Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

    Wie weet er nu al iets meer van... komt deze nog op de markt of niet ?
    Moet een mens toch veel geduld hebben...

    groeten,
    Luckkris

  • #2
    Re: Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

    Ik vraag het mij ook af. Is die lens al eens getest?
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

      Ik ben er ook benieuwd naar. Onlangs heb ik gemaild naar Tamron Amerika, en hier zeiden ze dat hij eind vorig jaar verwacht werd. Dat hebben ze dus niet gehaald. Misschien de fotobeurs eind deze maand in Amerika?
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

        Er is toch keuze bij je camera merk of bij andere 3rd party's zoals Sigma
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

          Klopt, maar Tamron heeft met een paar lenzen wel een goede reputatie opgebouwd. De 28-75 F2.8 en de 17-50 F2.8 zijn beide zeer goede lenzen.
          Als ik in de loop van het jaar een objectief in de 70-200 range ga aanschaffen zou deze ook wel eens heel interessant kunnen zijn.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

            klopt het dat dit objectief of alle objectieven van tamron geen snelle en stille focus hebben zoals af-s (nikon) usm (canon) hsm (sigma) ???
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

              €€€ veronderstel ik. Tamron wil de prijs zo laag mogelijk houden. Ze hebben nu wel ook al een VR, IS, OS onder de naam VC vibration conpensation.
              Maar ze zullen minder investeren in ontwikkeling, waardoor de ontwikkeling wat trager gaat. Ooit zullen ze nog met een interne-motor-systeem komen.
              ... see the ART not the TOOL ...

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

                Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
                Ooit zullen ze nog met een interne-motor-systeem komen.
                mijn 28-75 2.8 heeft wel degelijk een interne motor (ook wel traag en luidruchtig ding). Denk enkel dat de nikon varianten geen interne motor hebben.
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  mijn 28-75 2.8 heeft wel degelijk een interne motor (ook wel traag en luidruchtig ding). Denk enkel dat de nikon varianten geen interne motor hebben.
                  Alle Nikkor AF-S lenzen hebben een interne motor voor een snelle AF
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

                    Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                    Alle Nikkor AF-S lenzen hebben een interne motor voor een snelle AF
                    de tamrons bedoel ik natuurlijk
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

                      Eindelijk, na lang wachten
                      Hij komt, hij komt, hij komt die goede ....

                      Tamron announced yet another lens at this year's PMA show, the SP AF70-200mm F/2.8 Di LD (IF) MACRO. This fast telezoom gets in close thanks to its 0.95m minimum focus distance, realizing a magnification ratio of 1:3.1 at 200mm. Plenty of coatings keep stray light to a minimum whilst a removable tripod mount and clutched focus ring (Canon and Nikon only) help speed up operations. Canon users will see the lens first with release scheduled for March. Nikon, Sony and Pentax fittings will follow.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

                        Wel,

                        groot was mijn verbazing toen ik in de PMA rapporten las dat Tamron deze lens aankondigde want ze hebben ongeveer een jaar geleden exact dezelfde lens aangekondigd

                        ik heb er toen een topic over geopend

                        Deze lens is door tamron op PMA2007 aangekondigd (dus ergens eind feb, begin mrt). Vermits tamron enkele haarscherpe en relatief prijsvriendelijke dingen in het gamma heeft (de 28-75 en de 90 macro) ben ik wel benieuwd naar dit vermoedelijk budgetvriendelijker alternatief voor het L-equivalent. Heeft iemand een idee


                        bizar als je 't mij vraagt...
                        Groeten,
                        Geert

                        aanvulling:
                        tja, nu ik het allemaal nog eens tegoei in detail bekijk...ze hebben vorig jaar de "ontwikkeling" van de lens aangekondigd en nu stond er een exemplaar te kijk
                        misschien hebben de liefhebbers deze keer dus wel degelijk iets om naar uit te kijken. Ik kon in elk geval zo lang niet wachten... heb me een Canon gekocht
                        Last edited by ghrrm; 7 februari 2008, 18:41. Reden: aanvulling

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

                          eindelijk. Ben zeer benieuwd naar de tests.

                          En Hopelijk is het echt een snelle en stille telelens.
                          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

                            't Begint concreet te worden. Vanaf vandaag in Japan op de markt voor Canon.
                            Zie hier
                            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron 70-200/2.8 Di-LD ... Wanneer?

                              F2.8 FAST zoom lens, hopelijk heeft die wel degelijk een snelle AF en liefst nog stil ook. Het zou wel eens beginnen tijd worden.
                              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                              Comment

                              Working...
                              X