Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herstelservice etbass Canonlenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • herstelservice etbass Canonlenzen

    Ik heb een Canon 50 mm F1.4 buiten garantie. Vandaag stelde ik in de lens een wimpervormig lijntje vast lichtjes buiten het centrum. Ik vermoed dat het idd een wimper is, doch een klein barstje kan ik niet uitsluiten. Anderzijds is de lens nooit gevallen en ziet ze er overigens perfect uit, zodat dit weinig waarschijnlijk is.

    Dit is me voordien niet opgevallen maar ik gebruik deze lens niet zoveel. Ik heb nog geen duidelijk effect gezien op foto's, maar zou er ook niet graag mee geconfronteerd worden als de foto belangrijk is. Ik ben van plan nog wat testfoto's met effen onderwerpen te nemen. Als het een wimper zou zijn, is het niet ondenkbaar dat die nu pas naar het centrum is bewogen.

    Ik overweeg ze op te sturen naar ETBASS in Roosendaal in Nederland.
    Denken jullie dat herstel van de lens de moeite loont of komt dit al gauw (oa met verzending) duurder uit dan een nieuwe lens?

  • #2
    Re: herstelservice etbass Canonlenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door PK Bekijk bericht
    Ik heb een Canon 50 mm F1.4 buiten garantie. Vandaag stelde ik in de lens een wimpervormig lijntje vast lichtjes buiten het centrum. Ik vermoed dat het idd een wimper is, doch een klein barstje kan ik niet uitsluiten. Anderzijds is de lens nooit gevallen en ziet ze er overigens perfect uit, zodat dit weinig waarschijnlijk is.

    Dit is me voordien niet opgevallen maar ik gebruik deze lens niet zoveel. Ik heb nog geen duidelijk effect gezien op foto's, maar zou er ook niet graag mee geconfronteerd worden als de foto belangrijk is. Ik ben van plan nog wat testfoto's met effen onderwerpen te nemen. Als het een wimper zou zijn, is het niet ondenkbaar dat die nu pas naar het centrum is bewogen.

    Ik overweeg ze op te sturen naar ETBASS in Roosendaal in Nederland.
    Denken jullie dat herstel van de lens de moeite loont of komt dit al gauw (oa met verzending) duurder uit dan een nieuwe lens?
    Net zoals stof binnenin een objectief is de kans erg gering dat je het ooit in je foto's zult zien. En als je het al ooit zou opmerken......hoe groot zou de kans zijn dat het net in een belangrijke foto is. Ben je trouwens 100% zeker dat het effectief een haartje is en geen weerkaatsing in het glas?
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment

    Working...
    X