Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Digital Ixus IIs kapot? Eventueel advies voor een nieuwe mag ook !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Digital Ixus IIs kapot? Eventueel advies voor een nieuwe mag ook !

    Hoi,

    Sinds vandaag doet mijn kodak (Canon Digital Ixus IIs) vreemd.
    Foto's bekijken gaat, display is helder.
    Moment dat ik de 'opname-modus' aanzette, kreeg ik helder beeld dat begon te vervagen en streepjes die flitsen.
    Nu heb ik enkel nog een wazig onherkenbaar beeld (ook als ik een foto neem dus). M.a.w.: je kan het geen foto's meer noemen.

    Vind het maar heel raar en vraag me af wat het zou kunnen zijn, kodak is wel al 3,5 jaar oud.
    Ding is dus 'versleten' door in de lade te liggen want enkele dagen terug werkte ie nog perfect.

    Wat zou het zijn; is het de moeite om na te laten kijken of moet ie richting vuilbak?

    Stel: kodak --> vuilbak; welke _compact_ Canon dingen zijn aan te raden voor iemand die buiten de 90% vakantiekiekjes wat meer wil want ik maak graag foto's van dieren ed.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Canon Digital Ixus IIs kapot? Eventueel advies voor een nieuwe mag ook !

    Herstellen is inderdaad mogelijk, maar zal ongeveer evenveel kosten als een nieuwe. Ben je tevreden van canon ? Ja, dan kan je eventjes op hun site surfen om de toestellen met elkaar te vergelijken. Eventueel op site waar prijzen vermeld staan hiervan kennis nemen. Bvb konijn, fnac, bartok enz.....

    Breng je oude toestel binnen voor recyclage. Dit kan bij de winkel waar je jou toestel hebt gekocht, of bij het containerpark.

    Comment


    • #3
      Re: Canon Digital Ixus IIs kapot? Eventueel advies voor een nieuwe mag ook !

      Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
      Herstellen is inderdaad mogelijk, maar zal ongeveer evenveel kosten als een nieuwe. Ben je tevreden van canon ? Ja, dan kan je eventjes op hun site surfen om de toestellen met elkaar te vergelijken. Eventueel op site waar prijzen vermeld staan hiervan kennis nemen. Bvb konijn, fnac, bartok enz.....

      Breng je oude toestel binnen voor recyclage. Dit kan bij de winkel waar je jou toestel hebt gekocht, of bij het containerpark.
      prijzen kan u ook bekomen bij francis-digital te zonhoven eveneens voor herstellingen kan u er terecht,bestek 35euro u betaald enkel de werkelijke kosten niet zomaar vaste prijzen zonder te weten wat er aan is.

      Comment


      • #4
        Re: Canon Digital Ixus IIs kapot? Eventueel advies voor een nieuwe mag ook !

        Merci voor jullie reacties ^^

        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
        Herstellen is inderdaad mogelijk, maar zal ongeveer evenveel kosten als een nieuwe. Ben je tevreden van canon ? Ja, dan kan je eventjes op hun site surfen om de toestellen met elkaar te vergelijken. Eventueel op site waar prijzen vermeld staan hiervan kennis nemen. Bvb konijn, fnac, bartok enz.....

        Breng je oude toestel binnen voor recyclage. Dit kan bij de winkel waar je jou toestel hebt gekocht, of bij het containerpark.
        Denk dat ik die kodak zo'n €300 betaald heb (Mediamarkt dus ze herstellen dat daar zelf niet).
        Als herstel boven €60 is, vind ik het sowieso de moeite niet want wie weet hoe lang het nog gaat meegaan daarna.
        Zal na de examens eens laten nakijken door iemand of het de moeite is, anders voor een nieuwe gaan kijken.

        Wat is het verschil tussen Canon Powershot en Ixus-serie?

        Comment


        • #5
          Re: Canon Digital Ixus IIs kapot? Eventueel advies voor een nieuwe mag ook !

          Dit probleem bij dit toestel valt onder een erkende fout
          opsuren naar etb en hij wordt gratis hersteld, indien geen onderdelen meer krijg je een huidig nieuw model
          mensen die een s1 is opsturen krijgen een s5 is terug
          Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

          Comment


          • #6
            Re: Canon Digital Ixus IIs kapot? Eventueel advies voor een nieuwe mag ook !

            Wat is het verschil tussen Canon Powershot en Ixus-serie?
            Verbeter mij als ik fout ben, maar bij de powershot modellen kun je extra lenzen en filters voor de lens plaatsen dmv een adaptor, bij de Ixus modellen is dat niet mogelijk.
            Janus.
            Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
            Enkele van mijn foto's

            Comment


            • #7
              Re: Canon Digital Ixus IIs kapot? Eventueel advies voor een nieuwe mag ook !

