Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E-510 geen sportbeest ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus E-510 geen sportbeest ?

    Deze camera krijgt volgens de meeste reviews positieve commentaar. En voor 611 EUR (incl. cashback tot eind januari 2008) voor de dubbelkit is dat precies een goede deal. Alleen is het precies geen goede beslissing als je hem ook voor (amateur) sportfotografie wil gebruiken: in mijn geval zaalsport basketbal op een afstand van max. 3 à 5 meter. Dit voornamelijk omwille van de matige 3-punts AF... Klopt dit ? Heeft iemand hier al ervaring mee ?

    Thx alvast voor de feedback !
    Sony a200 /Minolta 28-105/Minolta 50mm F1,7/Minolta 70-210mm F4 Beercan - Canon Ixus 850

  • #2
    Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

    De aangehaalde prijs is wel heel laag. Mag ik vragen waar hij zoveel kost?
    Bij Konijnenberg en Topfoto staat hij wel hoger geprijsd.

    Comment


    • #3
      Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

      Sony a200 /Minolta 28-105/Minolta 50mm F1,7/Minolta 70-210mm F4 Beercan - Canon Ixus 850

      Comment


      • #4
        Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

        Oorspronkelijk geplaatst door mrfets Bekijk bericht
        Dit voornamelijk omwille van de matige 3-punts AF... Klopt dit ? Heeft iemand hier al ervaring mee ?

        Thx alvast voor de feedback !
        AF is meer dan de punten alleen

        Als het centrale punt gevoelig genoeg is en de AF van het objectief snel genoeg en de AF tracking op punt staat zie ik geen enkel probleem. Mijn Nikon D40 heeft immers ook maar 3 AF punten, maar het middelste is van goede kwaliteit, en als je er dan een goed objectief opzet volgt ie moeiteloos alle actie

        MVG,

        Comment


        • #5
          Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

          Das al leuk om te horen, thx voor je reply Frank. Als newbie leer ik hier met de minuut bij
          Sony a200 /Minolta 28-105/Minolta 50mm F1,7/Minolta 70-210mm F4 Beercan - Canon Ixus 850

          Comment


          • #6
            Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

            Voor zaalsporten zal je meestal op iso 800 of 1600 werken, en net daar is die Olympus E-510 de zwakkere ten opzichte van de concurrentie.

            Wat je wil fotograferen stelt heel hoge eisen aan de camera, vooral in de hoge iso-waarden.

            Je hebt ook een lichtsterke lens nodig, en die is ook niet erg goedkoop (een 70-200 f2,8 is daarvoor een heel goede keuze op een 1,5 of 1,6x crop-camera, op een olympus zal een f2,8 zoomlens met een bereik tot zo'n 150mm wel lang genoeg zijn). Hou daar ook rekening mee bij de aankoop.

            Een test van de Olympus E510:
            Just before PMA in March 2007 Olympus lifted the curtain on two new Four-Thirds system compact digital SLRs, the E-410 (reviewed here in June) and this model, the E-510 (which is essentially a replacement for the well regarded E-500). Although the E-510 has much in common with its little brother, including an all-new (Matsushita) Live MOS Image Sensor that can provide Full Time Live-View on the LCD monitor and an updated TruePic image processor, it is a considerably more sophisticated tool with some important extra features. Key amongst these is a sensor-shift image stabilization system and more sophisticated external controls, though are also numerous minor feature differences too. Note that some of the text in this review (when describing identical functions) is repeated from the E-410 review.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

              Ik denk dat je best uit de voeten kunt met je kit lenzen bij zo'n wedstrijd op zo'n afstand
              Het is best verbazingwekkend wat je met die lensjes kunt
              heb gisteren nog wat vogels door het raam op de foto gezet en die waren erg scherp
              Je hebt nog een IS in de body zitten en dus 3 stops (het verschil 200iso en 1600iso)
              En volgens mij weet iedereen dat als je geweldige foto's wil hebben je een hele grote toeter en een hele snelle kamera nodig hebt
              Maar aangezien je dan 10 keer zoveel uit moet geven als voor de E510 Kit zit dat er niet voor iedereen in

