Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma Apo 300 mm f4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma Apo 300 mm f4

    Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met deze lens?

    leo
    Pentax K10D

  • #2
    Re: Sigma Apo 300 mm f4

    Ik heb deze lens nu een aantal weken voor mijn KM 7D. De foto's die ik er tot nu toe mee genomen heb zien er prima uit. F/4 is nog wat soft, maar prima bruikbaar. 1 of 2 stops dieafragmeren levert mooi scherpe contrastrijke foto's op.
    Is hij je 2e hands aangeboden? Zo ja, wat wordt er voor gevraagd?
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Sigma Apo 300 mm f4

      Hey Leo,

      Ik heb nu al geruime tijd de 400mm 5.6 variant. Van beide lenzen zijn verschillende versies op de markt gebracht en ik heb mij laten vertellen dat je -indien mogelijk natuurlijk- best gaat voor de "APO Telemacro" versie.

      Ikzelf heb de 400mm f/5.6 APO Telemacro D variant en daar ben ik echt tevreden van. Robuuste bouw (weegt toch al anderhalve kilo), scherp, genoeg contrast... De AF is niet echt snel en in mindere lichtomstandigheden wil ze al eens hunten, maar er is ook een HSM variant en die stelt sneller scherp.

      Let wel dat je ofwel een gechipte versie hebt, ofwel een D-versie, anders loop je de kans dat ze niet volledig werkt op een digitale body.
      Maar ik ben er alleszins heel erg tevreden van!

      Foto's kan je HIER bekijken. Redelijk wat foto's op mijn webpagina zijn genomen met de 400mm.

      Moest je nog vragen hebben mag je gerust PM'en


      Groeten,
      Andries
      https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

      Comment


      • #4
        Re: Sigma Apo 300 mm f4

        Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
        Ik heb deze lens nu een aantal weken voor mijn KM 7D. De foto's die ik er tot nu toe mee genomen heb zien er prima uit. F/4 is nog wat soft, maar prima bruikbaar. 1 of 2 stops dieafragmeren levert mooi scherpe contrastrijke foto's op.
        Is hij je 2e hands aangeboden? Zo ja, wat wordt er voor gevraagd?

        Vraagprijs is 575 Euro

        leo
        Pentax K10D

        Comment


        • #5
          Re: Sigma Apo 300 mm f4

          Heb je ook prive berichtje gestuurd. Nog wat verderr gekomen?
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #6
            Re: Sigma Apo 300 mm f4

            Niet meer nodig, heb een Pentax F*300 f4.5 ED(IF) op de kop kunnen tikken

            leo
            Pentax K10D

            Comment

            Working...
            X