              Oorspronkelijk geplaatst door sp4 Bekijk bericht
              Dit probleem bij dit toestel valt onder een erkende fout
              opsuren naar etb en hij wordt gratis hersteld, indien geen onderdelen meer krijg je een huidig nieuw model
              mensen die een s1 is opsturen krijgen een s5 is terug
              Error 18 is zo oud als de straat ... erkende fout, je bedoelt typisch voor Canon ... soms repareerbaar door technisch poetsen ( lukt inderdaad soms ) ... maar NOOIT garantie ... het enige waar je zeker van bent is dat je je toestel en hetgeen je meegestuurd hebt kwijt bent of je mag betalen om alles terug te krijgen ... zo komen ze aan gratis wisselstukken, kabels, laders en andere onderdelen die dan weer voor een stevige prijs te koop zijn op de site van etbass ... google maar eens met de zoekterm error 18 : heel duidelijk is de bijdrage in wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/E18_error

              Comment


              • #8
                Re: Canon Digital Ixus IIs kapot? Eventueel advies voor een nieuwe mag ook !

                Ik krijg geen E18 scherm, gaat het over hetzelfde defect?

                Mijn beeld is dus een wazige vlek zonder herkenbare punten, en de foto's zien er ook zo uit.

                Dit haal ik van de Canon site zelf:
                Details van het probleem:
                In sommige, zeer zeldzame gevallen, kunnen bij een hoge temperatuur of luchtvochtigheid gedeelten van de interne bedrading van de CCD's loslaten in producten die een afwijkende beelduitvoer hebben.

                Als dit defect optreedt, wordt het signaal in de opnamemodus niet goed uitgevoerd vanuit de CCD.

                * Afbeeldingen worden niet weergegeven
                * Kleuren van de afbeeldingen wijken af
                * Afbeeldingen worden vervormd weergegeven

                Dit kan leiden tot de hierboven genoemde beeldafwijkingen op het LCD-scherm.
                ETB is erkende hersteller heb ik begrepen?
                (Sowieso zou ik de originele geheugenkaart die niets waard is meegeven i.p.v. degene die ik achteraf gekocht heb).

                Ander probleem is dan, hoe geraakt het tot in ETB als het over diezelfde fout gaat?
                De Mediamarkt gaat kosten aanrekenen omdat het buiten garantie is want daar zijn ze berucht voor (vriend kocht laptop, zat klein foutje van bij aankoop en doet dat binnen na 4 weken ... moest €180 extra betalen, 't was zijn eigen schuld zogezegd).

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Digital Ixus IIs kapot? Eventueel advies voor een nieuwe mag ook !

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mainoumi Bekijk bericht
                  Wat is het verschil tussen Canon Powershot en Ixus-serie?
                  IXUS : Slanke, exclusieve ontwerpen in combinatie met krachtige, toonaangevende technologie – het unieke Digital IXUS assortiment kenmerkt de superieure uitstraling van Canon design.

                  Powershot : De PowerShot digitale camera’s zijn gebruiksvriendelijk en onvoorstelbaar veelzijdig. Deze digitale camera’s sluiten aan bij elk ervaringsniveau in fotografie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Digital Ixus IIs kapot? Eventueel advies voor een nieuwe mag ook !

                    interne bedrading van de CCD's loslaten
                    dit kan de constructiefout met de sony ccd's zijn

                    wordt in principe ook levenslang gratis hersteld

                    maar voordat ETBas(s?) dat echt gaat doen ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Digital Ixus IIs kapot? Eventueel advies voor een nieuwe mag ook !

                      M.a.w.: Er is een "gratis dienst" waarvan niets in huis komt?

                      Mja, probleem is dat ik altijd content van Canon ben geweest omdat er nog nooit iets kapot is gegaan (buiten nu dus). Aan de andere kant, met een slechte service ben je ook weer niets.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Digital Ixus IIs kapot? Eventueel advies voor een nieuwe mag ook !

                        Beste, mijn Ixus V3 was stuk na 4 jaar gebruik. De problemen lijken op wat jij voorhebt. Nu heb ik van Canon na 4 jaar een nieuw toestel volledig gratis gekregen. Het vervang toestel is een Ixus 70. jammer genoeg ben ik het ondertussen kwijt. (diefstal). Op de Canonsite kan je op de service pagina ergens iets vinden ivm jouw probleem. mail me op home.box[at]skynet.be en ik stuur je een kopij van mijn schrijven aan Canon.
                        Flickr één
                        Flickr two

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Digital Ixus IIs kapot? Eventueel advies voor een nieuwe mag ook !

                          Ik had een canon digitale Ixus i , maar die is spijtig genoeg gevallen en m'n beeldscherm is stuk met resultaat was hij te duur om te laten maken . Gisteren heb ik mijne nieuwe canon Ixus 960 is besteld , ik hoop dat het een goed toestel is . Het is een nieuw toestel , en volgens den uitleg op de site zou het een heel goed zijn

                          Titanium behuizing
                          Het design van de befaamde Ixus compactlijn van Canon bereikt een nieuwe dimensie met de IXUS 960 IS uitgevoerd in titanium. Naast een verbeterde look is de camera in technisch opzicht eveneens een flinke vooruitgang. De camera combineert de nieuwste digitale beeldprocessor met mogelijkheden in een zeer hoge resolutie.

