Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hit & Miss Ratio: Canon 40D vs 20D : ervaringen graag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hit & Miss Ratio: Canon 40D vs 20D : ervaringen graag

    Ben aan het overwegen om mijn twee 20D-bodies van de hand te doen om te vervangen met een 40D body...
    Maar eerst had ik graag wat ervaringen gehoord van 20D/30D-gebruikers die de overstap reeds gedaan hebben...

    Heb je méér geslaagde (lees in-focus) beelden met je 40D dan met de 20D/30D ? (ik lees nogal gevarieerde meningen hierover)
    (Ik gebruik vooral de center-point-focus, andere punten zijn van minder belang)

    Hoe zit het met het dynamisch bereik ? Is het echt merkbaar beter ?

    In de meeste reviews zie ik evenveel ruis (tot meer ruis) op de 40D vs 20D, maar wel meer detail bij de 40D-beelden op hogere ISO's.
    Klopt dit ?

    Is het grootte-verschil in de zoeker goed merkbaar ?

    Heeft er al iemand met de Auto-ISO mode gewerkt in AV-stand ?
    Zoja hoe werkt dat juist in de praktijk ?

    En last but not least: weegt de functionaliteit van de nieuwe 40D op tegen het gebruiksgemak van 2 bodies ? (geen lenzenwissels)
    Een vraag die ik idd uiteindelijk zelf zal moeten beantwoorden, maar toch graag jullie gedacht hierover.

    Veel vraagjes ik weet het, maar het is vooral de hit & miss ratio dat de doorslag zal geven...

    Alvast bedankt voor alle input

  • #2
    Re: Hit & Miss Ratio: Canon 40D vs 20D : ervaringen graag

    Ben onlangs voor dezelfde reden overgestapt van een 20D naar een 40D en mijn ervaring is dat de 40D vooral beter presteert in low-light. Ook vind ik het zeer interessant dat alle AF-punten over kruismeting beschikken!
    De ruis daarentegen vindt ik niet noemenswaardig verbeterd t.o.v de 20D.
    De grotere zoeker is dan weer een groot pluspunt(is veel helderder)
    Voor het dynamisch bereik is vooral goed merkbaar in de lichte tonen (lichte tonen-prioriteit werkt in mijn ogen geweldig).
    Al bij al is de 40D kwa snelheid en beeldkwaliteit voor mij toch een serieuze stap voorwaarts t.o.v de 20D!
    Maar of ik zou kiezen tussen 2 body's of 1 hangt er een beetje vanaf als ge de tijd hebt om de lenzen te verwisselen zonder een shot te missen zou ik toch voor Eene 40D gaan!(kwaliteit van de foto primeert toch voor mij)

    grts, Spikke!
    www.rallyandraces.com

    Comment


    • #3
      Re: Hit & Miss Ratio: Canon 40D vs 20D : ervaringen graag

      Thanx Spikke, heb eens naar jouw rally-pics gekeken, great stuff
      Zijn de recentste met de 40D genomen ?

      Comment


      • #4
        Re: Hit & Miss Ratio: Canon 40D vs 20D : ervaringen graag

        Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
        Thanx Spikke, heb eens naar jouw rally-pics gekeken, great stuff
        Zijn de recentste met de 40D genomen ?
        De laatste wel, al de vorige zijn met de 20D! Laatste rally was het wel zeer bewolkt en zeer weinig licht, in deze omstandigheden is de 40D superieur aan de 20D. Als ge veel in slechte lichtomstandigheden werkt moogt ge zeker niet twijfelen!
        grts, Spikke!
        www.rallyandraces.com

        Comment


        • #5
          Re: Hit & Miss Ratio: Canon 40D vs 20D : ervaringen graag

          425 views, en slechts 1 die wat ervaringen kan delen (waarvoor dank) ?

          Blijkbaar zijn er nog niet al te veel 40D-gebruikers ?

          Comment


          • #6
            Re: Hit & Miss Ratio: Canon 40D vs 20D : ervaringen graag

            Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
            425 views, en slechts 1 die wat ervaringen kan delen (waarvoor dank) ?

            Blijkbaar zijn er nog niet al te veel 40D-gebruikers ?
            Ik zit ook met 2 20D's en zit dus ook te wachten op info van die massa 40D'ers .
            Ik hoop van harte dat de AF van de 40D effectief beter is in low-light situaties of gebruik van een macrolens. Wanneer ik op een 20D of de 350D een ander focuspunt kies dan het centrale, om de compo onmiddelijk goed te hebben he, merk ik dat het AF systeem de mist in gaat (geen focus lock mogelijk, hunting), dit vooral dus bij weinig licht, zelfs met een lichtsterke prime, of close focus situatie met een macrolens.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Hit & Miss Ratio: Canon 40D vs 20D : ervaringen graag

              De autofocus van de 40D is nauwkeuriger een betrouwbaarder dan die van de 20D (niet dat de 20D het slecht doet, maar een 40D is wel iets beter).
              Maar het is bijzonder moeilijk om dat in cijfers om te zetten.

              Zelfs op f2 (ik heb vorige week een 50mm f1,4 gekocht) zijn zo goed als alle foto's op de juiste plaats scherpgesteld, in heel donkere omstandigheden.
              Bij die foto's stond de camera op servo-AF (foto's van de vuurshow in Bokrijk).

              Bij de foto's van de cyclo-cross (begin december) zaten ook maar héél weinig "missers".
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Hit & Miss Ratio: Canon 40D vs 20D : ervaringen graag

                Thanx Bandit....

                Dit topic toch nog even bumpen...

                Nog een interessante link voor de geïnteresseerden...

                Comment

                Working...
                X