Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon powershot A560

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon powershot A560

    Hey,

    Ik heb destijds mijn spiegelreflex weggedaan wegens te weinig tijd / serieuze intresse.

    Ik heb mij iets compacter gekocht en veel handiger om naar optredens te gaan. Een canon powershot a560.

    Nu deze camera is wat ik zoek, als het al iets brutaler eraan toe gaat kan ik hem mooi wegbergen en moet ik niet telkens naar de wagen lopen om mijn toestel op te bergen + deze camera durf ik in iemand zijn handen schuiven als we zelf moeten spelen.

    Nu is er maar een probleem, hij wreet werkelijk batterijen. er steken twee aa batterijen in. Ik heb me autolader gekocht + 3 reservesets... Bestaat er hier oplossing voor om lang met stel batterijen te doen? En haal ik best mijn batterijen uit als ik de camera niet gebruik (en blijft hij datum en tijd onthouden dan?)

    alvast dank,

    tonny

  • #2
    Re: canon powershot A560

    Welk type baterijen gebruik je, er zijn diversen kwaliteiten op de markt.
    Vooral het aantal mAh speelt een rol.
    Janus.
    Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
    Enkele van mijn foto's

    Comment


    • #3
      Re: canon powershot A560

      2 sets gp recycko Nimh 2050mAh

      en

      2 sets uniross Nimh 2500mAh

      onderling verwissel ik de sets niet

      Comment


      • #4
        Re: canon powershot A560

        Er zitten maar twee batterijen in, zelfs met de 2500mAh-akku's heb je dus maar 5Wh. Dan mag je niet verwachten dat je daarmee het schermpje heel erg lang kan ingeschakeld houden, en de rest van de elektronica heeft ook nog stroom nodig, dat is de reden waarom de akku's vrij snel leeg zijn.

        Probeer het herbekijken van de foto's zoveel mogelijk te beperken, omdat je daardoor ook de akku's leegmaakt.

        De camera schakelt automatisch in de "spaarstand", als je een tijdje geen knopjes aanraakt, dan schakelt het display uit, zodra je de ontspanknop half indrukt, dan wordt het schermpje weer ingeschakeld. Je kan de tijd korter zetten, zodat er sneller wordt overgeschakeld naar de spaarstand.

        Als je zoveel mogelijk foto's wil maken per lading, dan schakel je het display uit, en gebruik je de optische zoeker.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X