                          Image Stabilizer
                          Met een CCD van maar liefst 12,1 megapixel brengt de IXUS 960 IS u foto's in groot formaat. Bijgestaan door een optische zoom van 3,7 legt u zelfs van een afstandje beelden haarscherp en groot vast. Bewegingen van uw camera tijdens het nemen van een foto kunnen resulteren in onscherpe korrelige foto's. De camera beschikt niet over één maar over twee eigenschappen die dit beperken tot een minimum. Evenwicht wordt geboden door een Image Stabilizer en korrelige foto's behoren tot het verleden dankzij de hoge ISO-waarde van 1600.

                          DiG!C III Processor
                          Het hart van de IXUS 960 IS wordt gevormd door Canon's sterk verbeterde DiG!C III processor. Dit fraaie stukje techniek staat garant voor nog hogere snelheden en toonaangevende beeldkwaliteit. Bij groepsfoto's kan de optie Face Detection een uitkomst bieden. Face Detection detecteert automatisch maximaal 9 gezichten binnen een beeld. Stelt de camera vervolgens extra scherp en zorgt voor een goede belichting.

                          XGA Video
                          De IXUS 960 IS is uitgerust met een ruime display van maar liefst 2,5 inch voor optimaal kijkplezier van uw beelden. U zult echter versteld staan van de videoprestaties van de camera, dankzij de video opnamen in de uitzonderlijk hoge resolutie van 1024x768 pixels.

                          Mvg Sproeteken

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon Digital Ixus IIs kapot? Eventueel advies voor een nieuwe mag ook !

                            Dit staat op de canon website na wat zoeken:

                            Waarom wijkt de beelduitvoer af?
                            Artikel nummer: 37383

                            Betreft de modellen
                            Digital IXUS II, Digital IXUS IIs, Digital IXUS V3, PowerShot A300, PowerShot A310, PowerShot A60, PowerShot A70, PowerShot A75, MV590, MV600, MV600i, MV630i, MV650i, MV690, MV700, MV700i, MV730i, MV750i, MV5i, MV5iMC, MV5, MV6iMC, Digital IXUS V2, Digital IXUS 430, Digital IXUS 400, Digital IXUS 330, Digital IXUS 500, PowerShot A40, PowerShot A80, PowerShot A85, PowerShot A95, PowerShot S60, PowerShot S1 IS,


                            Digital IXUS II Digital IXUS IIs Digital IXUS V3
                            PowerShot A300 PowerShot A310 PowerShot A60
                            PowerShot A70 PowerShot A75 MV590
                            MV600 MV600i MV630i
                            MV650i MV690 MV700
                            MV700i MV730i MV750i
                            MV5i MV5iMC MV5
                            MV6iMC Digital IXUS V2 Digital IXUS 430
                            Digital IXUS 400 Digital IXUS 330 Digital IXUS 500
                            PowerShot A40 PowerShot A80 PowerShot A85
                            PowerShot A95 PowerShot S60 PowerShot S1 IS

                            Oplossing
                            Bedankt dat u een van onze Canon-producten gebruikt.
                            We hebben gemerkt dat, in zeldzame gevallen, sommige CCD's, die worden gebruikt in digitale camera's en digitale videocamera's van Canon, een probleem hebben dat leidt tot een afwijkende beelduitvoer.
                            We bieden onze verontschuldigingen aan voor enig ongemak dat hierdoor zou kunnen veroorzaakt zijn. Canon biedt u gratis reparatie aan voor de toestellen met een afwijking die hierdoor veroorzaak wordt.
                            Canon wil onze klanten adviseren over de details van deze zaak en ons beleid ten aanzien hiervan.
                            Details van het probleem:
                            In sommige, zeer zeldzame gevallen, kunnen bij een hoge temperatuur of luchtvochtigheid gedeelten van de interne bedrading van de CCD's loslaten in producten die een afwijkende beelduitvoer hebben.
                            Als dit defect optreedt, wordt het signaal in de opnamemodus niet goed uitgevoerd vanuit de CCD.
                            • Afbeeldingen worden niet weergegeven
                            • Kleuren van de afbeeldingen wijken af
                            • Afbeeldingen worden vervormd weergegeven
                            Dit kan leiden tot de hierboven genoemde beeldafwijkingen op het LCD-scherm.
                            Oplossing:
                            Gebruikers die deze problemen ervaren bij hun apparaat, kunnen het beste contact opnemen met de dichtstbijzijnde Canon-onderhoudsdienst.
                            Producten met een afwijkende beelduitvoer waarbij is vastgesteld dat de interne bedrading van de CCD heeft losgelaten, worden gratis gerepareerd.
                            Aangepast op: 07-Jun-07
                            Flickr één
                            Flickr two

                            Comment

                            Working...
                            X