              Comment


              • #8
                Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                Ik denk dat je best uit de voeten kunt met je kit lenzen bij zo'n wedstrijd op zo'n afstand
                Het is best verbazingwekkend wat je met die lensjes kunt
                heb gisteren nog wat vogels door het raam op de foto gezet en die waren erg scherp
                Je hebt nog een IS in de body zitten en dus 3 stops (het verschil 200iso en 1600iso)
                En volgens mij weet iedereen dat als je geweldige foto's wil hebben je een hele grote toeter en een hele snelle kamera nodig hebt
                Maar aangezien je dan 10 keer zoveel uit moet geven als voor de E510 Kit zit dat er niet voor iedereen in
                De IS in de body zal de spelers bij zaalsporten spijtig genoeg niet kunnen bevriezen. Het kan wel mooie effecten opleveren, maar dat zal waarschijnlijk niet de bedoeling zijn

                MVG,

                Comment


                • #9
                  Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  De IS in de body zal de spelers bij zaalsporten spijtig genoeg niet kunnen bevriezen. Het kan wel mooie effecten opleveren, maar dat zal waarschijnlijk niet de bedoeling zijn

                  MVG,
                  waardoor dus de vergelijking 200iso 1600iso (3stops equivalent) helemaal niet meer geldig is in dat geval
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                    Ik zou niet weten waarom niet trillen is trillen
                    Als je zou gaan pannen oke maar daar zit standje SI2 voor op de 510
                    Die reageerd alleen op verticale beweging

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                      Ik zou niet weten waarom niet trillen is trillen
                      Als je zou gaan pannen oke maar daar zit standje SI2 voor op de 510
                      Die reageerd alleen op verticale beweging
                      Voor zaalsporten zonder bewegende onderwerpen (sporters ) heb je wel iets aan body IS....

                      maar... in de meeste zaalsporten heb je snel bewegende sporters en dan heb je een snelle sluitertijd nodig om die scherp op de foto te krijgen.

                      Body IS zorgt voor een tragere sluitertijd dan normaal zodat de ISO (gevoeligheid) niet zo hoog moet.
                      Een tragere sluitertijd heeft dan wel als gevolg dat de sporters niet scherp zijn beweging.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                        Ik denk dat je best uit de voeten kunt met je kit lenzen bij zo'n wedstrijd op zo'n afstand
                        Het is best verbazingwekkend wat je met die lensjes kunt
                        heb gisteren nog wat vogels door het raam op de foto gezet en die waren erg scherp
                        Je hebt nog een IS in de body zitten en dus 3 stops (het verschil 200iso en 1600iso)
                        En volgens mij weet iedereen dat als je geweldige foto's wil hebben je een hele grote toeter en een hele snelle kamera nodig hebt
                        Maar aangezien je dan 10 keer zoveel uit moet geven als voor de E510 Kit zit dat er niet voor iedereen in
                        Misschien heeft jij 510 een IS sensor inde spelers zitten, zodat hij die trillingen kan compenseren. Het is dan de sportcamera bij uitstek.
                        NEW OLY with VROS(vibration reduction on subject)
                        Wel niet gebruiken bij boxwedstrijden want je zou je camera wel eens tegen je neus kunnen krijgen.

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Misschien heeft jij 510 een IS sensor inde spelers zitten, zodat hij die trillingen kan compenseren. Het is dan de sportcamera bij uitstek.
                          NEW OLY with VROS(vibration reduction on subject)
                          Wel niet gebruiken bij boxwedstrijden want je zou je camera wel eens tegen je neus kunnen krijgen.

                          Hubert
                          Te gek

                          Comment


                          • #14
                            Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                            Bedankt voor de geanimeerde uitleg. Maar uiteindelijk heeft er dus nog niemand ervaring mee gehad (Olympus E-510 + zaalsport) ?!
                            Sony a200 /Minolta 28-105/Minolta 50mm F1,7/Minolta 70-210mm F4 Beercan - Canon Ixus 850

                            Comment


                            • #15
                              Re: Olympus E-510 geen sportbeest ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door mrfets Bekijk bericht
                              Bedankt voor de geanimeerde uitleg. Maar uiteindelijk heeft er dus nog niemand ervaring mee gehad (Olympus E-510 + zaalsport) ?!
                              Dat zegt je misschien al genoeg

                              Comment

                              Working...
                              X