Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji, Panasonic of Kodak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji, Panasonic of Kodak

    Momenteel zijn we in het bezit van een Canon Ixus V3. Deze is stilaan aan vervanging toe. Ik heb m'n zinnen gezet op een bridge toestel en twijfel nu tussen de volgende toestellen:

    - Fuji S6500
    - Panasonic FZ8
    - Kodak Z612

    Het is vooral de bedoeling binnen foto's te maken van ons nu bijna 11 maand oude kindje. Natuurlijk zullen er ook buiten foto's genomen wordn (daguitstapjes, ...).

    Mijn voorkeur ging lang uit naar de Pana FZ8, maar ik lees dat er veel problemen met ruis zijn. Gaan die niet optreden bij foto's binnenshuis?

    De Fuji zouden minder last hebben van ruis, maar hebben geen optische beeldstabilisatie. Wanneer heb je deze stabilisatie het meest nodig?

    Van de Kodak vind ik niet veel terug.

    Graag jullie hulp!
    Last edited by TiKri96; 30 december 2007, 20:01. Reden: Aantal mogelijke camera's beperkt

  • #2
    Re: Fuji, Panasonic of Kodak

    Ikzelf heb de fz7 gehad en ben er altijd tevreden over geweest, het toestel maakte foto's die heel mooie kleuren weergaf, is heel gebruiksvriendelijk (alleen de manuele scherpstelling is wat minder, dmv joystickje) en van ruis had ie wel es last bij donkere omstandigheden. Dan spreek ik wel van donkere omstandigheden die een hoge ISO vereisten om uit de hand foto's te kunnen nemen, maar met statief en een lage ISO zijn de foto's heel natuurlijk en waarheidsgetrouw.
    Hopelijk ben je hier wat mee, maar ergens ben ik wat betreft de 3 merken/toestellen wat bevooroordeeld.

    Oorspronkelijk geplaatst door TiKri96 Bekijk bericht
    Mijn voorkeur ging lang uit naar de Pana FZ8, maar ik lees dat er veel problemen met ruis zijn. Gaan die niet optreden bij foto's binnenshuis?
    Ruis is iets waar elk toestel wel last van heeft, je zou het FZ-30 topic eens kunnen doornemen wat dit betreft, maar veel is een beetje overroepen hoor.

    Oorspronkelijk geplaatst door TiKri96 Bekijk bericht
    De Fuji's zouden minder last hebben van ruis, maar hebben geen optische beeldstabilisatie. Wanneer heb je deze stabilisatie het meest nodig?
    Als je foto's uit de hand neemt bijvoorbeeld.
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

    Comment


    • #3
      Re: Fuji, Panasonic of Kodak

      Als je voor Panasonic kiest (sublieme lens), dan zou ik toch voor de FZ18 gaan (nog subliemere lens).
      Het ruisprobleem wordt sterk overdreven, ALLE niet DSLR's hebben ongeveer evenveel te maken met dit probleem.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Fuji, Panasonic of Kodak

        Oorspronkelijk geplaatst door TiKri96 Bekijk bericht
        Wanneer heb je deze stabilisatie het meest nodig?

        Van de Kodak vind ik niet veel terug.
        Ik had tot voor enkele weken een Sony H1 met beeldstabilisatie. Vooral bij binnenfoto's in minder licht komt die van pas. Maar nu heb ik een Pentax K100. Tot ISO 800 praktisch ruisvrij. Die beeldkwaliteit haalde ik nooit met mijn Sony. Die mindere beeldkwaliteit was de hoofdreden om over te stappen naar een DSLR. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de ruis op foto's die je bekijkt op een TV scherm bijna niet zichtbaar is.
        Walter
        Comfortably numb with my Pentax

        Comment


        • #5
          Re: Fuji, Panasonic of Kodak

          Neem maar gerust de panasonic maar overweeg ook de fz18 en fz50. Deze zijn net nog iets beter. En ruis daar hebben alle compact's last van maar de fuji minder dan panasonic. Maar hoeveel foto's binnen neem je zonder flits?? Zolang je je iso niet hoger dan 400 brengt is dit in orde.
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: Fuji, Panasonic of Kodak

            heb sinds kort een FZ50, goed toestel, goede flitser en nog niet veel ondervonde n van de ruis bij "binnenfoto's" als je op ISO 100-200 zet zat je er zo goed als niks van merken denk ik.
            en zeer handig: zoomring en manuele focusring!
            gedaan met op het knopje duwen om te zoomen...
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

            FZ50

            Comment


            • #7
              Re: Fuji, Panasonic of Kodak

              En toch twijfel ik nog serieus om de Fuji te nemen. Heeft een optische beeldstabilisator niet alleen zin bij sterk zoomen? Mis je dit echt op de Fuji?

              Comment


              • #8
                Re: Fuji, Panasonic of Kodak

                Stabilisatie komt het meest van pas bij donkere omstandigheden, die lange belichtingstijden vereisen. Telelenzen hebben inderdaad ook het nadeel dat ze hele kleine bewegingen sterk uitvergroten. Ik heb net mijn eerste canonlens met IS en als die in werking treed zie je duidelijk het verschil!

                Mijn Panasonic FZ5 heeft ook IS en die laat toe om foto's te nemen aan tijden van 1/20 - 1/30 uit de vrije hand, als je een beetje oefent. Ik zou dan ook zeker een toestel met IS aanraden, de dag van vandaag.
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji, Panasonic of Kodak

                  Oorspronkelijk geplaatst door TiKri96 Bekijk bericht
                  En toch twijfel ik nog serieus om de Fuji te nemen. Heeft een optische beeldstabilisator niet alleen zin bij sterk zoomen? Mis je dit echt op de Fuji?
                  Als het donker is, dan is IS op ieder bereik handig hoor. Niet enkel bij zoomen
                  You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                  www.koendd.be

                  FZ50

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji, Panasonic of Kodak

                    Buiten wat ruis problemen op ISO hoger dan 100, is alles te vinden op de Panasonic FZ18. Als je foto's maakt met voldoende licht is er niet echt een probleem.
                    Ik zou toch opteren om eens de FZ18 onder de loep te nemen, er zijn al verschillende testen van uitgevoerd en hij haalt een goede tot zeer goede score.
                    DPreview
                    http://www.photo-patricske.be
                    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji, Panasonic of Kodak

                      FZ18 is me iets te duur. Met de specificaties van de FZ8 ben ik tevreden. Ook de kans op een blue band op de FZ18 schrikt me af!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji, Panasonic of Kodak

                        Oorspronkelijk geplaatst door TiKri96 Bekijk bericht
                        FZ18 is me iets te duur. Met de specificaties van de FZ8 ben ik tevreden. Ook de kans op een blue band op de FZ18 schrikt me af!
                        TiKri96, voor de bleu band problemen is Panasonic aan een update aan het werken. Zie dit forum item.
                        De kans is trouwens heel klein dat je er eentje zal hebben met een blue band problem. Volgens Panasonic gaat het over een zeer klein aantal camera's tov het aantal verkochten.
                        http://www.photo-patricske.be
                        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji, Panasonic of Kodak

                          Iemand iets te zeggen over de Kodak?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji, Panasonic of Kodak

                            Fuji, minst ruis (ruis is frusterend en maakt je fotos kapot) had dit op canon powershot s3 is, stap nu over naar spiegelflex eos400D, grotere sensor.

                            Comment

                            Working...
                            X