Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw digitale camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw digitale camera

    Hallo,

    Omdat mijn oude camera (Fuji Finepix E510*) het begeven heeft zoek ik nu een nieuwe.
    In de tussentijd zijn er zoveel te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
    Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

    De belangrijkste dingen op een rijtje:
    Gewicht en grootte maaken niet uit.
    Wel wil ik de gemaakte foto op het scherm willen zien.
    Ik fotografeer niet veel en ook geen profesioneel gebruik.
    Op de computer ga ik Adobe CS3 gebruiken om de foto's te bewerken*
    Meestal sta ik binnen en maak ik een foto van mijn honden.
    Als ik buiten sta maak ik foto's in het bos, maar af en toe ook midden op straat.
    En de prijs moet maximaal 150euro zijn.

    Info over welke batterijen hier:


    *Oude camera:


    *Opslagkaarten
    Hallo, Ik werk nu al 2 jaar met een camera (Fuji Finepix E510*). Deze werkt op XD kaarten. Daar heb ik altijd mee gewerkt, maar omdat ze nu toch behoorlijk duur zijn wil ik misschien overstappen op SD kaarten. Wat zijn de voor en nadelen van XD of SD kaarten? Behalve de prijs. Ik gebruik nu deze kaarten: Merk:


    *Computerscherm
    Ik gebruik dit scherm: http://www.ciao-shopping.nl/Iiyama_P...#productdetail

    Met een resolutie van 1440x900.

    Alvast bedankt op het lezen, en ik hoop op goede reacties!
    Last edited by fotoamateurvragen; 2 januari 2008, 09:12.

  • #2
    Re: Nieuw digitale camera

    Kan niemand mij helpen?

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw digitale camera

      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw digitale camera

        ik vrees dat weinigen of niemand hier thuis is in fototoestellen van max 150 euro. En voor de dingen die je ermee wil doen kan je best eens kijken bij Eldi, Aldi of Lidl ( wanneer deze een actie houden ).
        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
        https://sites.google.com/view/pdh65/

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw digitale camera

          Heb al veel goede dingen van Panasonic Lumix gezien, misschien iets duurder maar wel de moeite.









          D300 met 17-55-2.5 105-2.8 micro SB 800

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw digitale camera

            Je kunt een paar dingen doen:
            Via kieskeurig.nl kun je een overzicht van mogelijke camera's krijgen in die prijsklasse. Volgens mij hebben Sony, Samsung en nog een paar merken wel camera's in die prijsklasse. Vervolgens google je op een paar van die camera's en dan krijg je een indruk hoe ze zich verhouden.
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw digitale camera

              Beetje bizar vind ik: je gaat de foto's die je neemt met een camera van max. 150 euro bekijken op een vrij dure monitor en bewerken met een kolossaal programma dat honderden euro's kost.
              Ik denk dat je met Paintshop Pro of Photoshop Elements méér dan voldoende hebt en die kosten maar rond de 100 euro.

              Ben je bereid je budget ongeveer te verdrievoudigen dan is de Panasonic FZ18 zeker een alternatief.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw digitale camera

                Deze misschien
                Over the years Canon's A series of budget priced compact cameras has grown to a considerable line-up of now nine models, developing along the way from simple 'point and shoot' entry-level models into fully featured enthusiast models for the photographer wanting a decent level of photographic control at an affordable price. Back in February Canon announced another addition to the range in the shape of the Powershot A560 and A570 IS - twin replacements for the A540 (and the latest in a succession of models going back to the A75). The cameras are almost identical, with the A570 IS sporting optical image stabilization as an extra (the A570 IS is actually the lowest priced A series camera with this feature). So let's find out if the A570 IS is capable of continuing the success of its predecessors, starting, as ever, with the headline features.

                Te vinden voor 179€

                Erwin
                Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw digitale camera

                  Als je een goede compact camera wil en niet echt wil gaan voor een reflex. Als je dan ook wat meer wil uitgeven, bekijk dan eens de Panasonic FZ18. Als je foto's neemt met voldoende licht, is dit wat prijs/kwaliteit betreft de koop (volgens mij toch) van de moment.
                  Bekijk hier de test resultaten.
                  http://www.photo-patricske.be
                  Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw digitale camera

                    Kijk eens op:

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw digitale camera

                      150 euro................waar is de tijd gebleven dat ik voor dat geld nog een fototoestel kocht
                      Nikon spul

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw digitale camera



                        Een hele lijst cameraatjes onder de 150 Euro

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw digitale camera

                          Ik begrijp je probleem volledig. Sinds de lens van mijn oude Sony DSC-P72 het begeven heeft, ben ik ook op zoek naar een nieuwe compacte camera. (want nieuw zal me waarschijnlijk goedkoper uitkomen dan laten herstellen)

                          Ik zoek er echt één die in mijn broekzak past (vermits het een trektocht naar het verre oosten zal moeten meemaken en ik het steeds veilig bij me wil houden)
                          En dan vanzelfsprekend niet te duur is vermits ik dan ook steeds nog risico loop op verliezen van het ding (al had ik eerder max200euro in gedachten voor wil je nog iets deftigs)
                          Voor de rest had ik graag scherpe foto's (maja, wie wil dat nu niet...) en een toestel dat relatief snel reageert nadat je op het knopje drukt.

                          Het is echt niet simpel om het bos door de bomen te zien, maar momenteel was mijn oog gevallen op de Canon Ixus 70/75

                          Mss ook een aanrader voor jou indien je bereid bent 20-30 euro meer te geven (via konijnenberg, de site die hierboven al vermeld staat)

                          Tenzij er mss nog andere suggesties/grote bezwaren komen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw digitale camera

                            De Kodak C713 leek me ook wel wat (ookal is die maar 90euro)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw digitale camera

                              Als je budget maar €150 zou ik één van m'n vroegere toestellen 2e hands aanraden (kon alles wat een compactcamera moet kunnen).

                              Konika Minolta Dimage Z3 of Z5
                              Canon Powershot S2 of S3

                              Liever zo'n camera 2e hands, dan zo'n goedkope supermarkt-brol-camera.

                              Mensen die zoiets kopen getuigen van geen interesse in serieuze fotografie.
                              Als je budget laag is : langer sparen, of één van bovenstaande 2e handstoestellen. Heb ze getest, beste prijs/kwaliteit + filmen ook in hoge kwaliteit. Checkout Ebay

                              Comment

                              Working...
                              X