Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is het dorp Doel nog de moeite ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is het dorp Doel nog de moeite ?

    Mijn maat en ik zoeken wat (urban)-locaties die nog de moeite waard zijn om eens te bezoeken, nu weet ik van de plaats Doel bij Antwerpen, maar is daar nog wat te doen of hoe staat het er daar voor ?
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

  • #2
    Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

    De moeite???nog niet veel in doel in geweest denk ik ge kunt daar ook den toerist gaan uithangen zonder te weten dat daar veel mensen hun hart ligtnatuurlijk is het daar nog de moeite en niet alleen om stomme foto's te gaan nemen,maar om te gaan vechten tegen het onrecht dat daar een heel dorp word aangedaan .
    Last edited by vj1; 29 december 2007, 22:40.

    Comment


    • #3
      Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

      Jan, ik ben er vorige zomer geweest. Had er vooral last van "gemengde gevoelens". Niettegenstaande de straatjes leeg waren had ik niet het gevoel er echt welkom te zijn. De knusse sfeer van een klein dorpje moet wijken voor de uitbreiding van het havengebied... Ik kan de frustratie van de bewoners heus wel begrijpen. Wij - als "buitenstaanders" - zijn voor de betrokkenen "ramptoeristen", vooral wanneer we "met een paar kilo's camera" rond de nek door de straatjes slenteren. We bezochten Doel meer in het kader van "havengebied" dan als "rampbestemming", en zijn er bijgevolg ook niet zo lang blijven hangen. Ik kan me voorstellen dat je daar aan urbex kan gaan doen, maar ik vond het toen niet echt gepast om vernielde woningen of krotten te gaan betreden, en zeker niet om ze te fotograferen. (Maar ik vermoed dat de oorzaak hiervan eerder lag in het feit dat ik een eventuele confrontatie met een (ex-)bewoner niet wilde aangaan wanneer die me zou "betrappen" .) Verder heeft de streek meer te bieden dan Doel alleen: je kan er lange prachtige fietstochten maken, je (gratis) laten overzetten naar Lillo, ...
      Toch wens ik je een prettige trip toe hoor!!
      Last edited by Koen; 2 januari 2008, 17:17. Reden: Paar tikfoutjes
      BD0910BE

      Comment


      • #4
        Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

        @-kpr, - bedankt voor je eerlijke mening en ik respecteer deze.
        Wij zullen dan ook niet naar Doel gaan omdat we niet als een ramptoeristen betiteld willlen worden. Ik ben in het verleden ook op zo'n situatie gestoten in de buurt van de afgravingen effe over de grens met Duitsland en dit in verband met de afgravingen van de bruinkool waardoor ook hele dorpen "verdwenen".

        @-vj1 - jammer dat je het nodig vind om zo'n l*llige reactie te geven, maar ik weet nu aan wie ik niets heb als ik wat vraag en dat heeft ook weer zijn voordeel. Alleen verbaasd het me een beetje dat jij er een heel album van hebt gemaakt.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

          hmm,doel is al lang dood... er wonen daar ni zo veel doelenaren meer.... meeste zijn krakers....,alle slag,"kansarmen",een paar"kunstenaars",en heleboel zigeurners... er is daar nog wel taverne in oude molen maar is ook niet steeds open

          Comment


          • #6
            Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

            je kan er ook nog andere dingen doen dan enkel foto's nemen.en ja sorry voor dat lullig antwoord was nog een beetje pissig over een ander topic. wat ik dus wil zeggen ,ga daar aub niet de ramptoerist uithangen op een doordeweekse dag
            al mijn foto's zijn trouwens genomen tijdens de doelfeesten dan val je minder op.

            Comment


            • #7
              Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

              Even verplaatst naar hier omdat het niet echt een aankondiging betreft maar eerder een vraag
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
                ga daar aub niet de ramptoerist uithangen op een doordeweekse dag
                al mijn foto's zijn trouwens genomen tijdens de doelfeesten dan val je minder op.
                Incognito kan je daar dus wel de ramptoerist gaan uithangen...? Best wel een beetje hypocriet als je 't mij vraagt...

