Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportfotografie, Canon of Nikon??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sportfotografie, Canon of Nikon??

    Hallo, ik ben nieuw op dit forum maar al jaren bezig met fotografie en zou jullie mening eens willen horen alvorens ik de knop door hak.
    Om het geen enkele richting te geven naar welk merk de voorkeur uit zou kunnen gaan vermeld ik niet waar ik nu mee werk.

    In 2008 wil ik mijn hobby, sportfotografie wat proffessioneler door zetten.

    Ga dus een volledig nieuwe uitrusting aanschaffen maar kan nog steeds niet beslissen wat het worden moet.
    De keuze van een Canon of Nikon staat wel vast maar nog niet van welke van de 2.
    Ik doe veel buiten maar ook zeker binnensporten dus de iso kwaliteiten zijn ook zeer belangrijk.

    Mijn verlangde uitruisting gaat bestaan uit.

    Canon , Nikon
    Camera , 1Dmark 3 (2x) , D3/D300
    Lens , 70-200/2.8 IS , 70-200/2.8 VR
    Lens , 400/2.8 IS , 400/2.8 VR
    Lens , 24-70/2.8 , 24-70/2.8 VR
    Converter , 1.4 , 1.4 en 1.7
    Flitser , Speedlite 580EX II , SB 800

    Waar zouden jullie voor gaan, en waarom.
    Dat Nikon duurder is weet ik dus wil dat buiten beschouwing houden.
    Last edited by pinokio; 3 januari 2008, 10:43.

  • #2
    Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

    Als je wilt weten hoe de oorlog tussen deze twee merken is, dan hoef je hier maar te kijken.
    Iedereen die het echt nodig vindt om eens te kunnen zeggen hoeveel beter Canon is dan Nikon of hoeveel beter Nikon is dan Canon kan hier terecht. Iedereen die het geen echt goed idee vindt om Canon en Nikon rechtstreeks te gaan vergelijken kan dit topic gewoon negeren, of in elk geval niet reageren. De grote verschillen

    mvgr
    antoine200

    Comment


    • #3
      Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

      Wat gebruik je nu (aangezien het nu al je hobby is)?

      Denk dat beide merken aan elkaar gewaagd zijn en zou eerder m'n beslissing laten afhangen van het bedieningsgemak.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

        Als je van nul vertrekt en de prijs niet van belang is, zou ik het nu ook niet direct weten. Beide systemen zijn immers zeer goed en ze ontlopen elkaar heel weinig. Mijn advies zou dus zijn de beide merken eens op het gemak uit te proberen en je keuze maken op basis van het gevoel.

        Als Nikonian zie ik wel het voordeel van een FF D3 en de DX D300 met hetzelfde AF systeem en de minder opvallende kleur van de objectieven

        MVG,

        Comment


        • #5
          Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          Wat gebruik je nu (aangezien het nu al je hobby is)?

          Denk dat beide merken aan elkaar gewaagd zijn en zou eerder m'n beslissing laten afhangen van het bedieningsgemak.
          Ik schreef, Om het geen enkele richting te geven naar welk merk de voorkeur uit zou kunnen gaan vermeld ik niet waar ik nu mee werk.

          Comment


          • #6
            Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

            Toch erg simpel, kijk is naar het journaal, naar de sport, naar de tennis, van wie zijn die witte toeters denk je ? Juist van Canon .... Dus


            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

              ik volg Frank en zie het grote voordeel om 2 body's met verschillende crop factor te hebben. Bij de canon zit je sowieso vast aan de 1.3x crop factor, maar bij je keuze van de Nikons, heb je een FF én een 1.5x crop factor. Iets wat toch meer mogelijkheden geeft. Ook is de D300 een pak kleiner en lichter dan de D3, zodat je de keuze van je body volledig kan laten bepalen door het soort foto's je gaat nemen, en de vrijheid die je er hebt. Bij de canon zit je sowieso altijd vast met een dikke 1DmkIII


              maarrr, dit alles verdwijnt wel indien je één van de twee mkIII's vervangt door een 40D
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                De vraag is of het kwaliteitsverschil tussen de D3 en de 1DIII groot genoeg is om de meerprijs van de D3 tegenover de 1DIII te verantwoorden.

                En of APS beter is dan FF of omgekeerd.
                En of 12 MP beter is dan 10 MP of omgekeerd.
                En of...

                Vergelijking D3 en 1DIII op ISO 6400.

                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                Jan.

                Comment


                • #9
                  Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                  Oorspronkelijk geplaatst door pinokio Bekijk bericht
                  Hallo, ik ben nieuw op dit forum maar al jaren bezig met fotografie en zou jullie mening eens willen horen alvorens ik de knop door hak.
                  Om het geen enkele richting te geven naar welk merk de voorkeur uit zou kunnen gaan vermeld ik niet waar ik nu mee werk.

                  In 2008 wil ik mijn hobby, sportfotografie wat proffessioneler door zetten.

                  Ga dus een volledig nieuwe uitrusting aanschaffen maar kan nog steeds niet beslissen wat het worden moet.
                  De keuze van een Canon of Nikon staat wel vast maar nog niet van welke van de 2.
                  Ik doe veel buiten maar ook zeker binnensporten dus de iso kwaliteiten zijn ook zeer belangrijk.

