Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FUJI Finepix S2 pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FUJI Finepix S2 pro

    Hey,

    Uiteindelijk heb ik beslist om over te gaan op digitale fotografie. Ik heb uit een vorig leven nog 2 uitstekende NIKKOR lenzen zijnde een AF Nikkor 35-70mm en een AF Nikkor 70-210 mm. Deze werken nog uitstekend op mijn Nikon F40.

    Kan ik deze lenzen nog gebruiken op een FUJI S2 pro? Of raden jullie mij aan om beter nieuwe lenzen te kopen?

    Met welke minpunten moet ik rekening houden indien ik voorlopig start met deze lenzen?

    Welke lenzen 'al dan of niet tweedehands' zijn aan te bevelen indien ik niet met bovenstaande zou gaan werken?

    Veel vragen voor een druk forum maar zoals je ziet dateert mijn laatste post van 17/01/2006 dus lang genoeg gewacht om de stap te wagen. Heb overigens nu ook meer tijd voor ...

    Prettige feestdagen nog voor jullie.

  • #2
    Re: FUJI Finepix S2 pro

    Ze zullen werken op je S2Pro.
    Je gaat enkel groothoek missen.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: FUJI Finepix S2 pro

      Ik mag toch veronderstellen dat hetgeen ik in de zoeker zie, dat dit ook daadwerkelijk op de foto komt?

      Kan je mij eventueel lenzen aanbevelen? Ik zou hoofdzakelijk sportfoto's willen nemen. Ik vermoed dat mijn zoom het wel zal redden. Heb daar overigens analoog mooie plaatjes mee getrokken.

      Welke geheugenkaart kan je mij aanbevelen?

      Kan iemand, of kan ik ergens een NL handleiding bekomen?

      Groetjes

      Dirk

      Comment


      • #4
        Re: FUJI Finepix S2 pro

        Oorspronkelijk geplaatst door salsampatico Bekijk bericht
        Ik mag toch veronderstellen dat hetgeen ik in de zoeker zie, dat dit ook daadwerkelijk op de foto komt?

        Kan je mij eventueel lenzen aanbevelen? Ik zou hoofdzakelijk sportfoto's willen nemen. Ik vermoed dat mijn zoom het wel zal redden. Heb daar overigens analoog mooie plaatjes mee getrokken.

        Welke geheugenkaart kan je mij aanbevelen?

        Kan iemand, of kan ik ergens een NL handleiding bekomen?

        Groetjes

        Dirk
        sportfoto's met een studiocamera is niet echt aan te bevelen...
        dan zou ik eerder naar een nikon zelf uitkijken
        qua geheugenkaart zit je met een sandisk extreme iii altijd goed
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

        Comment


        • #5
          Re: FUJI Finepix S2 pro

          Welke compactflash geheugenkaart maakt bij de S2 niet zoveel uit. Een scandisk ultra II ofzo zal wel voldoen, snellere kaartjes hebben volgens mij weinig zin bij de S2.
          Denk wel dat je een beperking hebt wat capaciteit betreft aangezien de S2 een wat ouder toestel is.

          Als je de nikon 70-210 4-5.6 D hebt, heb je al een vrij snel (focussnelheid) objectief.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: FUJI Finepix S2 pro

            Thx, ik heb reeds de 70-210mm ... Ik zal daar wel eens mee gaan testen.

            Ik ben mij bewust van de beperkingen, doch doe ik nog geen al te grote investeringen, ik ga eerst wat proberen en wie weet investeer ik wel in een iets handiger model.

            Alvast bedankt voor jullie replies

            Comment


            • #7
              Re: FUJI Finepix S2 pro

              Een F40 heeft volgens mij nooit bestaan, als het een F4 is mag je hem gerust bij mij komen dumpen ;-)
              Ik zou als extra lens een tamron 17-50 f/2.8 aanraden, daar kun je niet veel mee missen, maar begin met wat je hebt, je zult wel zien of je groothoek mist of niet. Met je telelens zou je zeker geen problemen mogen ondervinden en als je er tevreden van bent op je F?? dan zul je er waarschijnlijk nog tevredener van zijn op een S2 Pro (alhoewel de S2pro een F80 is met een digitale sensor en ik ben persoonlijk niet zo tevreden over mijn F80, in vergelijking met mijn D200, maar ook niet in in vergelijking met mijn D70s; de sensor is natuurlijk wel heel goed!).

              Comment


              • #8
                Re: FUJI Finepix S2 pro

                Je hebt gelijk, het was een F4

                Ik ga eerst één en ander uitproberen. Kan jij nog iets met die F4 aanvangen :-)

                Comment


                • #9
                  Re: FUJI Finepix S2 pro

                  Ik wil eigenlijk een F5, omdat die diafragmavoorkeuze heeft met mijn AF-S lenzen, maar mischien kan ik wel vrede nemen met een F4, hangt af van de voorwaarden ;-)
                  De reden dat ik nog film gebruik is dat ik heel veel zwart-wit werk, fan ben van tri-x, tmax-3200 en Ilford FB papier. Het is weliswaar tegenwoordig mogelijk om dezelfde kwaliteit (en meer) digitaal te bereiken, maar dan moet je toch serieus investeren in je printer, inkt en papier als je grotere formaten wil kunnen afdrukken. Als je weet dat ik gratis toegang heb tot een volledig uitgeruste donkere kamer + chemicaliën en bovendien nog graag in de donkere kamer zit is het dus voor mij logisch om althans voorlopig nog voor een aantal zaken film te blijven gebruiken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: FUJI Finepix S2 pro

                    Ik wacht even mijn eerste schuchtere successen af. Voor een paar tientjes kan ik die F4 wel missen.

                    groetjes

                    Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: FUJI Finepix S2 pro

                      Oorspronkelijk geplaatst door salsampatico Bekijk bericht
                      Ik wacht even mijn eerste schuchtere successen af. Voor een paar tientjes kan ik die F4 wel missen.
                      Laat maar weten moest je iets beslissen. Behalve als ik een buitenkansje zie zal ik niet actief op zoek gaan voor juni dus er is geen haast bij ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: FUJI Finepix S2 pro

                        je mag hem zelfs bij wijze van test uitproberen ... om eerlijk te zijn, ik gebruik hem toch niet meer

                        Comment

                        Working...
                        X