PDA

Volledige versie bekijken : Foto magazine

Hanzzz
4 januari 2008, 19:37
Ik zou mij graag aboneren op een degelijk maandblad over fotografie, met workshops, foto's, besprekingen, revieuws, etc

Heb vandaag een nummer gekocht van CHIP CHIP - foto en video (http://www.fnl.nl/chipfotovideo/) (weet niet of ik de link mag plaatsen, indien niet zal ik hem weghalen).
Dit magazine sprak me wel aan, maar ik wil geen overhaaste beslissingen nemen om me te aboneren, daarom vroeg ik me af welke magazines jullie me zouden aanraden :). Focus is ook een van de opties, maar die heb ik nog niet gekocht.

Jullie advies? :confused:

Dank bij voorbaat, Hans

antoine200
4 januari 2008, 19:45
Ik zou mij graag aboneren op een degelijk maandblad over fotografie, met workshops, foto's, besprekingen, revieuws, etc

Heb vandaag een nummer gekocht van CHIP CHIP - foto en video (http://www.fnl.nl/chipfotovideo/) (weet niet of ik de link mag plaatsen, indien niet zal ik hem weghalen).
Dit magazine sprak me wel aan, maar ik wil geen overhaaste beslissingen nemen om me te aboneren, daarom vroeg ik me af welke magazines jullie me zouden aanraden :). Focus is ook een van de opties, maar die heb ik nog niet gekocht.

Jullie advies? :confused:

Dank bij voorbaat, Hans

Ik koop al jaren alleen die bladen die voor mij iets actueels hebben.
De ene maand zijn dat misschien drie bladen en een andere maand misschien geen enkele.
Is over het gehele jaar gezien misschien iets duurder dan een abonnement, maar daarvoor kun je zelf kiezen wat wel of niet bruikbaar is.
mvgr
antoine200

GeFke
4 januari 2008, 19:49
Ik heb zelf een abonnement op Zoom en koop geregeld de Focus (de laatste 6 heb ik ze toch gekocht, in januari met een review van de D300 en in februari komt er een review van de D3 in te staan)
Persoonlijk overweeg ik momenteel om het abonnement op te zeggen van Zoom, de review van de D300 was bijvoorbeeld een half blad :B in de Focus enkele bladzijden :G
Ik denk dat je beter een magazine koopt als er voor jouw een relevant artikel in staat.
Ik weet ook niet hoever je bibliotheek in de buurt magazines volgt ?
In de bib van Peer hebben ze Focus ook elke maand.

antoinette
4 januari 2008, 20:25
Ik heb er pas een abonement op afgesloten hans, vind het veruit het leukste fotoblad. De zoom is aardig maar mist diepgang en is meer een "leuk om door te kijken" blad en Focus vind ik echt zo'n koffietafelblad (ik neem hem vaak bij de bibliotheek mee om even door te bladeren).

Sultana
4 januari 2008, 20:45
Ik koop op luchthavens steeds weer
Practical photographer
DSLR user
Monthy photography
...

Er zitten echt heel goede magazines tussen en Practical photography heeft ergens een streepje voor bij mij.
Zoals de titels aangeven zijn deze in het Engels. Mijn Frans is heel slecht en al helemaal om het naar het wat ik hoor meer dan behoorlijk Chasseur d'images te lezen.

RBOOM
4 januari 2008, 23:17
heb dit gisteren in een ander topic ook al vermeld:
Digital camera is een zéér goed (engelstalig) magazine met bijgeleverde dvd.
Hierop staan interessante workshops en allerlei zaken (vb. borders, luchten, passe partouts....) die je kan downloaden.
Het magazine verschijnt maandelijks.
Nadeel: het is vrij duur, 8,90 €.
Op jaarbasis is dit toch een flink budget voor een magazine.
Ik weet niet als je je wil abonneren of het dan goedkoper is, maar dan zal je weer met de verzendkosten zitten die men mee zal verrekenen.
Misschien een suggestie voor de bibliotheek???

