Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede sportlens op mijn nieuwe Canon 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede sportlens op mijn nieuwe Canon 400D

    De kogel is door de kerk,na lange tijd mijn zinnen gezet te hebben op de Fuji 9600,is het een Canon 400D geworden.Deze mag ik morgen gaan afhalen maar nu moet er nog glas op.Het toestel zal merendeel gebruikt worden op quad en motocrosswedstrijden dus een zoom zal hier wel nodig zijn.Nu is mijn vraag zit ik goed met de Canon EF28-135/3,5:5,6 IS USM.Zit ook nog wat te twijfelen aan de Sigma 18-200/3,5:6,3 DC OS/HSM die toch iets meer groothoek en zoombereik heeft.Ander voorstellen zijn altijd welkom als het maar rond de 500€ draait.

  • #2
    Re: Goede sportlens op mijn nieuwe Canon 400D

    Snel wezen en de 70-200 L F4 gaan halen... daar zit nog tot eind december cashback op. Zonder cashback kost die 575 bij Konijnenberg. Daar ga je nooit spijt van krijgen.
    Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

    Comment


    • #3
      Re: Goede sportlens op mijn nieuwe Canon 400D

      Is wel een leuke lens maar wil toch graag glas met beetje beeldstabilisator.

      Comment


      • #4
        Re: Goede sportlens op mijn nieuwe Canon 400D

        Oorspronkelijk geplaatst door FOR FUN Bekijk bericht
        Is wel een leuke lens maar wil toch graag glas met beetje beeldstabilisator.
        als het rond de 500€ mag kosten zou ik ook
        zeker gaan voor de 70-200 F4

        Comment


        • #5
          Re: Goede sportlens op mijn nieuwe Canon 400D

          Oorspronkelijk geplaatst door FOR FUN Bekijk bericht
          Is wel een leuke lens maar wil toch graag glas met beetje beeldstabilisator.
          IS gaat je bewegende onderwerpen niet bevriezen hoor.
          Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

          Comment


          • #6
            Re: Goede sportlens op mijn nieuwe Canon 400D

            Voor sport is een 70-200 zeer geschikt. Van primair belang is hierbij dat de lens snel scherp stelt en een zo groot mogelijk diafragma heeft (f4 of als het kan f2.8 voor buiten en voor in de zaal nog groter). Dit zorg ervoor dat je met hoge sluitertijden kunt werken en de achtergrond van de sporter mooi kunt wegdraaien.

            De IS (of VR bij Nikon) is van minder belang omdat je met snelle sluitertijden zult werken. De IS is pas van belang bij een sluitertijd langzamer dan 1/(mm zoom *1,6), dus 1/350 of langzamer bij 200 mm zoom.
            Let Op: de IS corrigeerd dan alleen de camera beweging en niet de beweging van het onderwerp dus voor bewegende sportfoto's is IS niet zinvol. Ik zet de IS (=VR op mijn Nikon) altijd uit bij bewegende sportbeelden omdat dan de scherpstelling net iets vlotter gaat en batterijen spaart.

            Succes

            KC
            Groetjes, KC
            www.sportbeelden.com

            Comment


            • #7
              Re: Goede sportlens op mijn nieuwe Canon 400D

              de 70-200 f/4 L van canon is zeer goed. De overige hebben een tragere focus en dat zal alleen maar resulteren in minder geslaagde fotos.
              De lensen die je opnoemt zijn pas echt goed scherp bij een kleiner diafragma. Een stop meer. De 70-200 van canon is dit reeds vanaf f/4. Dat is het verschil
              Ook heb je bij 200mm een diafragma van f/4, wat niet onbelangrijk is als je de sport vanop afstand waarneemt.

              Comment


              • #8
                Re: Goede sportlens op mijn nieuwe Canon 400D

                de 70/200 F4 is werkelijk een goede lens. Ik heb die samen met een 17/40 F4
                en dat is voor mij als lenzenarsenaal meer dan genoeg
                Succes met je keus
                lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

                Comment


                • #9
                  Re: Goede sportlens op mijn nieuwe Canon 400D

                  Goede keuze om voor een DSLR te gaan in plaats van een Bridge toestel.
                  De EF28-135/3,5:5,6 IS USM raad ik af.
                  Ik ken iemand die deze ook had gekocht voor MX (motorcross) en er niet tevreden van was.
                  De lens was volgens hem veel te traag.
                  De EF 70-200mm F 4.0 L USM zou een veel betere keuze zijn.
                  Er zijn 2 versies van: de gewone en de versie met IS.
                  Deze laatste is wel een stuk duurder.
                  Verder is de keuze nu aan u.
                  En misschien kom ik je wel eens tegen op VLM ofzo.
                  Veel succes in ieder geval.
                  Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede sportlens op mijn nieuwe Canon 400D

                    Voor motorcross heeft een 70-200 f4 een heel bruikbaar zoombereik, je hebt geen f2,8 nodig, en beeldstabilisatie is ook niet nodig.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede sportlens op mijn nieuwe Canon 400D

                      OK het zal dan de 70-200 f4 worden.Heb de reacties op kieskeurig gelezen van bezitters van deze lens en allemaal 10en over de hele lijn.Nivek,jaja het is een paar maal per jaar te doen in de VLM.Thanks boys voor jullie hulp.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goede sportlens op mijn nieuwe Canon 400D

                        Goede beslissing om voor de 70-200 f4 te gaan.
                        Je kan hem dit weekend misschien al gaan testen op de eindejaars cross in Lille.
                        Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                        Comment

                        Working...
                        X