Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste macro shot op BD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste macro shot op BD

    Wel foto's van deze zomer, maar brengt wat kleur tussen al het mooie rijp dat hier passeert
    Ik vind zelf de eerste het mooist, de tweede mist wat scherpte maar vond 'm toch mooi genoeg om hier te tonen, geeft een raar/speciaal effect als je er even naar blijft kijken door de scherptediepte rondom



    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

  • #2
    Re: Mijn eerste macro shot op BD

    goe begin !

    maar 3 kleine puntjes

    1ste foto : dat blaadje links past er niet echt in , en de scherpte ligt op een raar vlak vind ik.

    2de foto : zeer leuk effect! ook de beste van de 2

    3puntje : ik (persoonlijk) vind het foei lelijke kaders

    keep on shooting
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste macro shot op BD

      Vooral foto 2 Maar hou zoals ik al elders zij je kaders sober

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste macro shot op BD

        De keuze van het kader heb ik telkens gedaan met kleuren afkomstig uit de foto, maar ik heb al op verscheidene andere foto's hier op het forum opmerkingen over het kader gekregen ... Ik ben nog een totale PS-noob, ik probeer maar wat, aldoende leert men hé

        Het is voor mij nog een beetje zoeken wat ik hiermee best doe ... Het "publiek" dat de foto's op mijn PC mocht voorbeschouwen vonden ze wel mooi, tja smaken verschillen nu eenmaal.

        Ik tracht ze altijd zo te maken dat niet te veel afleiden van de foto, misschien dat ik op de cursus PS die ik binnenkort ga volgen wel wat advies hieromtrent zal krijgen

        Ik zal eens wat kadertjes van collega-posters hier op het forum bestuderen, tot nu toe eigenlijk meer naar de fotografische inhoud gekeken

        Bedankt voor jullie tips !
        Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste macro shot op BD

          2de, mits iets meer scherpte, een hele mooie.

          en die kaders m.i. veel te druk.
          www.petervdg.net/Portfolio

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste macro shot op BD

            Foto's vind ik niet slecht maar ook ik vind de kaders lelijk.
            Een gewoon eenvoudige witte of zwarte kader zou veel beter zijn.

            Groeten,

            Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste macro shot op BD

              Ik weet niet of ik 'm hier nog mag bij posten, anders mogen ze het modden naar alleen het linkje met zwarte kader



              Had ook eentje geprobeerd met wit, maar vond dat zelf niet zo mooi
              Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste macro shot op BD

                Zoals je zelf hebt opgemerkt past zwart veel beter bij deze foto's.
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste macro shot op BD

                  Hey juppekes

                  Die tweede is wel leuk

                  Het lijkt wel een optical ilusion, de foto lijkt voortdurend in beweging te zijn als je met je ogen beweegt
                  Bootjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste macro shot op BD

                    Helemaal niet slecht, die tweede, zwarte kader ook veel beter
                    'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                    Grtjs, Jacky

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste macro shot op BD

                      Als je kaders om je foto heen wilt plaatsen zal je jezelf moeten afvragen wat de toegevoegde waarde is. Heeft je foto het in de presentatie nodig. Mogelijke een heel linke discussie want als je dat bevestigend beantwoord kom je al snel voor de vraag te staan wat er dan aan je foto ontbreekt om dat te ondersteunen. Welke kleuren je daarvoor gebruikt is niet zo'n zinvolle discussie omdat dat een kwestie van smaak is die alleen door jezelf beantwoord kan worden. Het feit dat ik een andere kleur zou kiezen voegt niets toe aan jouw kijk op fotografie. Wel zijn er een aantal ongeschreven regels voor wat het gebruik van kleuren. Ook daar wordt al jaren over gesteggeld.

                      Comment

                      Working...
                      X