Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50-500 & 1.4 extender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50-500 & 1.4 extender

    - ik zou willen weten welke extender het best presteert, met de 50-500.

    Ik weet ook dat de kwaliteit achteruit gaat, maar ik weet dat elsan,
    en nog enkele anderen hier, dit succesvol hebben toegepast,
    ik zou graag weten, de welke het beste presteert,
    Wie heeft hier ervaring mee ?

  • #2
    Re: 50-500 & 1.4 extender

    kenko teleplus pro 300 1.4x werkt goed, alles manueel (zelfs bij afplakken is AF bijna onbruikbaar), eist veel licht.

    De canon doet het natuurlijk ook. Prijs-kwaliteit is de kenko de winnaar.

    Wel oppassen met de vergrendeling op 100mm dat niemand ze afzet, of je kan de lens dankzij de rear focus laten controleren

    *edit* Sigma converters zijn er voor gemaakt, jammergenoeg koop je hem dan enkel voor deze lens en geen andere lens als een prime etc.
    Last edited by VoN_DamN; 3 januari 2008, 15:37.

    Comment


    • #3
      Re: 50-500 & 1.4 extender

      Sigma EX lenzen gebruikt ge in de regel best met Sigma EX converters.
      Ik heb nu wel toevallig een ouwe tamron 2.0 converter die het ook goed doet, maar toch. Sigma noemt zijn converters niet voor niets "dedicated".
      Sigma converters krijgt ge wel alleen op Sigma EX lenzen geplaatst, op andere lenzen (zelfs op andere Sigma's) passen die fysiek gewoon niet.
      De 1.4 is idd nog goed te doen op een 50-500. De 2.0 zou ik je niet aanraden, het lichtverlies wordt te groot, focussen wordt een hele opgave en de minste trilling wordt uitvergroot.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: 50-500 & 1.4 extender

        Sigma converters krijgt ge wel alleen op Sigma EX lenzen geplaatst, op andere lenzen (zelfs op andere Sigma's) passen die fysiek gewoon niet.
        klopt toch niet helemaal



        de Sigma converter past zelfs op meer Canon-lenzen dan die van Canon (oa de EF100 macro, officieel op de Sigma site)

        maar de Kenko is in elk geval de meest compatiebele oplossing

        Comment


        • #5
          Re: 50-500 & 1.4 extender

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          klopt toch niet helemaal



          de Sigma converter past zelfs op meer Canon-lenzen dan die van Canon (oa de EF100 macro, officieel op de Sigma site)

          maar de Kenko is in elk geval de meest compatiebele oplossing
          Ik heb beide converters en spreek uit ondervinding, maar iedereen schaft zich natuurlijk aan wat hij wil.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: 50-500 & 1.4 extender

            Wat voor mij primeert is de kwaliteit van de extender,
            boven de compabiliteit,

            (zo duur vind ik die ook weer niet als het er op aan komt, om een deftig beeld te mogen neerzetten).

            wat moet ik hier dan uit besluiten :

            - de kenko veelzijdiger is? of is de prestatie identiek.?
            - de oude sigma extender beter presteert?
            - of dat de nieuwe sigma de beter is van de 2 sigmas?

            edit,De canon doet het natuurlijk ook. Prijs-kwaliteit is de kenko de winnaar.
            past de sigma lens met de extender van canon? en buiten de prijs, welke presteert er dan best(aangenomen dat de canon past met de sigma extender).

            edit,Wel oppassen met de vergrendeling op 100mm dat niemand ze afzet, of je kan de lens dankzij de rear focus laten controleren.
            -wat bedoel je hiermee precies?

            -Een 2.0 zou ik zo wie zo niet nemen, dat heb ik hier al genoeg gelezen, en is voledig uit den boze.

            -alles word dan mischien wel manueel met een 1.4 extender, maar dat is iets wat je moet leren, volgens mij.

            -geeft je camera nog altijd een signaal door als deze manueel is scherpgestelt? (pieptoon)?

            @ elsan,palombian & VoN_DamN
            moest je nu geen extender hebben, en je zou er een moeten kopen , wat zou uw keuze dan zijn? uit eigen ervaring gesproken dan.

            Mvg Des.

            Comment


            • #7
              Re: 50-500 & 1.4 extender

              Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht

              edit,Wel oppassen met de vergrendeling op 100mm dat niemand ze afzet, of je kan de lens dankzij de rear focus laten controleren.
              -wat bedoel je hiermee precies?


              -geeft je camera nog altijd een signaal door als deze manueel is scherpgestelt? (pieptoon)?

              @ elsan,palombian & VoN_DamN
              moest je nu geen extender hebben, en je zou er een moeten kopen , wat zou uw keuze dan zijn? uit eigen ervaring gesproken dan.

