Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 - D200 batterijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300 - D200 batterijen

    Onlangs kocht ik D200 batterijen ( compatibles, geen originele ) die wel werken in de D200 maar niet in de D300, nochtans zouden die moeten werken. Ik neem aan dat de originele Nikon D200 batterijen wel werken in de D300? Het lijken me toch hetzelfde type? Waarschijnlijk is er bij de D300 toch iets aangepast zodat compatibles er niet op werken?
    Kan iemand dit bevestigen?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: D300 - D200 batterijen



    EN-EL3 staat er.
    Deze van de D200 zijn EN-EL 3e.

    Verschil;
    Last edited by Lieven0303; 27 december 2007, 11:01.
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #3
      Re: D300 - D200 batterijen

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Onlangs kocht ik D200 batterijen ( compatibles, geen originele ) die wel werken in de D200 maar niet in de D300, nochtans zouden die moeten werken. Ik neem aan dat de originele Nikon D200 batterijen wel werken in de D300? Het lijken me toch hetzelfde type? Waarschijnlijk is er bij de D300 toch iets aangepast zodat compatibles er niet op werken?
      Kan iemand dit bevestigen?

      Ik heb één batterij over van mijn D200,en die werkt perfect op mijn D300.

      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: D300 - D200 batterijen

        De EN-EL3e van mijn D70 werken prima in de D300 hoor..... heb deze ook bij mijn D300 gekregen.....
        ---------------- Ik doe niet meer mee

        Comment


        • #5
          Re: D300 - D200 batterijen

          Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
          De EN-EL3e van mijn D70 werken prima in de D300 hoor..... heb deze ook bij mijn D300 gekregen.....
          Bij mij idem dito.

          Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: D300 - D200 batterijen

            Waarschijnlijk is de D200 niet zo streng voor de EN-EL3E norm als de D300 en voldoen de 'nep' accu's net niet aan de norm, maar zijn werekend gemaakt in de D200.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: D300 - D200 batterijen

              Mensen toch, hoe is dat toch mogelijk om altijd maar met die namaakproducten in een nieuwe camera te willen werken, als je een batterijprobleem hebt Bv. één die in de fik gaat, dan ben je je garantie kwijt, en wees er maar zeker van moest je zoiets voorhebben, dat ze de gebruikte batterij erbij zullen vragen, als je ze er nog kan uitkrijgen na een oververhitting, en dan mag de fout nog duidelijk bij je toestel liggen, met een namaakbatterij ben je je garantie zeker kwijt.
              De batterijen speciaal voor Nikon gemaakt zijn toch goed, anders hadden ze de modellen zoals de EN-EL3e en de EN-EL4 zeker niet verder gebruikt in hun nieuwe generatie toestellen, wees daar maar zeker van.

              Comment


              • #8
                Re: D300 - D200 batterijen

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Mensen toch, hoe is dat toch mogelijk om altijd maar met die namaakproducten in een nieuwe camera te willen werken, als je een batterijprobleem hebt
                Iedereen doet toch wat hij wil . . . niet meer, niet minder.
                En voor zover ik me zelfs herinner zijn er enkel problemen geweest met de originele Nikon batterijen . . . want die zijn teruggeroepen geweest . . .
                Last edited by Franciskine; 28 december 2007, 08:06.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: D300 - D200 batterijen

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Mensen toch, hoe is dat toch mogelijk om altijd maar met die namaakproducten in een nieuwe camera te willen werken, als je een batterijprobleem hebt Bv. één die in de fik gaat, dan ben je je garantie kwijt, en wees er maar zeker van moest je zoiets voorhebben, dat ze de gebruikte batterij erbij zullen vragen, als je ze er nog kan uitkrijgen na een oververhitting, en dan mag de fout nog duidelijk bij je toestel liggen, met een namaakbatterij ben je je garantie zeker kwijt.
                  De batterijen speciaal voor Nikon gemaakt zijn toch goed, anders hadden ze de modellen zoals de EN-EL3e en de EN-EL4 zeker niet verder gebruikt in hun nieuwe generatie toestellen, wees daar maar zeker van.
                  Ja, maar ook nee: in de grip kun je oplaadbare AA baterijen doen. En daar schijnt ie het heel goed mee te doen. Ik zal dat tzt proberen.

                  hg,

                  Karel

                  Comment


                  • #10
                    Re: D300 - D200 batterijen

                    Vandaag een compatibele EN-EL3e batterij gaan halen en hij werkt perfect.
                    De prijs is eens zo aantrekkelijk tov de originele.
                    Met mijn D70s ook altijd met de compatibele gewerkt en nooit problemen gehad. Vandaag trouwens een klapje gedaan met de zaakvoerder van die batterijenshop. Hij fotografeert met een D2X en een D300 en altijd met compatibele batterijen. Hij vertelde me dat om die compatibele batterijen te mogen maken, ze eerst bij nikon om de rechten moeten gaan. Het zijn dus gewoon dezelfde batterijen maar er staat niet Nikon op...
                    StijnDeGrauwe.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: D300 - D200 batterijen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Iedereen doet toch wat hij wil . . . niet meer, niet minder.
                      En voor zover ik me zelfs herinner zijn er enkel problemen geweest met de originele Nikon batterijen . . . want die zijn teruggeroepen geweest . . .
                      Natuurlijk doet iedereen wat hij wil, en natuurlijk zijn er enkel terugroepacties bij merkbatterijen, die piratenmerken zullen ze zeker niet terugroepen
                      Maar als ze bij een merkbatterij een terugroepactie doen, dan is dat zeker niet voor de lol, want dat kost hen veeeel geld.
                      Maar als je nu bij een namaakbatterij zonder ingebouwde kortsluitbeveiliging (want dat weet je niet) de pech hebt dat deze kortsluit in je camera, om gelijk welke reden, en deze oververhit en smelt in je camera, dan hoef je zeker op geen garantie te rekenen.

