Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Che kalender (Frank De Mulder)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Che kalender (Frank De Mulder)

    Net op één de reportage gezien (de rode loper) omtrent de nieuwe Ché kalender door Frank De Mulder.

    Nu heb ik nog wat vragen:

    1 - iemand een idee welke lens? Ik meende een rode ring te zien wat dus naar L glas gaat maar zeker ben ik niet.

    2 - ergens in de reportage gebruikt hij "iets" om voor de zonsopgang (en tijdens) naar de hemel te kijken (zo lijkt het toch) - iemand een idee wat dit was / kan zijn?

    3 - leuk om te zien dat iemand op dat niveau toch nog "low budget" kan werken, met name zijn flitssysteem werd aangestuurd door een "Gadget Infinity wireless flash trigger" - de eBay triggers (€30 voor een set - zender en ontvanger) die qua kostprijs in schril contrast staan met de PocketWizards.

    Ik vond het een leuke reportage en het resultaat mocht er zeker zijn al had ik de indruk dat de finale foto's zwart/wit waren en er waren toch wel platen bij die in kleur ook mooi zouden zijn (vooral de cowboy-settings).
    Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

  • #2
    Re: Che kalender (Frank De Mulder)

    Ik dacht een 24-70L 2.8 te herkennen en ook nog een (50 mm?) prime maar ik kan me vergissen.

    Zou dat ding voor zijn oog niet gewoon een soort ND filter kunnen zijn om niet verblind te raken wanneer de zon terug van achter een wolk tevoorschijn piept?

    Vond het ook straf dat hij een ebay-trigger gebruikte op de buitenlocatie, ik ondervind toch regelmatig problemen met de betrouwbaarheid van die dingen.
    In de studio (bij de casting) kwam er een andere trigger aan te pas maar voor zover ik kon zien waren het ook geen PW's.

    Comment


    • #3
      Re: Che kalender (Frank De Mulder)

      Ik heb niet echt klachten over de eBay triggers. In een open ruimte werken ze tot nu toe altijd. Enkel voor de foto waarbij ik achter een muurtje iets moest bij-lichten hadden ze het wat moeilijker vandaar dat ik de "antenne" mod ga uitvoeren.

      Die ND kan - ik vond het alleszinds iets raar. De 24-70 daar zal je er pal opzitten. Qua grootte e.d. is dit volgens mij de lens en eentje die al een tijdje op het verlanglijstje staat ook (en daar waarschijnlijk nog even blijft)
      Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

      Comment


      • #4
        Re: Che kalender (Frank De Mulder)

        Ik heb in combinatie met mijn 580EX toch een pak missfires, dus de flits gaat gewoon niet af wanneer ik de ontspanknop indruk.
        Zeer lastig als je net de actie van het moment wil vastleggen.
        Mijn SB24 doet het perfect.

        Comment


        • #5
          Re: Che kalender (Frank De Mulder)

          Oorspronkelijk geplaatst door tomclaessens Bekijk bericht
          vandaar dat ik de "antenne" mod ga uitvoeren.

          na een antenne mod.... vuurt hij er nooit meer langs... werkt perfect! tot 80meter...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment

          Working...
          X