              Mvg Des.
              De vergrendeling op 100mm (is eigenlijk niet juist : het betreft hier de vergendeling op de convertorstand, op de lens aangeduid door "CONV", maar deze stand valt wel ongeveer samen met 100mm) is noodzakelijk om de convertor fysiek op de lens te krijgen. Bij volledig ingezoomde stand op 50mm
              past deze convertor namelijk fysiek niet op de lens, je moet de lens iets uitzoomen en vergrendelen om de convertor erop te krijgen. Moest je die vergrendeling per ongeluk afzetten, kan de lens tegen de converter aantikken en zo beschadigd geraken.
              Ik heb met mijn compactje snel eens een foto gemaakt van een Sigma EX 2.0 convertor :

              Let vooral goed op het binnewerk van deze convertor : de middelste zwarte elementen komen op gelijke hoogte met de buitenste ring van de mount. Er zijn zeer weinig lenzen die voldoende diep zijn om deze uitstulping te kunnen aannemen, de Sigma EX lenzen hebben deze diepte wel, behalve de 50-500 die om deze uitstulping te verteren lichtjes ingezoomd moet worden. Controleer maar op een 50-500 : als je inzoomt merk je dat het binnenwerk van de lens naar binnen toe beweegt en er ruimte komt om de convertor te accepteren.
              Alle lenzen waarvan het achterste lenselement niet minsten 2 cm diep in de lens verzonken ligt, beschadig je met deze converters.

              Over de pieptoon kan ik je niks vertellen, die staat bij mij standaard af

              Als ik geen converters moest hebben, dan zou ik er kopen naar de lenzen die ik gebruik : een 1.4 sowieso én een 2.0 indien ik 2.8 primes gebruik. Ik heb schitterende resultaten gehad met de 300 2.8 en een 2.0 convertor erop. Moest ik een 120-300 2.8 kopen, ik zou er ook sowieso een 2.0 bijkopen. Voor gebruik op een 50-500 is de 1.4 meer dan genoeg. De 70-200 2.8 presteert ook met een 2.0, maar dan wel in optimale omstandigheden. Als het weer wat gaat tegenzitten worden de resultaten snel slechter.
              Last edited by elsan; 4 januari 2008, 06:50.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: 50-500 & 1.4 extender

                Thx opnieuw elsan,
                dit maakt dus veel duidelijk,
                dank u.
                Gr Des.

                Comment


                • #9
                  Re: 50-500 & 1.4 extender

                  @ elsan,palombian & VoN_DamN
                  moest je nu geen extender hebben, en je zou er een moeten kopen , wat zou uw keuze dan zijn? uit eigen ervaring gesproken dan.

                  Mvg Des.
                  Elsan gaat consistent de Sigma-weg op, en het is de logica zelf om dan ook Sigma extenders te kopen
                  Sigma heeft met de 300 2.8 en vooral de 120-300 2.8 een zeer goede reputatie, ook bij gebruik met extenders
                  (ik vind deze lenzen al erg zwaar en vrees de IS te missen)

                  persoonlijk stel ik mij op dit moment de vraag of ik de draagbaarheid (in kg en EUR) van een 400mm wil opgeven voor een grotere reikwijdte
                  ik heb vorige week van een (vooraanstaand ) DB-er een Canon TC 1.4 geleend om te proberen op mijn 100-400
                  resultaten waren niet direct te verwerpen
                  (zie

                  alhoewel je hier al duidelijk ziet dat de luchtturbulenties parten spelen)

                  omdat er op vele plaatsen wordt beweerd dat de Kenko PRO 300 even goed is
                  (oa
                  [http://www.traumflieger.de/desktop/t...ertertest2.php)

                  heb ik er zo één besteld
                  dit kan een (tijdelijke) tussenoplossing zijn
                  wordt vervolgd ...
                  Last edited by palombian; 4 januari 2008, 11:18. Reden: link test TC

                  Comment


                  • #10
                    Re: 50-500 & 1.4 extender

                    dit was leuk om lezen

                    the 300 2.8 + 2x is good, but the 500 f4 + 1.4x is better ;-) (it is sharper and it has faster AF)

                    en dit

                    Check out the link I found on Youtube, very interesting about adding a Kenko 300 Pro DG 1.4X. to a Canon 100-400mm f/f.5-5.6L IS USM, it proves to be a fast auto focus. From what I have research the Kenko 300 Pro DG 1.4x is just as good as Canon and half the price.

                    en dit

                    der Kenkokonverter (links im Bild) lässt sich ohne Probleme an alle Objektive (mit Ausnahme der EF-S Objektive) koppeln, während der Canonkonverter bei Objektiven ausserhalb der L-Reihe Probleme macht und hier beispielsweise mit dem Tamron 90mm nicht zu koppeln ist


                    geeft stof tot nadenken, bedankt voor de info

                    maar heb nog maar net de 50-500 in bezit, en ben al blij met deze lens,
                    dus ik ga eerst maar een beetje rust nemen en deze lens,
                    wat gebruiken en later mischien wel updaten, (ik ben een aap op dat gebied ieder jaar verander ik, verkopen, opleg en beter kopen)
                    ik verschiet wel dat de 300 pro even goed presteert als de canon extender.
                    Last edited by DES; 4 januari 2008, 11:49.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 50-500 & 1.4 extender

                      Zie ook hier voor praktijkvb. van Sigma 50-500 in combi met 1.4TC:

                      Comment

                      Working...
                      X