PDH65
4 januari 2008, 23:26
heb zelf al 3 abonnementen op muziekmagazines en dat vind ik wel voldoende.
Maar koop wel regelmatig magazines in de krantenwinkel. Dan koop je de magazines met onderwerpen die je interesseren. En dat vind ik toch ook belangrijk.

ducaudi
6 januari 2008, 18:59
Ik heb aan jaarabonement op zoom.nl Dit vind ik een zeer goed magazine en momenteel heb ik maar een abonement op fotochipvideo ook genomen.

Je kan er een statief bijkrijgen voor een prijsje. Hopelijk verloopt alles goed. want heb nog niets ontvangen :(

Davy

PSG
6 januari 2008, 20:47
Ik koop al jaren alleen die bladen die voor mij iets actueels hebben.
De ene maand zijn dat misschien drie bladen en een andere maand misschien geen enkele.
Is over het gehele jaar gezien misschien iets duurder dan een abonnement, maar daarvoor kun je zelf kiezen wat wel of niet bruikbaar is.
mvgr
antoine200

Voila, daar is voor mij alles mee gezegd. Er is per jaar altijd wel een editie op twee die niet veel soeps is, dus daarmee ben je uw voordeel van abonnement al kwijt. Elk blad gaat ook wel wat herkauwen dus na een tijd heb je het wel gezien. Heb je geen abonnement, dan heb je ook geen abonnement dat ongewenst wordt verlengd terwijl je het eigenlijk wat beu was.

Ga gewoon nr een speciaalzaak waar ze een heleboel van die bladen naast elkaar hebben; gezonde competitie en de goede komen dan wel naar boven. Kies dan afhankelijk van uw behoeften op het moment.
Ik het begin verslond ik die boekjes, nu heb ik het meeste wel gezien en koop ik heel zelden nog eens eentje.

Réponses photo vond ik heel goed, dan chasseur d'images.

Leopard
8 januari 2008, 15:03
Voila, daar is voor mij alles mee gezegd. Er is per jaar altijd wel een editie op twee die niet veel soeps is, dus daarmee ben je uw voordeel van abonnement al kwijt. Elk blad gaat ook wel wat herkauwen dus na een tijd heb je het wel gezien. Heb je geen abonnement, dan heb je ook geen abonnement dat ongewenst wordt verlengd terwijl je het eigenlijk wat beu was.

Ga gewoon nr een speciaalzaak waar ze een heleboel van die bladen naast elkaar hebben; gezonde competitie en de goede komen dan wel naar boven. Kies dan afhankelijk van uw behoeften op het moment.
Ik het begin verslond ik die boekjes, nu heb ik het meeste wel gezien en koop ik heel zelden nog eens eentje.

Réponses photo vond ik heel goed, dan chasseur d'images.

Heb identiek dezelfde ervaring. Maar mijn favo was Chasseur d'Images en dan Réponses Photo. Veruit de beste bladen, gevolgd door de Duitse.

D80
8 januari 2008, 15:55
Heb enkele Zooms gekocht, maar mis diepgang. Lijkt me voor de strikte beginner. Ben ik ook wel, maar toch blijf ik daar op m'n honger zitten.

Laatste keren F+D gekocht (fotografie - fotograferen en digitale beeldbewerking). Vind ik persoonlijk beter.

Geen abo hier: staat teveel van hetzelfde in.

@Gefke: "natuurfotografie" en "dvd" zeggen die begrippen jou iets :D:D:D

vonkske
8 januari 2008, 16:20
Zoom: vrij goedkoop maar weinig inhoud.
Practical Photgraphy :practisch inderdaad; je engels hoeft écht niet van hoog niveau te zijn om de tekst te begrijpen.
Focus: dik tijdschrift met, voor mij, weinig interessante info én heel veel reclame.
Digital Photo: vind ik ook een goed, mix van pracktische fotgrafie én fotobewerking.(zusterblad van Practical Photography)
Je hebt ook de online abonnementen van de NAPP (google maar eens) Niet goedkoop maar erg degelijk.Vooral gericht op Photoshop bewerkingen.

lin.vdb
16 januari 2008, 21:10
Ik koop ook al 2 jaar lang elke maand DIGITAL PHOTO The UK's best-selling Photo Magazine. Er zit telkens een DVD bij met tutorials over Photoshop. Ik heb al enorm veel bijgeleerd over hun praktijkvoorbeelden. Een echte aanrader voor wie geen probleem heeft met Engels.

sallybelgium
17 januari 2008, 09:43
Hierop staan interessante workshops en allerlei zaken (vb. borders, luchten, passe partouts....) die je kan downloaden.
Ik weet niet als je je wil abonneren of het dan goedkoper is, maar dan zal je weer met de verzendkosten zitten die men mee zal verrekenen.
Misschien een suggestie voor de bibliotheek???

