Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen voor EOS 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen voor EOS 400D

    Hoi,
    Heb me gisteren een 400D aangeschaft bij Konijnenberg met een EF 50mm f/1.8 ll lens voor de rest zaten ze bijna zonder enkel nog de duurdere series.
    Mijn vraag is nu welke lenzen ik nog nodig heb om:
    1. vakantie foto's.
    2. portret maar van op afstand.
    3. natuur en landschappen.
    te trekken.
    Graag met wat uitleg erbij waarom.
    En wat betekend USM en waarvoor dient het.
    Wat is het verschil tussen een EF-S .... IS USM en EF....IS USM.
    Men vorig toestelletje was een A70 compact, daarom al deze mischien voor jullie stomme vragen.
    Ik ben momenteel een boek aan het lezen " Digitale fotografie van Scot Kelby"

    Alvast bedankt.

    @lbert
    Last edited by albert; 30 december 2007, 14:51.

  • #2
    Re: lenzen voor EOS 400D

    Hey Albert, ik ben al ongeveer 14 maanden de gelukkig bezitter van een 400D en ben nu aan het sparen voor de Canonlens 70-200 4L IS, de IS (beeldstabilisatie) vind ik dus wel heel belangrijk, omdat je dan meer kans hebt op scherpere foto's als je uit de hand trekt en een beetje (veel) bibbert zoals ik. De USM betekent dat ie rapper scherpstelt, maar al die afkortingen vindt je terug, dat verschilt ook per lensmerk. http://users.pandora.be/tonysmet/afkortingen.html
    Ik denk dat deze lens voor jou ook goed zou zijn voor wat je ermee wil fotograferen.
    Hilde

    Comment


    • #3
      Re: lenzen voor EOS 400D

      EF-S lenzen zijn niet geschikt voor fullframe-bodies. Met andere woorden, als je later een duurdere reflexcamera koopt ( vb. Canon 5D), dan zal je je EF-S lens daar niet op kunnen gebruiken. EF lenzen wel.

      USM staat voor Ultra Sonic Motor en die zorgt voor het scherpstellen van de lens. USM lenzen stellen snel en stil scherp.

      Zelf heb ik de kitlens gekocht en krijg ik morgen de EF 70 - 300 mm USM IS

      Deze is in mijn ogen goed betaalbaar en krijgt goede kritieken.

      Eerst en vooral zou ik toch even nadenken over je budget. De lens die ik voorstel kost circa € 500, de lens die Iedel voorstelt kost gemakkelijk het dubbele. Natuurlijk zal er een kwaliteitsverschil zijn, maar staar je niet enkel blind op de L-lenzen.

      Bijkomend zal je ook nog en groothoeklens nodig hebben, daar 50 mm niet echt geschikt is voor landschappen bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld de nieuwe EF-S 18 - 55 mm IS zou niet slecht zijn.

      Andere members met meer ervaring zullen je vast nog betere tips kunnen geven.
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

      Comment


      • #4
        Re: lenzen voor EOS 400D

        Inderdaad Omag, ze kost net iets minder dan 1.000 €. Dit is een stuk duurder, maar ik vermoed dat ze optisch ook een stuk beter zal zijn, dus dan moet ik na een korte tijd geen spijt hebben van mijn aankoop...
        Last edited by iedel; 30 december 2007, 15:30.
        Hilde

        Comment


        • #5
          Re: lenzen voor EOS 400D

          Tja, hier heb je het aloude verhaal weer hé. Het komt neer op persoonlijke voorkeuren.

          Mijn keuze was snel gemaakt, daar ik ondermeer ga spotten en airshows bezoek en toch minimum 300 mm wou. Anderzijds wil ik ook niet al mijn geld in één lens steken, daar ik nog veel meer onderdelen van de fotografie wil uitproberen. Dus kijk ik nu al uit naar een leuke flitser, een macrolensje, een lichtsterk lensje,...

          Vandaar dat Albert zich best eerst eens nadenkt over wat hij juist wil en welk budget hij wil neerleggen. Maar mocht ik het budget hebben, zou ik toch ook voor het beste van het beste gaan hoor.

          En nooit vergeten: hoe goed een foto is wordt voor 85% bepaald door de man/vrouw achter de camera en slechts 15% door het materiaal.

          Da's mijn visie...
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

          Comment


          • #6
            Re: lenzen voor EOS 400D

            dubbele post
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

            Comment


            • #7
              Re: lenzen voor EOS 400D

              Iedel en Omag bedankt voor de informatie.
              Nu weten we toch weeral wat al die afkortingen willen zeggen.
              Zodat we een betere keuze kunnen maken.

              @lbert

              Comment

              Working...
              X