnelheid van het flitsertje, maar echt snel zal het nooit gaan.
    Bij de Casio EX-Z750 moest ik ook altijd een paar seconden wachten, bij de Canon Powershot G9 merk ik weinig vertraging, die flitser wordt dus wel vrij snel geladen (maar dat is ook wel een duurdere compact).

    Voor de SD kaartjes is er geen probleem, het grootste deel van de compactjes gebruikt die kaartjes.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Compact met snelle flits

      Ik denk ook dat deze twee zaken zich moeilijk laten combineren in één toestel.
      Daarom heb ik vroeger een compact gekocht met een flitsschoentje.
      Vandaag de dag zou ik misschien voor de P5100 van Nikon gaan en een SB-400 als flits erop wanneer je sneller wilt flitsen.

      Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

      Comment


      • #4
        Re: Compact met snelle flits

        Werk die SB-400 op een coopix P5100?

        Quote uit de SB-400 handleiding:

        Deze Speedlight is uitgerust met Nikons Creative Lighting System (CLS). Dit
        systeem maakt i-DDL-flitsopnamen mogelijk op camera's die geschikt zijn
        voor CLS. Op de D40 camera is tevens de handmatige stand beschikbaar.

        Camera's
        compatibel met CLS: D2-serie, D200, D80, D70-serie, D50, D40, F6,
        COOLPIX 8400, COOLPIX 8800
        Edit: Zou moeten lukken, in handleiding van de P5100 staat dat het werkt.
        Last edited by paly; 5 januari 2008, 12:21.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Compact met snelle flits

          Zou inderdaad moeten werken
          De afbeelding komt trouwens van de "press"-site van Nikon
          Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

          Comment


          • #6
            Re: Compact met snelle flits

            Op mijn G9 kan ik ook de 580EX zetten, maar dan is de flitser zwaarder dan de camera, en dat werkt heel onhandig...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Compact met snelle flits

              (ja, zelfs met nieuwe batterijen).
              Ik begrijp hieruit dat je niet met oplaadbare batterijen werkt.
              Probeer dat eens, deze zijn stukken beter dan gewone AA baterijen.
              Janus.
              Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
              Enkele van mijn foto's

              Comment


              • #8
                Re: Compact met snelle flits

                Bedankt voor de reacties iedereen!


                @Black B@ndit: ik weet dat de flits van een compact sowieso trager is dan die van een reflex, maar 2 à 3 seconden zoals mijn huidige compact is wel heel lang. Vandaar dat ik me afvroeg of er geen snellere zijn

                En een externe flits is niet echt een optie (cam is niet voor mij, maar de persoon in kwestie wil ze 'compact' houden )

                Qua kaartjes: Sony gebruikt andere geheugenkaarten (behalve de R1) en dat wil ik dus niet


                @janus007: ik heb zowel met gewone als met herlaadbare batterijen geprobeerd. Volgens aantal reviews blijkt dat de compact die ik heb gewoon traag is



                Suggesties zijn nog steeds welkom!!!

                Comment

                Working...
                X