                Mvg,
                Frederic

                Comment


                • #9
                  Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                  Hoe zou jij het vinden als er een heel jaar door mensen in uw tuin foto's staan te nemen? Tijdens de doelfeesten is er daar nog eens één weekend in het jaar nog een beetje reden tot lachen en kan je met een gerust hart nog wat fotokes maken tijdens het wandelen op de rommelmarkt. dit heeft niks met ramptoerisme te maken ,vermits de inwoners dit feest zelf organiseren. Of laat jij op elk evenement je camera thuis?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
                    Hoe zou jij het vinden als er een heel jaar door mensen in uw tuin foto's staan te nemen? Tijdens de doelfeesten is er daar nog eens één weekend in het jaar nog een beetje reden tot lachen en kan je met een gerust hart nog wat fotokes maken tijdens het wandelen op de rommelmarkt. dit heeft niks met ramptoerisme te maken ,vermits de inwoners dit feest zelf organiseren. Of laat jij op elk evenement je camera thuis?
                    Das dom, er nemen toch ook mensen fotos in antwerpen? en op ALLE plaatsen van de wereld, waarom zou men in Doel niet mogen 'schieten' er patrouilleert ook VEEL politie, da zal ook voor de 'authentieke' inwoners zijn zekers??? Krakers en dieven tegenhouden ja, alle doelenaars die ik ken zijn er gaan lopen!!
                    Denk je dat er uit een appartement vanzelf alle ramen uitvallen soms??
                    Waar denk je dat je de autehentieke doelenaar het meest pijn mee doet?? Door er in zijn huis alles kort en klein te slaan of door er een foto
                    van te pakken zodat wat er dus is tenminste toch nog ergens op een HDD terecht komt....



                    Glenn

                    ps: Denk je dat je zomaar fotos van de petroleumraffinaderijen mag maken? Dit zijn priveinstellingen en daar heb je toestemming voor nodig denk ik toch.....
                    Doel is openbaar, en ik ga ook niet in iemand zijn 'hof' staan he...


                    On topic: ik denk wel dat er betere urban locaties zijn....
                    Last edited by Mordred; 1 januari 2008, 19:48.
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                      wie heeft die ruiten er uitgehaald??

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
                        wie heeft die ruiten er uitgehaald??
                        Ik niet !
                        En ik denk ook niet eender welke andere fotograaf....
                        Vandalisme? Leegstand? Belhamels? Krakers? de lijst kan groot zijn maar een fotograaf doet zoiets toch niet ,anders moeten ze hem in den bak draaien!!



                        Glenn
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

                        Comment


                        • #13
                          Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                          Misschien deze engelkes (of zijn het wettelijke criminelen?) Maatschappij voor het Haven-, Grond- en Industrialisatiebeleid

                          Comment


                          • #14
                            Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
                            Misschien deze engelkes (of zijn het wettelijke criminelen?) Maatschappij voor het Haven-, Grond- en Industrialisatiebeleid
                            da kan goe zijn , maar daar kan ik en jij toch niks aan veranderen en dat betekent niet dat er geen brave fotograaf mag rondlopen als voor de rest wel iedereen mag rondlopen!!


                            Glenn
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

                            Comment


                            • #15
                              Re: Is het dorp Doel nog de moeite ?

                              iedereen mag voor mij doen wat hij niet laten kan doch uit ervaring weet ik dat men u liever ziet komen dan gaan, kijk anders hier eens http://www.doel2020.org/ op deze bladzijde vindt je een gids die je misschien kan begeleiden op een tochtje door doel. Of ga anders eerst naar De Dolen
                              en vraag een beetje naar het reilen en zeilen in doel.

                              Comment

                              Working...
                              X