Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstappen naar dslr Canon,Nikon,Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overstappen naar dslr Canon,Nikon,Sony

    hoi,

    Eerst en vooral aan iedereen prettige feestdagen toegewenst.
    Welke camera voor iemand die de stap maak naar dslr.
    de Sony A100 met de kit lenzen 18-70 en de 75-300,
    de Canon EOS 40D met de EF- S 17-85 IS USM of de
    Nikon D80 met de AF-S DX 18-70 en de Tamron AF 55-200
    Heb ze alle 3 bekeken en vast gehad,alle 3 goed in de hand liggend.
    Veel bekeken en gelezen op veschillende forums maar geraak er niet uit.
    Wil vakantie foto's,personen kort bij en met tele en natuur foto's nemen.
    Komen bijhorende lenzen hier voor in aanmerking, voor de Canon weet ik niet welke tele.
    Graag wat advies voor iemand die wil bijleren.

    @lbert

  • #2
    Re: overstappen naar dslr Canon,Nikon,Sony

    Met alle toestellen die je noemt zul je goede resultaten kunnen boeken, met Sony heb je in build stabilisatie wat een voordeel kan zijn.
    Persoonlijk heb ik het meeste ervaring met Canon, onlangs hebben zij twee nieuwe IS lenzen op de markt gebracht om de concurentie te kunnen aangaan met de merken die de stabil. in de body hebben, de 18-55 IS en de 50-250 IS , beiden blijken heel erg goede resultaten neer te zetten en dat voor een zeer zachte prijs , een 400D met deze twee lenzen en je hebt gewoon een hele goede kit met een mooi bereik met IS
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: overstappen naar dslr Canon,Nikon,Sony

      Sony zal ongetwijfelt mooi spul maken/hebben, maar Canon en Nikon hebben op het gebied van DSLR langer ervaring.

      Ik denk dat de Nikon het meeste gebruiksgemak biedt en de Canon het meeste "pro" gevoel.

      Grootste voordeel van de Nikon is het makkelijk gebruik van oudere lenzen.

      De poster hierboven beschrijft een 400d, maar dat ligt toch wel een boel anders in de hand dan de camera's die jij vast hebt gehad.

      Succes met de koop!
      Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

      Comment


      • #4
        Re: overstappen naar dslr Canon,Nikon,Sony

        Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
        Grootste voordeel van de Nikon is het makkelijk gebruik van oudere lenzen.
        Niet echt.

        Comment


        • #5
          Re: overstappen naar dslr Canon,Nikon,Sony

          Beargumenteer je antwoord dan ook even a.u.b. Of zeg niets...
          Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

          Comment


          • #6
            Re: overstappen naar dslr Canon,Nikon,Sony

            Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
            Beargumenteer je antwoord dan ook even a.u.b. Of zeg niets...
            Je neemt me de woorden uit de mond. Wie is met zo'n antwoord nu geholpen en/of gediend?

            On topic:
            Ik sluit me aan bij vorige sprekers. Alle genoemde camera's leveren kwaliteit. Punt.

            Een argument dat voor Canon en Nikon pleit is dat de tweedehandsmarkt voor lenzen groot is. Zowel van de merkeigen objectieven als third party objectieven zoals Sigma, Tamron, Tokina, ...
            Zeker als beginnende dslr gebruiker wil je wel eens iets uitproberen en als je niet over een rijk gevulde beurs beschikt, of niet al je centen aan peperdure lenzen wil besteden, is die tweedehandsmarkt toch best meegenomen.

            Vroeger, in de analoge tijd, ben ik altijd een tevreden Canon gebruiker geweest. Nikonbodies zijn voor mij persoonlijk ergonomisch beter en dat is de reden waarom ik bij de overgang naar dslr voor Nikon gekozen heb.

            En zowel op D70 als op D200 heb ik schitterende ervaringen met oudere lenzen.
            Meer foto's op mijn website

            Comment


            • #7
              Re: overstappen naar dslr Canon,Nikon,Sony

              Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
              Sony zal ongetwijfelt mooi spul maken/hebben, maar Canon en Nikon hebben op het gebied van DSLR langer ervaring.
              Ik denk dat je de decenialange ervaring van Minolta die nu in de Sony's verwerkt is eventjes over het hoofd gezien hebt...


              Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
              Ik denk dat de Nikon het meeste gebruiksgemak biedt en de Canon het meeste "pro" gevoel.
              Heb je dan met andere alternatien al gewerkt ?


              Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
              Grootste voordeel van de Nikon is het makkelijk gebruik van oudere lenzen.
              Hoezo ? Ik gebruik met Sony ook uitstekende Minolta AF-lenzen van 30 jaar oud zonder enig probleem...
              Last edited by K-2; 27 december 2007, 20:42.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: overstappen naar dslr Canon,Nikon,Sony

                Oorspronkelijk geplaatst door albert Bekijk bericht
                de Sony A100 met de kit lenzen 18-70 en de 75-300,
                de Canon EOS 40D met de EF- S 17-85 IS USM of de
                Nikon D80 met de AF-S DX 18-70 en de Tamron AF 55-200
                Albert, als je bij Canon voor een 40d zou gaan, dan kan je beter met een Sony a700 vergelijken in plaats van de a100.
                En misschien kan je ook beter de Pentax K10d meenemen in je vergelijking.

                Op zich is er in elk geval niets fout met het beginnen met Sony-kitlenzen. Ze leveren vrij goede kwaliteit voor een heel goeie prijs. Als je daarna een beter idee hebt van wat je mist, kan je nog altijd iets vervangen of bij kopen.

                Succes !
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: overstappen naar dslr Canon,Nikon,Sony

                  Wat beeldkwaliteit betreft is Sony de koploper gevolgd door de D80. Sony biedt veel mogelijkheden (features) waarvan beeldstabilisatie en DRO (dynamic range optimizer) toch wel uniek zijn. De d80 heeft ook vrij veel mogelijkheden.
                  De A100 heeft wel meer last van ruis op hoge ISO dan de D80.

                  Weet nu niet dat 40d een type foutje is of niet, ik veronderstel dat je 400d bedoelt, omdat de A100 en D80 en de 400d tot een zelfde segment behoren, ook qua prijs.
                  Maar de 400d is de camera die volgens mij het minst te bieden heeft in het rijtje, daarmee zeg ik niet dat dit een slecht toestel is he.

                  Een optie die ik zekers zou bekijken is de Pentax K10D, is veruit de beste in dit segment en kun je al vergelijken met de 40d.

                  In het segment van de 40d dan, heb je nog de sony A700 en de Nikon D300
                  De D300 richt zich meer op pro users (ook qua prijs) met een aantal extra features gericht op sport/wildlife fotografie. (AF/tracking). Alhoewel in normale omstandigheden is de AF van de A700 sneller dan van de D300.
                  De beeldkwaliteit van de A700 en D300 ligt dicht bij elkaar en is iets beter dan van de 40d. De A700 blinkt uit door zijn groot dynamisch bereik en de DRO+ feature.
                  De 40d is een zeer goede camera maar kan me niet bedenken wat die meer te bieden heeft dan de 2 andere, is dan ook iets goedkoper dan de A700.
                  In dit segment heeft volgens mij de A700 het meest te bieden voor zijn prijs.

                  Sony heeft de zelfde lens vatting als konica Minolta (a-vatting) en je kunt dus alle minolta lenzen gebruiken op sony. Alsook alle sigma,tamron tokina lenzen met A-vatting.

                  Comment


                  • #10
                    Re: overstappen naar dslr Canon,Nikon,Sony

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Ik denk dat je vergeet de decenialange ervaring van Minolta die nu in de Sony's verwerkt is, eventjes over het hoofd gezien hebt...
                    Ja, dat klopt. Ik heb er geen ervaring mee en was hiervan niet op de hoogte
                    Heb je dan met andere alternatien al gewerkt ?
                    Ik weet niet welke alternatieven je bedoelt, maar van de in de TS omschreven modellen heb ik de Nikon en Canon regelmatig in mijn handen gehad.
                    Hoezo ? Ik gebruik met Sony ook uitstekende Minolta AF-lenzen van 30 jaar oud zonder enig probleem...
                    Dat is een hele goede zet van Sony. Ik denk echter dat het aanbod oudere Nikon lenzen groter is
                    Ik heb bij Sony gewoon een beetje het gevoel dat deze zich nog moet bewijzen. Niets negatiefs hoor, maar het zou niet mijn eerste keuze zijn bij DSLR's. Niet gebasseerd op feiten, maar op gevoel...
                    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                    Comment


                    • #11
                      Re: overstappen naar dslr Canon,Nikon,Sony

                      alvast bedankt voor de reacties.
                      heb me vandaag een eos 400d aangekocht met een EF 50mm 1:1.8 lens en een flits,andere lenzen momenteel uitverkocht bij konijnenberg,was eerst langs rubbens geweest maar die zijn zat. en maandag gesloten
                      nu kan ik wat spelen en leren.:
                      beetje laten leiden door verkoper,drie goede toestellen, sony momeneel weinig uitbreidings mogelijkheden,nikon duurder en canon cash back telde ook mee.
                      kan nog even nadenken welke lenzen nog bij te kopen sugesties steeds welkom.

                      @lbert
                      Last edited by albert; 29 december 2007, 23:02.

                      Comment

                      Working...
                      X