Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale beelden op CD-Rom branden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale beelden op CD-Rom branden

    Na mijn pas gedane reis naar India heb ik zo'n 700 foto's overgehouden die ik op een CD rom wil branden . De afmetingen van iedere digitale foto is gemiddeld 2000 op 2700 pixels met een resolutie van 300 pixels .
    Moet ik deze waarden behouden om ze op een CD rom te branden en ze daarna kan tonen op mijn TV scherm of moet er iets veranderd worden ?

  • #2
    Re: Digitale beelden op CD-Rom branden

    misschien is het interessant om dit topic eens te lezen,
    en met de zoekfunctie vind je er ongetwijfeld nog...

    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=192987
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

    Comment


    • #3
      Re: Digitale beelden op CD-Rom branden

      Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
      Na mijn pas gedane reis naar India heb ik zo'n 700 foto's overgehouden die ik op een CD rom wil branden . De afmetingen van iedere digitale foto is gemiddeld 2000 op 2700 pixels met een resolutie van 300 pixels .
      Moet ik deze waarden behouden om ze op een CD rom te branden en ze daarna kan tonen op mijn TV scherm of moet er iets veranderd worden ?
      rechttoe rechtaan op CD zou ik denken ...
      Die 300 pixels "resolutie" zijn sowieso waardeloos ttz ze betekenen niets .. een beeld heeft XmaalY pixels en dat is het .. Zijn de beelden allemaal 2000x2700 pixels ? je schrijft "gemiddeld" ? heb je de grootes aangepast of zijn het de originele beelden?
      't zou mij trouwens heeeel erg verwonderen als je TV in staat zou zijn om 2000x2700 te tonen, AFAIK haal zelfs een nieuwe plasma HDTV deze resoluties niet .. FWIW

      Comment


      • #4
        Re: Digitale beelden op CD-Rom branden

        De meesten zijn aangepast in photoshop , de normale zaken zoals niveau's , kleurcorrecties , wat gecropt .

        Comment


        • #5
          Re: Digitale beelden op CD-Rom branden

          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
          De meesten zijn aangepast in photoshop , de normale zaken zoals niveau's , kleurcorrecties , wat gecropt .
          dat speelt allemaal niet veel rol ... de beeldmaat die je opgeeft is die bewust gekozen ? .. hoeveel je er op CD krijgt is dan afhankelijk van de jpg compressiegraad en de hoeveelheid info er in de foto aanwezig is en in hoeverre die kan gecomprimeerd worden .. als je een CD wil branden die direct op je TV "afspeelbaar" is (VCD) dan zul je toch kwaliteit moeten inleveren maar dat neemt niet weg dat je de originele opnamen dient te bewaren ..
          FWIW

          Comment


          • #6
            Re: Digitale beelden op CD-Rom branden

            Mijn vraag is eigenlijk in hoever ik deze beelden mag verkleinen om toch nog een acceptabele foto's te verkrijgen op het TV scherm

            Comment


            • #7
              Re: Digitale beelden op CD-Rom branden

              Kijk naar deze draad een paar stappen lager in ditzelfde subforum
              Hoi, ik heb een 42inch full-HD lcd TV en zou hierop mijn foto's genomen met een DSLR-toestel willen bekijken. De TV heeft echter geen usb-aansluiting, dus ik zet de foto's over op DVD en bekijk ze dan via de dvd-speler. De foto's zijn echter zeer pover van kwaliteit (wazig, schuine lijnen zijn gekartelde lijnen geworden,


              "foto's bekijken op LCD-TV"

              daar staan een paar resoluties in van TV's en te gebruiken programmas ..
              HTH

              Comment

              Working...
              X