Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

jpg onleesbaar na verplaatsing in mappen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • jpg onleesbaar na verplaatsing in mappen

    hoi, heb een probleempje :
    - ik neem foto's met mijn digitale camera's ( Sony W55 en Medion Traveller ) en zet deze foto's via usb of kaartlezer in een map op mijn pc.
    - in deze map staande zijn ze perfect leesbaar met iedere viewer ( windows, acdsee,...)
    - wanneer ik echter een foto neem en naar een andere map verplaat wordt deze foto zwart ! onleesbaar EN ik kan de foto niet weggooien !!! ik dien de map waar hij dan instaat weg te gooien om van de beschadigde foto's af te geraken.
    - ik kan de foto wel e-mailen ( anderen en naar mezelf ) en hij blijft leesbaar. ik sla hem dan op in een map en hij blijft leesbaar. ik verplaats hem dan en hij wordt weer zwart !!!

    - ik heb dit probleem sinds kort.
    - ik heb dit niet met de foto's die reeds op mijn pc staan.
    - ook foto's die ik middels een cd op mijn pc zet blijven behandelbaar.

    HEB IK EEN VIRUS ?

    graag een oplosing voor mijn probleem.
    bedankt op voorhand

  • #2
    Re: jpg onleesbaar na verplaatsing in mappen

    Misschien toch even het OS vermelden? Ik vermoed één of andere winddoos versie omdat je over virussen spreekt?

    Ik zou niet direkt een oplossing weten maar een verzadigd besturingssysteem kan allerlei kwalen naar boven brengen! Zo heb ik vorig jaar een nieuwe printer gekocht terwijl het een format c moest zijn...

    Comment


    • #3
      Re: jpg onleesbaar na verplaatsing in mappen

      Besturingssysteem is XP.
      heb nooit eerder problemen gehad met mijn andere foto's.
      ik vermoed een virus omdat het zo een doelgerichte storing is.

      Comment


      • #4
        Re: jpg onleesbaar na verplaatsing in mappen

        Niet altijd een virus ... kan soms ook een teken zijn van defekt gaande HD zijn.
        En verder ook geen gebruik gemaakt van een of ander cleaning-programma op uw PC?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: jpg onleesbaar na verplaatsing in mappen

          "program file cleaner" werd in oktober erop gezet door mijn kleinzoon.
          ( heb zelf niet zoveel verstand van pc's )
          Ik laat dit regelmatig draaien doch heb nooit problemen gehad.
          Heb zonet geprobeerd om nog eens de foto's van nieuwjaar te verplaatsen en dit lukte !!!
          De vorige reeks lukt nog altijd niet.
          Weet niet hoe dit komt.
          ++++++++++
          kan ik mijn HD testen op fouten ???
          ++++++++++
          ik heb nu enkele beschadigde foto's rechstreeks op mijn HD zitten ( niet in een submap ) en kan deze niet verwijderen.
          Moesten ze in een map steken was dit geen probleem ( foto's kunnen niet rechtstreeks verwijderd worden, wel als ze in een map zitten en ik dan de ganse map weggooi )
          ++++++++++
          ps : De beschadigde foto's hebben het icoon van JPG doch zijn dus niet leesbaar ( steeds volledig zwart )

          Comment

          Working...
          X