Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10.5mm f/2.8G ED DX Fisheye-Nikkor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10.5mm f/2.8G ED DX Fisheye-Nikkor

    hallo,
    Past een dergelijke lens DX dan wel op een Nikon D80 toestel ?
    Of is dit voor compact toestelletjes.
    Op de website van Nikon heb ik daar echt geen duidelijkheid over.
    Beslist kan iemand onder jullie me verder helpen!
    daarvoor VEEL DANK

    en
    nog deugddoende eindejaarsdagen
    en vele mooie momenten in 2008 !!!!

    groetjes

  • #2
    Re: 10.5mm f/2.8G ED DX Fisheye-Nikkor

    Past en werkt nog ook.....
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: 10.5mm f/2.8G ED DX Fisheye-Nikkor

      werkt goed ???

      DANK
      dat is duidelijk !

      MOOIE MOMENTEN IN 2008 !!!!

      Comment


      • #4
        Re: 10.5mm f/2.8G ED DX Fisheye-Nikkor

        Euh, niet dat ik me wil bemoeien met zaken die de mijne niet zijn: het antwoord op je vraag - zoals je ze gesteld hebt - is gegeven door de vorige poster, maar ...

        ... ben je zeker dat je die lens wil (je schrijft dat wel niet uitdrukkelijk, maar ik krijg wel de indruk) ? Uit je vraagstelling lijkt dat je niet erg goed op de hoogte bent wat die lens is of doet ?

        Ik dacht dat de tekst op de site van Nikon nogal duidelijk is:

        "Beeldvullende fisheye-lens, uitsluitend te gebruiken op Nikon digitale reflexcamera's. Beeldvullende fisheye-opnamen met een beeldhoek van 180° (diagonaal). ED glaselementen. Scherpstelling tot 0,14 m. "

        Comment


        • #5
          Re: 10.5mm f/2.8G ED DX Fisheye-Nikkor

          Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
          Nikon digitale reflexcamera's.
          Maar niet allemaal. DX objectieven zijn niet geschikt foor full frame zoals de D3. (wel voor alle andere huidige andere modellen, met een bijkomende beperking van manuele AF voor de D40(x) )
          Misschien zullen ze wel werken, maar met serieuze vignettering.

          Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: 10.5mm f/2.8G ED DX Fisheye-Nikkor

            De D3 herkent automatisch een DX lens en cropt de sensor naar 5Mpx net om die vignetering te vermijden.

            Voor mamie, echt een leuke lens om te hebben, ze wakkert steeds weer mijn creativiteit aan wanneer ik ze gebruik. Zoals alle goede dingen des levens, met mate te gebruiken.

            Een paar voorbeelden van wat ze kan hier, hier en hier.

            Gegroet,
            Tom.

            Comment


            • #7
              Re: 10.5mm f/2.8G ED DX Fisheye-Nikkor

              Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
              Maar niet allemaal. DX objectieven zijn niet geschikt foor full frame zoals de D3. (wel voor alle andere huidige andere modellen, met een bijkomende beperking van manuele AF voor de D40(x) )
              Misschien zullen ze wel werken, maar met serieuze vignettering.

              Jo.
              Je hebt gelijk, en het objectief staat op de Nikon site ook onder de DX-objectieven, maar ik heb niet de indruk dat dat het probleem van de vraagsteller was;

              De TS zegt zelf dat het een DX-objectief is, en vraagt dan of het op een D80 past (dus legt hij blijkbaar het verband niet tussen DX en de D80) en hij vroeg zich af of het een objectief voor compactcamera's zou kunnen zijn ...

              Nu ja, ik kreeg door de manier van vraagstelling gewoon het idee dat hij ergens op een volkomen verkeerd spoor zat, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen ..

              Comment


              • #8
                Re: 10.5mm f/2.8G ED DX Fisheye-Nikkor

                't Was ook enkel als aanvulling bedoeld. :-)
                En idd de vermelding van compacts doet enige onwetendheid vermoeden.

                Jo.

                Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                Je hebt gelijk, en het objectief staat op de Nikon site ook onder de DX-objectieven, maar ik heb niet de indruk dat dat het probleem van de vraagsteller was;

                De TS zegt zelf dat het een DX-objectief is, en vraagt dan of het op een D80 past (dus legt hij blijkbaar het verband niet tussen DX en de D80) en hij vroeg zich af of het een objectief voor compactcamera's zou kunnen zijn ...

                Nu ja, ik kreeg door de manier van vraagstelling gewoon het idee dat hij ergens op een volkomen verkeerd spoor zat, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen ..
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: 10.5mm f/2.8G ED DX Fisheye-Nikkor

                  DANK jullie allemaal voor de info !
                  En de foto's zijn echt heel knap, origineel mooi !! PLUIM !
                  Zal ik maar efkes duidelijker zijn:
                  ik zag een advertentie in een plaatselijk krantje hier, heel beperkt & onduidelijk.
                  Maar omdat ik al lang graag eens zo'n bolvormend gadget lensje zou gehad hebben was het voor mij puzzelen wat de aanbieding wel inhoud.
                  Ik heb een beetje te rap om jullie hulp gevraagd zeker .... maar enfin m'n herhaalde DANK voor de aangebrachte antwoorden !

                  Mag ik dan nog eens een vraagje wagen ?
                  maakt de (duurdere) Fisheye lens 16 mm dan nog meer bolvorming ?

                  groetjes van me

                  Comment


                  • #10
                    Re: 10.5mm f/2.8G ED DX Fisheye-Nikkor

                    Op een toestel met DX sensor (zoalds de D80) ga je met de 16mm iig minder "breed" kijken dan met de 10.5
                    Ik weet niet of je de D80 al hebt met een of andere (kit) lens maar de 16 mm zal wsl daar in de buurt komen van de brredste hoek die je al hebt. Behalve de vervorming en de lichtsterkte van de 16mm zal deze je dus niet veel bijbrengen.

                    Het beeld zal bolvormig blijven.

                    Jo.
                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

                    Comment

                    Working...
                    X