                      Ja, maar ook nee: in de grip kun je oplaadbare AA baterijen doen. En daar schijnt ie het heel goed mee te doen. Ik zal dat tzt proberen.

                      hg,

                      Karel
                      Ook gelijk, maar wees er maar van overtuigd dat bij deze grip de beveiliging in je grip zal zijn ingebouwd, en gaat er een kapot, dan liever in de grip dan in de camera

                      Comment


                      • #12
                        Re: D300 - D200 batterijen

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        >Maar als je nu bij een namaakbatterij zonder ingebouwde kortsluitbeveiliging (want dat weet je niet)

                        >Ook gelijk, maar wees er maar van overtuigd dat bij deze grip de beveiliging in je grip zal zijn ingebouwd, en gaat er een kapot, dan liever in de grip dan in de camera .
                        Hier staan nogal wat veronderstellingen in je reactie ....

                        IS het ook zo dat de namaakbatterijen geen ingebouwde kortsluitbeveiliging hebben ? IS die beveiliging er in de originele grip van Nikon, en niet in de namaakgrips ?

                        Ik gebruik twee namaakbatterijen in een namaakgrip (typeaanduiding YXTM ND200S): totale prijs via ebay UK 55,99 GPB (ongeveer 78 euro); gekocht op donderdag, onmiddellijk betaald met Paypal, maandag op mijn bureau, met gratis nog eens een extra grip om aan je toestel te bevestigen waar je je hand kan inschuiven (die ik overigens niet gebruik).

                        De totale prijs voor dat pakketje bij Nikon ligt wel even anders ... Ik dacht dat mijn lokale fotograaf iets van 250 eur zei, en dat was dan zonder extra batterijen ...

                        In elk geval werkt alles op dit ogenblik perfect; het enige wat ik merk is dat de wieltjes aan de grip iets minder soepel draaien dan de wieltjes aan de camera, maar ik heb niet vergeleken met de orginele grip.

                        Nu zou je natuurlijk kunnen zeggen dat ik wel anders zal piepen wanneer ik kortsluiting krijg (en dat is inderdaad zo ), maar daarmee zijn mijn vragen hierboven niet beantwoord.
                        Last edited by gliderbee; 29 december 2007, 12:41.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D300 - D200 batterijen

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Mensen toch, hoe is dat toch mogelijk om altijd maar met die namaakproducten in een nieuwe camera te willen werken, als je een batterijprobleem hebt Bv. één die in de fik gaat, dan ben je je garantie kwijt, en wees er maar zeker van moest je zoiets voorhebben, dat ze de gebruikte batterij erbij zullen vragen, als je ze er nog kan uitkrijgen na een oververhitting, en dan mag de fout nog duidelijk bij je toestel liggen, met een namaakbatterij ben je je garantie zeker kwijt.
                          De batterijen speciaal voor Nikon gemaakt zijn toch goed, anders hadden ze de modellen zoals de EN-EL3e en de EN-EL4 zeker niet verder gebruikt in hun nieuwe generatie toestellen, wees daar maar zeker van.
                          U heeft natuurlijk wat de garantie betreft een punt, uit eigen ervaring weet ik dat Nikon bij een defect graag veel aan doet om onder hun garantie verplichtingen uit te komen. Ze zeggen glashard: 'u heeft hem laten vallen' en dan wordt het welles/nietes.
                          Wat de batterijen betreft: waar staat in de bepalingen dat de garantie vervalt wanneer je niet hun accu's gebruikt?.
                          En hoe zit dat met hun flitsers: bij een kennis van mij werd haar gloednieuwe SB 800 flitser door lekkage vernietigt met batterijen die zij tegelijk bij de flitser kocht?

                          Comment


                          • #14
                            Re: D300 - D200 batterijen

                            Als je nu toch een camera koopt van 1500 - 1900 euri ga je dan echt een paar €€€ 's besparen door goedkope accu's te kopen
                            ---------------- Ik doe niet meer mee

                            Comment


                            • #15
                              Re: D300 - D200 batterijen

                              Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                              Als je nu toch een camera koopt van 1500 - 1900 euri ga je dan echt een paar €€€ 's besparen door goedkope accu's te kopen
                              4 originele batterijen kosten 240€, de compatiebele kosten de helft. Ik werk al jaren met compatible batterijen en nog nooit één probleem gehad . . . wel met één originele. Gewoon pech natuurlijk.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X