Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto magazine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto magazine

    Ik zou mij graag aboneren op een degelijk maandblad over fotografie, met workshops, foto's, besprekingen, revieuws, etc

    Heb vandaag een nummer gekocht van CHIP CHIP - foto en video (weet niet of ik de link mag plaatsen, indien niet zal ik hem weghalen).
    Dit magazine sprak me wel aan, maar ik wil geen overhaaste beslissingen nemen om me te aboneren, daarom vroeg ik me af welke magazines jullie me zouden aanraden . Focus is ook een van de opties, maar die heb ik nog niet gekocht.

    Jullie advies?

    Dank bij voorbaat, Hans
    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
    My travel photography site

  • #2
    Re: Foto magazine

    Oorspronkelijk geplaatst door Hanzzz Bekijk bericht
    Ik zou mij graag aboneren op een degelijk maandblad over fotografie, met workshops, foto's, besprekingen, revieuws, etc

    Heb vandaag een nummer gekocht van CHIP CHIP - foto en video (weet niet of ik de link mag plaatsen, indien niet zal ik hem weghalen).
    Dit magazine sprak me wel aan, maar ik wil geen overhaaste beslissingen nemen om me te aboneren, daarom vroeg ik me af welke magazines jullie me zouden aanraden . Focus is ook een van de opties, maar die heb ik nog niet gekocht.

    Jullie advies?

    Dank bij voorbaat, Hans

    Ik koop al jaren alleen die bladen die voor mij iets actueels hebben.
    De ene maand zijn dat misschien drie bladen en een andere maand misschien geen enkele.
    Is over het gehele jaar gezien misschien iets duurder dan een abonnement, maar daarvoor kun je zelf kiezen wat wel of niet bruikbaar is.
    mvgr
    antoine200

    Comment


    • #3
      Re: Foto magazine

      Ik heb zelf een abonnement op Zoom en koop geregeld de Focus (de laatste 6 heb ik ze toch gekocht, in januari met een review van de D300 en in februari komt er een review van de D3 in te staan)
      Persoonlijk overweeg ik momenteel om het abonnement op te zeggen van Zoom, de review van de D300 was bijvoorbeeld een half blad in de Focus enkele bladzijden
      Ik denk dat je beter een magazine koopt als er voor jouw een relevant artikel in staat.
      Ik weet ook niet hoever je bibliotheek in de buurt magazines volgt ?
      In de bib van Peer hebben ze Focus ook elke maand.
      Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

      Comment


      • #4
        Re: Foto magazine

        Ik heb er pas een abonement op afgesloten hans, vind het veruit het leukste fotoblad. De zoom is aardig maar mist diepgang en is meer een "leuk om door te kijken" blad en Focus vind ik echt zo'n koffietafelblad (ik neem hem vaak bij de bibliotheek mee om even door te bladeren).

        Comment


        • #5
          Re: Foto magazine

          Ik koop op luchthavens steeds weer
          Practical photographer
          DSLR user
          Monthy photography
          ...

          Er zitten echt heel goede magazines tussen en Practical photography heeft ergens een streepje voor bij mij.
          Zoals de titels aangeven zijn deze in het Engels. Mijn Frans is heel slecht en al helemaal om het naar het wat ik hoor meer dan behoorlijk Chasseur d'images te lezen.

          Comment


          • #6
            Re: Foto magazine

            heb dit gisteren in een ander topic ook al vermeld:
            Digital camera is een zéér goed (engelstalig) magazine met bijgeleverde dvd.
            Hierop staan interessante workshops en allerlei zaken (vb. borders, luchten, passe partouts....) die je kan downloaden.
            Het magazine verschijnt maandelijks.
            Nadeel: het is vrij duur, 8,90 €.
            Op jaarbasis is dit toch een flink budget voor een magazine.
            Ik weet niet als je je wil abonneren of het dan goedkoper is, maar dan zal je weer met de verzendkosten zitten die men mee zal verrekenen.
            Misschien een suggestie voor de bibliotheek???
            Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Foto magazine

              heb zelf al 3 abonnementen op muziekmagazines en dat vind ik wel voldoende.
              Maar koop wel regelmatig magazines in de krantenwinkel. Dan koop je de magazines met onderwerpen die je interesseren. En dat vind ik toch ook belangrijk.
              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
              https://sites.google.com/view/pdh65/

              Comment


              • #8
                Re: Foto magazine

                Ik heb aan jaarabonement op zoom.nl Dit vind ik een zeer goed magazine en momenteel heb ik maar een abonement op fotochipvideo ook genomen.

