Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S5, wie heeft hem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji S5, wie heeft hem?

    Ik ga binnenkort de Fuji S5 kopen.
    Wat me opvalt is dat er op BD niet veel geschreven word over deze camera.
    Graag wil ik de mensen oproepen die hem hebben, om zo elkaars ervaringen over deze camera te kunnen uitwisselen.


    Vandaar ook de vraag: Wie heeft hem!!

    Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Fuji S5, wie heeft hem?

    Mijn ervaring :
    minder ruis dan de d200 maar veel langzamer in het wegschrijven en het maken van foto's in "continue" stand maar (en dat is misschien persoonlijk) mooiere kleuren. (vergelijk het met de cd18 of ct21 en de fuji diafilms).

    Comment


    • #3
      Re: Fuji S5, wie heeft hem?

      Zowel een S3 als een S5. Vind de S5 een verademing als het op het wegschrijven aankomt.
      Vooral met de meegeleverde raw-converter finepixstudio kan je gebruik maken van het 400% dynamische bereik.
      De software is wel wat weggestoken bij het installeren (C:\Program Files\FinePixViewer\Extensions\Helpers\FinePix Studio.EXE)
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Fuji S5, wie heeft hem?

        De goede ruisonderdrukking is voor mij het voornaamste.
        En het Dynamisch bereik uiteraard.
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #5
          Re: Fuji S5, wie heeft hem?

          Franciskine heeft hem !
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Fuji S5, wie heeft hem?

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Franciskine heeft hem !
            Zeker weten van niet!! Hij heeft de S3
            Last edited by KvP; 2 januari 2008, 15:54.
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • #7
              Re: Fuji S5, wie heeft hem?

              Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              Zowel een S3 als een S5. Vind de S5 een verademing als het op het wegschrijven aankomt.
              Voor sportfotografie vind ik vb de d200 beter, daar heb je regelmatig snelheid nodig. Concert dan weer de Fuji. Of zie ik het verkeerd?

              Comment


              • #8
                Re: Fuji S5, wie heeft hem?

                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                Voor sportfotografie vind ik vb de d200 beter, daar heb je regelmatig snelheid nodig. Concert dan weer de Fuji. Of zie ik het verkeerd?
                Dat zie je goed.
                Fuji S5 blinkt uit in Concert en portretfotografie

                Interessant leesvoer:
                http://www.letsgodigital.org/nl/fuji...ro/review.html

                Gr kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji S5, wie heeft hem?

                  Kan er iemand eens uitleggen hoe het nu eigenlijk exact zit met het aantal pixels. Want dat snap ik nog altijd niet goed. Is het nu eigenlijk 12 mpx of 6?
                  https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji S5, wie heeft hem?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
                    Kan er iemand eens uitleggen hoe het nu eigenlijk exact zit met het aantal pixels. Want dat snap ik nog altijd niet goed. Is het nu eigenlijk 12 mpx of 6?
                    Het hart van de Fujifilm Finepix S5 Pro is de SuperCCD SR II, een beeldchip die ook al eerder gebruikt werd in de voorloper van deze camera, de S3 Pro. Het formaat van de beeldchip is gelijk aan die van andere APS-C camera’s, namelijk 23,0 x 15,5 millimeter. De beeldchip is echter bijzonder omdat deze 12.34 miljoen pixels bevat waarvan de helft (6.17 miljoen) bestaat uit de grote achthoekige S pixels en de andere helft bestaat uit minder grote (en daardoor minder lichtgevoelige) S pixels. Het voordeel van deze opbouw is dat de beeldchip een behoorlijk groter dynamisch bereik heeft dan conventionele beeldchips zoals die in andere merken camera’s gebruikt worden. De Fujifilm S5 Pro is door deze beeldchip de enige digitale spiegelreflex camera die qua dynamisch bereik in de buurt komt van conventionele film! Naast de beeldchip is ook de verwerking van de data heel erg belangrijk. Deze verwerking gebeurt in de S5 Pro door de “Real Photo Processor Pro” en hierin schuilt ook de grote kracht van deze camera.

                    Bron: http://www.dslr.nl/?cat=reviews&act=artikel&id=829
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji S5, wie heeft hem?

                      Franciskine heeft hem !
                      niet meer
                      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji S5, wie heeft hem?

                        hier ook nederlandstalig leesvoer + vgl ts de D200;
                        Sinds 1998 de marktplaats voor aankoop en verkoop van tweedehands fotoapparatuur en toebehoren.


                        hier nog een interessant draadje op BD;
                        Net als een aantal andere BD-ers volg ik op diverse forums met veel plezier en enige afgunst de discussies tussen D200 en S5 Pro gebruikers. Omdat dit onderwerp de komende tijd nog regelmatig aan bod zal komen heb ik alle mij gekende verschillen in onderstaand overzicht geplaatst. Batterijen Beide systemen gebruiken


                        Kees,

                        zoals ik je al aangaf in mijn PM;

                        ik heb de fuji een paar weken & ik vind in vgl met de D200 de fuji beter,
                        beter omdat; kleuren & witbalans van de jpegs rechtstreeks uit de cam ronduit perfekt zijn, fantastische huidkleuren ook.

                        mijn pro's & contra's;

                        +
                        kleuren
                        hogere iso's
                        witbalans

                        -
                        snelheid
                        engelstalige menu's



                        PS: Francis heeft em verkocht , maar heeft nog een S3 hé.

                        groeten
                        lieven
                        Photography helps people to see
                        -Berenice Abbott-
                        BD1050BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji S5, wie heeft hem?

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Franciskine heeft hem !
                          Had hem . . . Verkocht om de D300 aan te kopen, Fuji kleuren en hoog dynamisch bereik zijn hetzelfde bij de S3 als bij de S5. En de S3 hou ik ook om nostalgische redenen . . . ik heb wat met die camera
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji S5, wie heeft hem?

                            Moet ik me zorgen maken over onderstaande regel
                            Of is dat te verwaarlozen?

                            Nogal wat vergelijkingen tonen dat de D200 scherpere beelden aflevert.
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji S5, wie heeft hem?

                              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                              Moet ik me zorgen maken over onderstaande regel
                              Of is dat te verwaarlozen?

                              Nogal wat vergelijkingen tonen dat de D200 scherpere beelden aflevert.
                              Ik garandeer je dat, als je beelden afdrukt op A3 formaat, je totaal geen verschil gaat zien. Bij pixelpeeping ( waar ik me echt NOOIT mee bezighoud ) vind je bij alle camera's wel iets.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X