Idd, zalig magazine!! Maar die engelstalige magazines zijn idd heel duur! Je kan je abonneren, maar t'is heel duur door de verzendkosten.
Beter kun je in een winkel als waterstone in brussel de boekjes apart kopen eigenlijk...dan heb je nog de keuze als je het interessant vind....

sallybelgium
17 januari 2008, 09:45
Ik heb aan jaarabonement op zoom.nl Dit vind ik een zeer goed magazine en momenteel heb ik maar een abonement op fotochipvideo ook genomen.

Je kan er een statief bijkrijgen voor een prijsje. Hopelijk verloopt alles goed. want heb nog niets ontvangen :(

Davy

Ik heb ook op de twee magazines een abbo genomen....de kadootjes komen altijd wel toe hoor....soms duurt het alleen wat lang:p

sallybelgium
17 januari 2008, 09:46
Ik koop ook al 2 jaar lang elke maand DIGITAL PHOTO The UK's best-selling Photo Magazine. Er zit telkens een DVD bij met tutorials over Photoshop. Ik heb al enorm veel bijgeleerd over hun praktijkvoorbeelden. Een echte aanrader voor wie geen probleem heeft met Engels.

Koop je die nummer apart of met een abbo?

Mushu
17 januari 2008, 10:08

Sluit mij hier volledig bij aan. Echt een super blad! :G
Ik heb dit jaar een abonnement genomen op Digital Camera na ongeveer een jaar het tijdschrift in de winkels te hebben gekocht. Dit kost 56 pond voor een jaar, das ongeveer 75 euro voor 13 tijdschriften, goed voor +/- € 5,80 per blad ipv €8,90. Iedere maand krijg je een CD bij vol met tutorials en extra's. Heb er ondertussen RAZEND veel uit geleerd.
Daarnaast lees ik ook Practical Photography. Dit tijdschrift legt iets meer nadruk op fotografie op zich terwijl Digital Camera het meer heeft op fotobewerking.

Heb een jaartje Zoom gehad maar dat is volgens mij veel bladvulling zonder concrete info.

Digital Camera: http://www.dcmag.co.uk/
Practical Photography: http://www.photoanswers.co.uk/

sallybelgium
17 januari 2008, 13:23
Voor de Canon gebruikers :
Laatst heb ik in Engeland een heel interessant magazine gekocht (allee, dat vond ik toch). Ze verkopen het ook in engelse bookshops (OA Brussel & Leuven) in Belgie.
Het heet PHOTOPLUS en je kunt hier een sample bekijken :
http://marketing.futurenet.com/__data/assets/file/831774/photoplus-sampler-150807.html

lin.vdb
17 januari 2008, 18:49
Koop je die nummer apart of met een abbo?
Ik laat het opzij leggen in boekhandel 'De Brug' in Gent...de enige boekhandel waar ik dat tijdschrift al gevonden heb. Het kost wel 11 euro maar ik vind die tutorials de max. en heb het er voor over. Een roker spendeert al meer per maand om zijn/haar gezondheid naar de knoppen te helpen denk ik dan.

Ik ga ook eens uitkijken naar die 'Digital Camera' want dat tijdschrift kende ik nog niet.

peterfoto
17 januari 2008, 19:12
Ik heb nu de afgelopen drie nummers van Zoom.nl gekocht en vond het niet slecht, maar ook niet om van de daken te roepen dat het schitterend is.

Enkele dagen geleden kocht ik voor de eerste keer:

Advanced Photoshop, magazine voor Adobe Photoshop professionals
uitgave 2, € 8,95, uitgeverij: Life Publications BV
Web: www.advancedphotoshop.nl