                  Mijn verlangde uitruisting gaat bestaan uit.

                  Canon Nikon
                  Camera 1Dmark 3 (2x) D3/D300
                  Lens 70-200/2.8 IS 70-200/2.8 VR
                  Lens 400/2.8 IS 400/2.8 VR
                  Lens 24-70/2.8 24-70/2.8 VR
                  Converter 1.4 1.4 en 1.7
                  Flitser Nog in te vullen SB 800

                  Waar zouden jullie voor gaan, en waarom.
                  Dat Nikon duurder is weet ik dus wil dat buiten beschouwing houden.
                  Sinds de lancering van de D3 en de D300 heeft Nikon zich op dit gebied zeer sterk weten te profileren en Canon het nakijken gegeven.
                  De D300 heeft hetzelfde AF en tracking systeem als zijn grotere broer de D3.
                  Vooral het tracking + scene recognition systeem van beide nikon's is vrij uniek. (bvb. onderwerp mag uit zoeker verdwijnen en wordt daarna automatisch terug opgepikt als het in beeld komt)
                  De beeldkwaliteit van de D3 (full frame) is super en zowat het beste op de markt momenteel, en presteert als geen ander op hoge ISO's.
                  Het voordeel van de D3 toz van de D300 is vooral de prestaties op hoge ISO's
                  en zijn beeldkwaliteit.

                  De MKIII is ook een subliem toestel, daar zijn wel begin van het jaar problemen gemeld met AF-tracking in combi met high speed sequences. Eerst ontkent door Canon, daarna toch een HW/SW update doorgevoerd, maar volgens kenners toch niet volledig opgelost. Let op het probleem stelt zich enkel bij heel intensief gebruik, maar ja daar is die camera toch voor bedoelt dacht ik zo. Er zullen er misschien wel zijn, maar ik kan me geen enkel voordeel van de MKIII toz van de D3 verzinnen. Nikon heeft zeer goed zijn huiswerk gemaakt tijdens de ontwikkeling van zowel de D3 als D300.

                  Als geld geen probleem is en je een camera koopt voor echt intensief gebruik, ja dan is zonder de minste twijfel de D3 de uitgesproken camera.

                  Echter, als ik moest kiezen tussen de MKIII en de D300 zou ik voor de MKIII gaan, in jou situatie dan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    De beeldkwaliteit van de D3 (full frame) is super en zowat het beste op de markt momenteel, en presteert als geen ander op hoge ISO's.
                    Ik zou toch maar oppassen voor zulke (straffe) uitspraken.

                    Vergelijking van beeldkwaliteit op hoge ISO's tussen MKIII en D3: HIER

                    Voor 't grootste deel van de sportfotografie heeft de MKIII altijd het voordeel van zijn x1.3 crop tegenover een fullframe camera daar je gewoon meer bereik hebt met x1.3.
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                      Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                      Ik zou toch maar oppassen voor zulke (straffe) uitspraken.

                      Vergelijking van beeldkwaliteit op hoge ISO's tussen MKIII en D3: HIER

                      Voor 't grootste deel van de sportfotografie heeft de MKIII altijd het voordeel van zijn x1.3 crop tegenover een fullframe camera daar je gewoon meer bereik hebt met x1.3.
                      linkje marcheert bij mij niet in FF. in IE doet hij het prima
                      interessante resultaten trouwens
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                        hogere iso is blijkbaar in voor sportfotografie.
                        ikzelf zou gewoon een camera nemen die goed presteerd voor wat hij te bieden heeft in focussen. Een 40 D is daarom zeer geschikt voor aktiesporten.
                        een crop van 1.6 geeft dan ook wat extra aan de duurdere lenzen.
                        ik bedoel dan maar dat een 200 mm fullframe op een crop 320 mm geeft.

                        of je meer dan 9 focuspunten nodig hebt voor sport, daar heb ik mijn twijfels over.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          Let op het probleem stelt zich enkel bij heel intensief gebruik, maar ja daar is die camera toch voor bedoelt dacht ik zo.
                          Nog zo'n straffe uitspraak...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                            Toch erg simpel, kijk is naar het journaal, naar de sport, naar de tennis, van wie zijn die witte toeters denk je ? Juist van Canon .... Dus


                            MVG, Jeff
                            strange
                            op alle grote mountainbikewedstrijden waar ik de laatste drie jaar geweest ben zie ik het meeste de Nikon's
                            de prof's daar kiezen resoluut voor de nikon zeker als ze met een flister werken
                            daar laat canon serieus wat steken vallen kwestie juiste belichting

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sportfotografie, Canon of Nikon??

                              Oorspronkelijk geplaatst door pinokio Bekijk bericht
                              Ga dus een volledig nieuwe uitrusting aanschaffen maar kan nog steeds niet beslissen wat het worden moet.
                              Als je in staat bent om 15.000 - 20.000 Euro neer te tellen voor een nieuwe uitrusting en niet kunt beslissen, lijkt het me-los van de adviezen- een verstandige zaak om zelf te ervaren hoe genoemde Canon en Nikon uitrustingen jou bevallen door een of enkele dagen te gaan huren. Kost een paar honderd Euro maar met jouw budget lijkt me dat geen probleem te zijn ...

                              Succes,

                              Humphrey

                              Comment

                              Working...
                              X