Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera voor in de auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera voor in de auto

    Ik zoek een camera om "altijd bij te hebben", dus eentje die in de auto blijft liggen (weliswaar goed verstopt ..) en ruim inzetbaar is.

    Nu heb ik altijd een Canon IXUS 850 IS bij, maar ik heb toch het gevoel een beetje beperkt te zijn in sommige omstandigheden.

    Ik heb een Nikon D200 met 18-200 en nog wat lenzen, dus dacht ik eerst aan een D40(x) met 18-55 (de nieuwe VR-versie), maar nu suggereert een beroepsfotograaf (die zelf niets verkoopt) een bridge, nl. de Fuji 9100 (of 9600, dat is dezelfde, klopt ?).

    Voordeel tegenover de D40 zouden zijn meer zoombereik en lagere prijs.

    Mijn vraag is nu hoe het zit met de sensor van die Fuji, en vooral de ruis in iets donkerder omstandigheden ? Ik hoor veel goeds op dat vlak over Fuji, maar is het vergelijkbaar met de D40 (ik vermoed van niet) en met de Canon IXUS 850 (ik vermoed opnieuw van niet, maar dan in positieve zin voor de Fuji) ? Zijn er misschien andere bridge-camera's die ik in de vergelijking moet betrekken ?

    Alvast bedankt voor alle advies.

  • #2
    Re: camera voor in de auto

    Niemand een suggestie ? Anders gevraagd misschien: welke camera zou je kopen om altijd in je auto te laten liggen, en dus steeds beschikbaar wanneer je onderweg bent of ergens toevallig iets ziet dat je doet denken "had ik nu maar een camera bij ..." ?

    Comment


    • #3
      Re: camera voor in de auto

      Canon G9

      Nikon P5000

      Comment


      • #4
        Re: camera voor in de auto

        Volgens mij, als je de snelheid van een DSLR gewent bent, ga je ALTIJD balen van de traagheid van een compact. Maarja... het is wel compact...
        Ik zou er een D40 (X) bij doen. Je hebt er toch ook al wat lenzen voor.
        Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

        Comment


        • #5
          Re: camera voor in de auto

          Als die camera in alle mogelijke omstandigheden in de auto moet kunnen liggen, dan moet die al zeker kunnen werken bij zowel heel lage als bij tamelijk hoge temperaturen.
          Die moet ook goed tegen schokken kunnen, en tegen hoge vochtigheid.

          Een auto is geen ideale "opslagruimte" voor een digitaal fototoestel, in de zomer kan de temperatuur heel hoog oplopen, en in de winter kan de temeratuur soms zo laag zijn dat de camera dienst zal weigeren.
          Een lithium-ion akku zou zelfs vrij snel defect raken als ze in te hoge temperaturen bewaard wordt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: camera voor in de auto

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als die camera in alle mogelijke omstandigheden in de auto moet kunnen liggen, dan moet die al zeker kunnen werken bij zowel heel lage als bij tamelijk hoge temperaturen.
            Die moet ook goed tegen schokken kunnen, en tegen hoge vochtigheid.

            Een auto is geen ideale "opslagruimte" voor een digitaal fototoestel, in de zomer kan de temperatuur heel hoog oplopen, en in de winter kan de temeratuur soms zo laag zijn dat de camera dienst zal weigeren.
            Een lithium-ion akku zou zelfs vrij snel defect raken als ze in te hoge temperaturen bewaard wordt.
            TIP : Ik bewaar mijn camera voor in de wagen (powershot G7) in een tas waarin ook de papieren bewaart zijn van de auto, en nog wat handige zaken voor onderweg.

            Comment

            Working...
            X