                Je kan er een statief bijkrijgen voor een prijsje. Hopelijk verloopt alles goed. want heb nog niets ontvangen

                Davy
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: Foto magazine

                  Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                  Ik koop al jaren alleen die bladen die voor mij iets actueels hebben.
                  De ene maand zijn dat misschien drie bladen en een andere maand misschien geen enkele.
                  Is over het gehele jaar gezien misschien iets duurder dan een abonnement, maar daarvoor kun je zelf kiezen wat wel of niet bruikbaar is.
                  mvgr
                  antoine200
                  Voila, daar is voor mij alles mee gezegd. Er is per jaar altijd wel een editie op twee die niet veel soeps is, dus daarmee ben je uw voordeel van abonnement al kwijt. Elk blad gaat ook wel wat herkauwen dus na een tijd heb je het wel gezien. Heb je geen abonnement, dan heb je ook geen abonnement dat ongewenst wordt verlengd terwijl je het eigenlijk wat beu was.

                  Ga gewoon nr een speciaalzaak waar ze een heleboel van die bladen naast elkaar hebben; gezonde competitie en de goede komen dan wel naar boven. Kies dan afhankelijk van uw behoeften op het moment.
                  Ik het begin verslond ik die boekjes, nu heb ik het meeste wel gezien en koop ik heel zelden nog eens eentje.

                  Réponses photo vond ik heel goed, dan chasseur d'images.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto magazine

                    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                    Voila, daar is voor mij alles mee gezegd. Er is per jaar altijd wel een editie op twee die niet veel soeps is, dus daarmee ben je uw voordeel van abonnement al kwijt. Elk blad gaat ook wel wat herkauwen dus na een tijd heb je het wel gezien. Heb je geen abonnement, dan heb je ook geen abonnement dat ongewenst wordt verlengd terwijl je het eigenlijk wat beu was.

                    Ga gewoon nr een speciaalzaak waar ze een heleboel van die bladen naast elkaar hebben; gezonde competitie en de goede komen dan wel naar boven. Kies dan afhankelijk van uw behoeften op het moment.
                    Ik het begin verslond ik die boekjes, nu heb ik het meeste wel gezien en koop ik heel zelden nog eens eentje.

                    Réponses photo vond ik heel goed, dan chasseur d'images.
                    Heb identiek dezelfde ervaring. Maar mijn favo was Chasseur d'Images en dan Réponses Photo. Veruit de beste bladen, gevolgd door de Duitse.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto magazine

                      Heb enkele Zooms gekocht, maar mis diepgang. Lijkt me voor de strikte beginner. Ben ik ook wel, maar toch blijf ik daar op m'n honger zitten.

                      Laatste keren F+D gekocht (fotografie - fotograferen en digitale beeldbewerking). Vind ik persoonlijk beter.

                      Geen abo hier: staat teveel van hetzelfde in.

                      @Gefke: "natuurfotografie" en "dvd" zeggen die begrippen jou iets
                      Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto magazine

                        Zoom: vrij goedkoop maar weinig inhoud.
                        Practical Photgraphy ractisch inderdaad; je engels hoeft écht niet van hoog niveau te zijn om de tekst te begrijpen.
                        Focus: dik tijdschrift met, voor mij, weinig interessante info én heel veel reclame.
                        Digital Photo: vind ik ook een goed, mix van pracktische fotgrafie én fotobewerking.(zusterblad van Practical Photography)
                        Je hebt ook de online abonnementen van de NAPP (google maar eens) Niet goedkoop maar erg degelijk.Vooral gericht op Photoshop bewerkingen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto magazine

                          Ik koop ook al 2 jaar lang elke maand DIGITAL PHOTO The UK's best-selling Photo Magazine. Er zit telkens een DVD bij met tutorials over Photoshop. Ik heb al enorm veel bijgeleerd over hun praktijkvoorbeelden. Een echte aanrader voor wie geen probleem heeft met Engels.
                          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto magazine

                            Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
                            heb dit gisteren in een ander topic ook al vermeld:
                            Digital camera is een zéér goed (engelstalig) magazine met bijgeleverde dvd.
                            Hierop staan interessante workshops en allerlei zaken (vb. borders, luchten, passe partouts....) die je kan downloaden.
                            Het magazine verschijnt maandelijks.
                            Nadeel: het is vrij duur, 8,90 €.
                            Op jaarbasis is dit toch een flink budget voor een magazine.
                            Ik weet niet als je je wil abonneren of het dan goedkoper is, maar dan zal je weer met de verzendkosten zitten die men mee zal verrekenen.
                            Misschien een suggestie voor de bibliotheek???
                            Idd, zalig magazine!! Maar die engelstalige magazines zijn idd heel duur! Je kan je abonneren, maar t'is heel duur door de verzendkosten.
                            Beter kun je in een winkel als waterstone in brussel de boekjes apart kopen eigenlijk...dan heb je nog de keuze als je het interessant vind....
                            #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                            Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto magazine

                              Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                              Ik heb aan jaarabonement op zoom.nl Dit vind ik een zeer goed magazine en momenteel heb ik maar een abonement op fotochipvideo ook genomen.

                              Je kan er een statief bijkrijgen voor een prijsje. Hopelijk verloopt alles goed. want heb nog niets ontvangen

                              Davy
                              Ik heb ook op de twee magazines een abbo genomen....de kadootjes komen altijd wel toe hoor....soms duurt het alleen wat lang
                              #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                              Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

                              Comment

                              Working...
                              X