Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoya Polarisatie filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoya Polarisatie filter

    Hallo,

    ik ben van plan een polarisatiefilter aan te schaffen,

    Hoya lijkt me prijs/kwaliteit wel ok,
    maar er bestaan:

    - Hoya 67mm PRO1 DIGITAL Circular Polarizer Filter DMC
    - Hoya 67mm PRO1 Super HMC Circular Polarizing Filter

    Wat is juist het verschil tussen deze twee?
    Is het een groot verschil?
    de eerste kost 47 dollar en de tweede 64 dollar op hvstar.net

    Is deze website betrouwbaar om zulke zaken aan te kopen? Wie heeft er ervaring mee?

    Bedankt

  • #2
    Re: Hoya Polarisatie filter

    Even Googlelen levert dit op: http://www.hoyafilter.com/products/hoya/coatings.html

    En hier kun je ze gewoon in € betalen en is zeker betrouwbaar.
    Janus.
    Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
    Enkele van mijn foto's

    Comment


    • #3
      Re: Hoya Polarisatie filter

      Ik heb persoonlijk zeer slechte ervaringen met factoryprices. Na het kopen van enkele zaken, waaronder een hoya UV filter, bleek deze een defect te vertonen (was onscherp icm 70-200mm F4L lens). Na terugsturen weigerden ze een nieuwe te sturen omdat er volgens hen geen enkel probleem was.

      Andere filters gaven geen enkel probleem met dezelfde lens en dezelfde UV filter op een andere lens was ook onscherp....

      Om een lang verhaal kort te maken: ze gingen uiteindelijk een nieuwe opsturen, maar ik moest opnieuw 12,5 euro transport betalen. De nieuwe filters is nooit toegekomen....

      Ondertussen heb ik alle nodige filters besteld bij Topfoto.be: hun difox filters zijn gemaakt met hoya glas en zijn stukken goedkoper dan de originelen. Kwaliteit is super, hun service ook.


      Oorspronkelijk geplaatst door janus007 Bekijk bericht
      Even Googlelen levert dit op: http://www.hoyafilter.com/products/hoya/coatings.html

      En hier kun je ze gewoon in € betalen en is zeker betrouwbaar.
      www.flickr.com/nertog/sets

      Comment


      • #4
        Re: Hoya Polarisatie filter

        Ik heb al een keer een paar filters bij hvstar.net besteld en dat is toen allemaal perfect verlopen.
        Want zelfs met verzending zijn een stuk goedkoper dan vele andere winkels en zeker nu de dollar zo laag staat is het echt wel de moeite.

        Ik weet niet meer exact hoelang de verzending duurde, maar reken toch maar op een 2 à 3 weken.
        Nice pen, bet you write good stories with it.
        Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

        Comment

        Working...
        X