Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem BDsizer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem BDsizer

    Hoi,

    Zit met probleemke, dak eigenlijk zelf heb veroorzaakt met BDsizer.

    Om foto's te kunne posten resize ik ze met BDsizer, dat was ook laatst het geval maar toen heb ik een vergissing gemaakt en de originele foto overschreven.
    Gisteren was ik foto's aan het uploaden naar extrafilm en volgens hen was de geresizede foto te laag van pixels om goed te kunnen afdrukken op 10x13 formaat (en de originele vond ik dus niet meer terug). Ik heb hem toch doorgestuurd en we zien wel het resultaat natuurlijk.

    Vraag is nu, klopt dat idd dat de foto door te resizen slechter is van kwaliteit om goed te kunnen afdrukken? Kun je een foto terug origineel zetten met BDsizer of een ander programma?
    Of hoe doen jullie dit, resize je een foto en zet je dit onder een andere naam?

    Alvast bedankt.

    Grtz
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

  • #2
    Re: Probleem BDsizer

    na verkleinen van een foto ben je een deel van de originele informatie definitief kwijt. Je kan nadien niet meer de originele informatie bekomen door te vergroten. In tegendeel, door te vergroten zal je de kwalitiet verder laten afnemen, omdat er informatie die er niet is moet uitgevonden worden (via interpolatie)

    BDsizer is een tool om een foto te verkleinen voor publicatie op een website, maar doet dit niet super goed: na verkleinen ben je redelijk wat detail en scherpte kwijt. Het kan niet de bedoeling zijn deze verkleinde vesies te gebruiken voor afdrukken, maar als het alles is dat je nog hebt, en je wilt de foto, druk hem dan af op een niet te groot (zeg maar klein) formaat. De kwaliteit die je zal bekomen hangt sterk af van hoe sterk je de foto verkleinde: m.a.w. hoeveel pixels schieten er nu nog over in breedte en hoogte?

    Comment


    • #3
      Re: Probleem BDsizer

      Welke programma's zijn dan beter?
      En hoe los je het dan op als je een foto zowel op forum wil zetten als wil afdrukken. Eerst doorsturen om af te drukken en dan pas verkleinen?

      Heb de opdracht gegeven aan Extrafilm om af te drukken, dus we zullen wel zien hoe het er uit zal komen. Zal in het vervolg dan best eerst selecteren welke ik zeker wil afdrukken.

      Grtz
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

      Comment


      • #4
        Re: Probleem BDsizer

        gewoon saven als fotonaamkl.jpg , dan heb je de original nog

        Comment


        • #5
          Re: Probleem BDsizer

          Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
          BDsizer is een tool om een foto te verkleinen voor publicatie op een website, maar doet dit niet super goed: na verkleinen ben je redelijk wat detail en scherpte kwijt.
          Kun je dat ook staven met feiten? Laat eens wat voorbeelden waarbij BDSizer het minder doet dan een andere tool. Plaats dan wel het origineel erbij zodat we zelf ook aan de slag kunnen (er zijn genoeg sites geweest die dit al hebben gedaan en BDSizer staat altijd bij de eersten).


          @Rockey; BDSizer zal nooit je originele file overschrijven zonder een melding te geven. Standaard wordt ook een toevoeging aan de bestandsnaam gedaan om overschrijven te voorkomen. Wil je je origineel overschrijven zul je dat bewust moeten doen.

          Comment


          • #6
            Re: Probleem BDsizer

            @havezet: bij deze heb ik dit dus bewust (in onoplettendheid) gedaan

            Zal ze in het vervolg onder andere naam opslaan (mss zelfs apart mapje ofzo)

            Bedankt allemaal voor de tips/hulp

            Grtz
            'Keep on Clicking'
            Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

            Comment


            • #7
              Re: Probleem BDsizer

              Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
              Welke programma's zijn dan beter?
              En hoe los je het dan op als je een foto zowel op forum wil zetten als wil afdrukken. Eerst doorsturen om af te drukken en dan pas verkleinen?

              Heb de opdracht gegeven aan Extrafilm om af te drukken, dus we zullen wel zien hoe het er uit zal komen. Zal in het vervolg dan best eerst selecteren welke ik zeker wil afdrukken.

              Grtz
              BDSizer overschrijft nooit de originele foto. Hij slaat hem op onder een andere naam. Stel je foto noemt twee dan zal BDSizer de foto na verkleinen opslaan als sized_twee .
              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
              https://sites.google.com/view/pdh65/

              Comment


              • #8
                Re: Probleem BDsizer

                Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                Wil je je origineel overschrijven zul je dat bewust moeten doen.
                Oorspronkelijk geplaatst door El Grande Bekijk bericht
                BDSizer overschrijft nooit de originele foto.
                Heel benieuwd wie er nu gelijk heeft.

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem BDsizer

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Heel benieuwd wie er nu gelijk heeft.
                  Laten we misschien vertrekken van de stelling dat Havezet weet hoe hij BDsizer in elkaar heeft gestoken, niet
                  Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                  BD0993BE
                  Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem BDsizer

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Heel benieuwd wie er nu gelijk heeft.
                    Havezet heeft gelijk natuurlijk. Maar standaard als je het niet bewust zo instelt zal de foto altijd na resising onder een andere naam worden opgeslagen, dat bedoelde ik eigelijk
                    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                    https://sites.google.com/view/pdh65/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem BDsizer

                      Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                      Laten we misschien vertrekken van de stelling dat Havezet weet hoe hij BDsizer in elkaar heeft gestoken, niet
                      Dat denk ik ook ja, vandaar de .

                      Maar als Havezet zelf zegt dat je moeite moet doen om het origineel te overschrijven, vervolgens de TS zegt dat ook gedaan te hebben, dan vind ik het een beetje vreemd dat iemand 5 of 6 uur later (dus niet dat de posts elkaar gekruisd hebben) komt zeggen dat het niet kan.

                      @El Grande: ik begrijp dat je dat bedoelde.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem BDsizer

                        Onderaan in het vak Saving staat bij mij in het vakje 'Default prefix' altijd BD_
                        zodoende worden alle foto's welke ik verklein BD_Pict....jpg genoemd.

                        voordeel:
                        Originele foto wordt nooit overschreven;
                        Als ik de map open staan alle verkleinde foto's bovenaan.

                        En dit is waarschijnlijk wat El Grande ook bedoelde
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem BDsizer

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          Onderaan in het vak Saving staat bij mij in het vakje 'Default prefix' altijd BD_
                          zodoende worden alle foto's welke ik verklein BD_Pict....jpg genoemd.

                          voordeel:
                          Originele foto wordt nooit overschreven;
                          Als ik de map open staan alle verkleinde foto's bovenaan.

                          En dit is waarschijnlijk wat El Grande ook bedoelde
                          inderdaad zo bedoelde ik het maar soms gooi ik de woorden eruit en moet je ze maar sorteren
                          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                          https://sites.google.com/view/pdh65/

                          Comment

                          Working...
                          X