Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400D versus 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 400D versus 40D

    Misschien zoek ik op de verkeerde plaats of niet goed genoeg, maar wie heeft zijn 400D vervangen door een 40D en kan me de grootste verschillen vertellen ?
    Waarom zou ik wel of niet veranderen ? De live-view is voor mij geen optie die ik echt wil. Het verschil in grootte van het toestel is natuurlijk een belangrijk punt, maar ik weet ook niet of dat voor mij een verbetering zou zijn.
    Hilde

  • #2
    Re: 400D versus 40D

    Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk bericht
    Misschien zoek ik op de verkeerde plaats of niet goed genoeg, maar wie heeft zijn 400D vervangen door een 40D en kan me de grootste verschillen vertellen ?
    Waarom zou ik wel of niet veranderen ? De live-view is voor mij geen optie die ik echt wil. Het verschil in grootte van het toestel is natuurlijk een belangrijk punt, maar ik weet ook niet of dat voor mij een verbetering zou zijn.
    Heb mijn 350D aangevuld met een 40D, en wat het eerste opvalt is de algemene indruk van de 40D, heb een grip op beide toestellen, en vooral met wat zwaardere lenzen ligt de 40D gewoon beter in de hand.

    Ik heb hem vooral gekocht voor de snellere fps (6.5 tegenover 3) om autosport te fotograferen, maar de 40D geeft gewoon een veel stevigere indruk.

    Denk dat je de 400D met de 350D kan vergelijk qua 'feel', dus zal je hetzelfde gevoel hebben.
    Ik denk wel niet dat je ineens betere foto's gaat maken met een 40D.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: 400D versus 40D

      Is het beeld in de zoeken groter in de 40D?
      Canon EOS 350D met 18-55mm // ef 28-200mm f/3.5-5.6 USM // ef 100mm f/2.8 Macro USM // ef 70-200mm f4L IS USM // Speedlite 430EX // 17-55mm f2.8 IS

      Comment


      • #4
        Re: 400D versus 40D

        het is alleszinds groter dan de zoeker van de 350d

        de autofocus is ook stukken sneller, je hebt ook meer autofocus punten
        de bediening met het instelwiel op de achterkant maakt alles heel makkelijk

        de 350d had ik een grip nodig om het toestel goed te kunnen vasthouden, bij de 40d heb ik dit niet het gevoel dat ik m'n toestel niet stevig vast kan houden

        Comment


        • #5
          Re: 400D versus 40D

          Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk bericht
          Misschien zoek ik op de verkeerde plaats of niet goed genoeg, maar wie heeft zijn 400D vervangen door een 40D en kan me de grootste verschillen vertellen ?
          Waarom zou ik wel of niet veranderen ? De live-view is voor mij geen optie die ik echt wil. Het verschil in grootte van het toestel is natuurlijk een belangrijk punt, maar ik weet ook niet of dat voor mij een verbetering zou zijn.
          Stel jezelf eens de vraag, of je met de features van jou toestel nog verder kunt. ALs je tevreden bent met jou resultaat is upgraden enkel weggesmeten geld.
          Betere grip, liveview, en meer Fps zijn voor mij in ieder geval geen reden om een toestel te vernieuwen.
          Als de 400 versleten is, dan is het raadzaam je body te vernieuwen.

          Comment


          • #6
            Re: 400D versus 40D

            Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
            Stel jezelf eens de vraag, of je met de features van jou toestel nog verder kunt. ALs je tevreden bent met jou resultaat is upgraden enkel weggesmeten geld.
            Betere grip, liveview, en meer Fps zijn voor mij in ieder geval geen reden om een toestel te vernieuwen.
            Als de 400 versleten is, dan is het raadzaam je body te vernieuwen.
            Hier zit iets in, ik wou al geruime tijd een tweede body aankopen om het wisselen van lenzen tijdens events te beperken, en ik heb de 40D gekozen om zijn snelheid, maar de 350D zal nog altijd meegaan, die laat ik niet thuis hoor, en ik ga hem nog niet direct vervangen door een 400D of 2e 40D, dat is gewoon geld weggesmeten.

            Als de extra features van de 40D niet zo belangrijk zijn voor jou zou ik ook gewoon de 400D blijven gebruiken tot je tegen zijn limieten aanloopt, en dan een betere body kopen.
            Nu eerst investeren in goed glas, de body zal nog wel even meegaan, en dan kan je nog altijd een betere body op je toch al goede lenzen zetten.

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: 400D versus 40D

              Louter theoretisch zou ik durven stellen dat de 40D zeker profijt moet halen uit zijn verbeterde tech specs ten opzichte van de 400D .. als daar zijn ...
              vernieuwde sensor
              14 bit A/D conversie (12 bit voor de 400D)
              Digic III (ipv Digic II)

              Of dit onder de meeste omstandigheden "zichtbaar" is dat is een andere vraag maar de betere digitale info zit wel ergens opgeslagen zijn he ..
              JMHO

              Comment


              • #8
                Re: 400D versus 40D

                'k Had gisteren de 40D efkes in mijn handen mogen houden en was ineens aan het twijfelen geslagen. Maar na een nachtje slapen, toch beslist om gewoon mijn 400D te behouden en idd eerst nog wat beter glaswerk aan te schaffen. Ik wil vooral de IS-versies aan gaan kopen, zodat ik niet altijd dat statief mee moet sleuren... Toch bedankt voor de reacties en mijn volgende zal dus waarschijnlijk wel een 40D worden... (tenzij er dan al een 50D op de markt is )
                Hilde

                Comment

                Working...
                X