Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies aankoop canon SLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies aankoop canon SLR

    Allen,

    Het moment is aangebroken en in de aankomende maand ga ik de stap wagen voor de aankoop van een SLR. Ik had gedacht aan een 400D of 40D.

    Momenteel heb ik een canon ixus en daarom denk ik ook verder te gaan met canon.

    Bedoeling is vooral mensen te fotograferen (binnen en buiten) maar ook dieren (honden en paarden).

    Welk toestel raden jullie mij aan en welke lenzen? Wat zijn de voor en nadelen waar ik zoal moet op letten?

    Ik heb precies de indruk dat de service na verkoop wel niet zo goed is bij Canon. Zijn er nog negatieve punten aan Canon? Of toch beter Nikon?

    Hoop via jullie een beetje mijn weg te vinden in dit kluwen.

    Alvast bedankt!!!

    Greetz
    Frederik

  • #2
    Re: Advies aankoop canon SLR

    Punt 1) Budget - wat wil je spenderen

    Punt 2) Lenzen - wat wil je kopen, welke bereiken - lenzen zijn nog belangrijker dan de body.

    Punt 3) Wat vind je zelf lekker - ga naar de winkel en neem de toestellen in de hand - welke voelt het meest comfortabel?

    't Komt er op neer dat er vandaag geen slechte dSLR's meer gemaakt worden. Maar als je een keuze maakt, hang je wel vast aan dat merk, daar je lenzen koopt met een aansluitstuk voor een bepaal merk. Kijk ook even wat de accessoires van dat merk kosten ( flitsers, lenzen, batterijgrip, ...)
    Last edited by Omag; 31 december 2007, 09:47.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Advies aankoop canon SLR

      Uitgaande dat je bij Canon blijft en je al twee modellen aanhaalt waar je interesse naartoe gaat zou ik adviseren naar je budget te zien. onder de 1000€ is de 400D een goede keuze, daarboven zou de 40D dan een mogelijke kanshebber zijn. Ook niet vergeten dat de 400D een stuk kleiner is dan de 40D, hoewel ze evenveel pixels hebben zijn er toch genoeg verschillen om te gaan twijfelen. Omdat je de overstap maakt naar DSLR zou de 400D een goede optie zijn, het is een instapper in dit segment van camera's en indien je lenzen zou aankopen dan zou je later gewoon maar de body moeten vervangen door een iets professioneler model.
      Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
      Website : http://runaque.deviantart.com/

      Comment


      • #4
        Re: Advies aankoop canon SLR

        Enige advies dat ik je kan geven is om morgen naar de fotozaak te gaan en 1 van deze toestellen aan te schaffen,morgen is het de laatste dag om je cashback nog vast te krijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Advies aankoop canon SLR

          Allen alvast super hard bedankt voor jullie feedback!

          Ben gisteren eens een kijkje gaan nemen in de Mediamarkt in Eindhoven.

          400D vastgehad met battery pack en die lag zeker niet slecht in de hand.
          Zonder bat pack lag de 40D ook super in de hand en ik had de indruk dat ik daar wel een iets degelijker toestel in de hand had.

          In deze Mediamarkt is er een actie van een 40D met een lens (niet de standaard 15-55, exacte gegevens ken ik niet maar het is er één van Canon zelf en koste los 619 euro, ik denk een 17-85 met beeldstabilisatie). Prijs voor dit alles +/- 1.300 €.

          Is dit een goede lens eigenlijk? Waarvoor is ze het beste geschikt?

          Mijn budget is max 1.500 €. Als ik dit toestel koop (40D met die lens) samen met een bat pack en een geheugenkaart ben ik toch wel goed gesteld.

          De actie loopt gewoon door en idd de cash back van Canon is nu wel verstreken maar wil niet snel snel kopen. Als ik koop wil ik onmiddellijk goed kopen en weten dat ik daarmee nog een lange tijd kan gaan!

          Greetz
          Frederik

          Comment

          Working...
          X