Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitaal Reflextoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitaal Reflextoestel

    Hallo iedereen,

    Ik ben al een aantal jaar bezig met een compact digitaal fototoestel maar na veel getwijfel heb ik nu eindelijk beslist tot aankoop van een digitaal reflextoestel over te gaan. ik ben gepassioneerde beginneling, dus dacht ik dat het misschien niet zo slecht zou zijn met een 2dehands toestel te beginnen dat misschien licht voorbijgestreefd is voor de professionele fotograaf, maar toch nog van degelijke kwaliteit. (vb een canon eos d300 (?))

    Aangezien ik veronderstel dat jullie fotografen altijd liever met die nieuwste snufjes werken:

    Is hier iemand die zijn oud toestel kwijtwil?
    Gezien mijn profiel: aan welk toestel hadden jullie zoal gedacht?
    Indien volgens jullie aankoop van een 2dehandstoestel toch niet zo'n goed idee is: welk model (nieuw) raden jullie me aan?

    Alvast bedankt voor jullie tijd en informatie!

  • #2
    Re: Digitaal Reflextoestel

    Koopadvies
    Canon EOS 400D, Sigma 17-70 2.8/4.5, Canon 50 1.8, Canon 55-250 IS
    scriptie in ontwikkeling : www.kunstigdigitaal.be

    Comment


    • #3
      Re: Digitaal Reflextoestel

      Als je een gepassioneerde amateur bent zou ik eens rondzien naar de vele Nikon D200 die stilaan op de tweedehands markt komen wegens het inslaan als een bom van de D300
      (Maar de mijne is daar de eerste tijd nog niet bij.)
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Digitaal Reflextoestel

        Oorspronkelijk geplaatst door jmathias Bekijk bericht
        een 2dehands toestel te beginnen dat misschien licht voorbijgestreefd is voor de professionele fotograaf, maar toch nog van degelijke kwaliteit. (vb een canon eos d300 (?))
        De D300 is van Nikon, Canon heeft een 300D maar ik denk niet dat er veel professionals die camera gebruikt hebben, als ik je tenminste goed begrijp.

        Comment


        • #5
          Re: Digitaal Reflextoestel

          als je een gepassioneerd beginneling bent, waarom je dan nog meer achterop stellen door een verouderde camera te kopen?

          een 400D , 30D , D80 of D200 lijken mij te voldoen voor een gepassioneerd beginneling. Meer zal je nog niet snel nodig hebben, maar minder is ook niet meteen nodig...
          als je zegt een toestel dat lichtjes voorbijgestreefd is voor de professionele fotografen, dan denk ik aan een pro toestel zoals de canon eos 1DmkI of een nikon D1... echter denk ik niet dat je zo'n toestel bedoelt...

          ps, toen ik een gepassioneerd beginneling was, kocht ik mij een eos 350D (toen een nieuw toestel) met de kitlens en oude 100-300 f5.6 (van mn pa). Met dat toestel heb ik het een jaar uitgehouden (met de lenzen iets minder)
          Last edited by Matthias; 3 januari 2008, 21:03.
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Digitaal Reflextoestel

            Beste topicstarter,

            je kan de zoekfunctie gebruiken, er staat heel veel info daarin verborgen.

            Hoedanook, een eerste reflex en een toestel van een professionele fotograaf, dat gaat vermoedelijk niet samen hoor. Tweedehands professioneel gaat nog altijd 1500 euro en daarboven.

            Ik verduidelijk me voor wat betreft Canon :
            De reeks met 3 cijfers (300D, 350D, 400D) is voor hobbyfotografie bedoeld
            De reeks met 2 cijfers (10D, 20D, 30D, 40D) is prosumer, voor de serieuze amateur.
            De reeks met 1 cijfer (1D, 1D mark II en mark III, 1DS etc...) zijn pure PRO, ook qua prijs en dat zelfs nog tweedehands

            Als ik jouw bedoelingen goed inschat ben je best met een tweedehands exemplaar uit de reeks met twee cijfers. 10D vind je tegenwoordig aan spotprijs en ook 20D is best betaalbaar in dat gamma. Kijk hier op het forum aangeboden wat rond en je vindt je ding wel....

            Groeten,
            Geert

            Comment


            • #7
              Re: Digitaal Reflextoestel

              Voor het moment de EOS 400D, TIP : NOG NIET KOPEN
              Wacht tot na de PMA 2008 in LA (eind Januari).
              Grote kans dat de EOS450D uitkomt (hopelijk met liveview+grotere zoeker)
              Nog effe wachte, ik zit ook een maand zonder camera momenteel, maar investering zal de moeite lonen, en Canon houdt z'n prijzen steeds democratisch... (van de body's althans)

              Comment


              • #8
                Re: Digitaal Reflextoestel

                Bedankt voor de vele tips (ik bedoelde inderdaad eos 300D van Canon ) Ik zal afwachten tot PMA 2008;
                mvg,
                mathias

                Comment


                • #9
                  Re: Digitaal Reflextoestel

                  goede beslissing, 31 Jan - 2 Feb, op de site van Dpreview word het laatste nieuws live upgedate (zie vorige pma's in link)



                  En hier een vb op Steve's Digicams wat er in 2007 allemaal werd uitgebracht http://www.steves-digicams.com/pma2007_index.html

                  Zit ook een maandje zonder camera, maar de feesten zijn toch voorbij en tgaat toch niet teveel meer sneeuwen voor mooie fotos

                  Een maandje wachten is de moeite voor deze middelmatige investering...

                  Comment

                  Working...
                  X