Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

    Ik ben op zoek naar een nieuwe of 2ehands SLR van canon of sony.

    Nu zie ik in winkels als Mediamarkt, Makro, Saturn toestellen als de Nikon D70s, Canon 350D, Nikon D40 inclusief lens staan aan €399.

    Is het nu een fabel of niet dat de lens die daarbij geleverd wordt speciaal voor deze winkels zou gemaakt worden en minder van kwaliteit zou zijn? Ik lees tegenstrijdige dingen en weet niet wat nu waar is of niet.

    Ik heb er geen idee van, het zou me niet verbazen, maar het zou me wel kunnen helpen naar de zoektocht naar de camera.

    Canon Powershot G15 + Ikelite onderwaterbehuizing (-60m)
    Fujifilm X-T3 - 56mm F/1.2 - 16-55mm f/2.8 - 50-140mm f/2.8

  • #2
    Re: Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

    De lens die er wordt bijgeleverd is doorgaans de zgn kitlens

    Naargelang het merk varieert de kwaliteit, maar omdat je er toch zeer weinig voor betaalt, zou ik daar niet over piekeren (het is beslist geen 2de keus)

    Gebruik ze om te beginnen, en koop evt later lenzen bij

    Comment


    • #3
      Re: Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

      Oorspronkelijk geplaatst door Gizmoke Bekijk bericht
      Ik ben op zoek naar een nieuwe of 2ehands SLR van canon of sony.

      Nu zie ik in winkels als Mediamarkt, Makro, Saturn toestellen als de Nikon D70s, Canon 350D, Nikon D40 inclusief lens staan aan €399.

      .
      Waar staat de d40 aan 399?
      bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

        Let op er zijn ook wel eens kits te koop met een oude (dacht) 28-80 lens of met een heel goedkope Sigma erop. Behalve de D40(was het geen D50) zijn het allemaal camera's die al een tijdje uit de handel zijn, dus waarschijnlijk de laatste dumppartijen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

          Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
          Waar staat de d40 aan 399?
          bedankt!
          Waar het juist wast weet ik niet meer, maar het was ergens een promotie goedkoper dan bij grobet.

          Daar was de D40 + lens + 1GB Sd €499

          Canon Powershot G15 + Ikelite onderwaterbehuizing (-60m)
          Fujifilm X-T3 - 56mm F/1.2 - 16-55mm f/2.8 - 50-140mm f/2.8

          Comment


          • #6
            Re: Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Let op er zijn ook wel eens kits te koop met een oude (dacht) 28-80 lens of met een heel goedkope Sigma erop. Behalve de D40(was het geen D50) zijn het allemaal camera's die al een tijdje uit de handel zijn, dus waarschijnlijk de laatste dumppartijen.
            Het zijn idd toestellen die niet meer gemaakt worden, maar ik veronderstel dat je hiermee toch geen miskoop doet of is een Nikon D40 dan een stuj beter?

            De Nikon D40 heeft wel een voorkeur omdat deze wat compacter en lichter is.

            Ik heb persoonlijk altijd schrik gehad van die grote winkels i.v.m. de service en als ik nu zelf naar de prijzen kijk als bv grobet dan lijkt het me beter daar een camera te kopen.

            Canon Powershot G15 + Ikelite onderwaterbehuizing (-60m)
            Fujifilm X-T3 - 56mm F/1.2 - 16-55mm f/2.8 - 50-140mm f/2.8

            Comment


            • #7
              Re: Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door Gizmoke Bekijk bericht
              Waar het juist wast weet ik niet meer, maar het was ergens een promotie goedkoper dan bij grobet.

              Daar was de D40 + lens + 1GB Sd €499
              mm en saturn is hij 488

              Comment


              • #8
                Re: Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

                Nikon, Canon, Sony, pentax, ... maken echt geen lenzen die speciaal voor supermarkten zijn. De verschillende winkels kunnen echter zelf een "kit" samenstellen. Zie het als een auto kopen. Je koopt een auto en welke radio je wil hebben hangt dan van je budget af. Muziek spelen zullen ze allemaal wel doen.
                Een kitlens is een lens die door de meeste beginners/hobbyisten zal gebruikt worden waarnaar er misschien een behoefte zal ontstaan één of meerdere lenzen te kopen naargelang hun behoeften. Goed glaswerk kost geld en een kit aanbieden met een lichtsterke lens zou veel potentiële kopers afschrikken en naar een ander merk gaan die goedkopere kits kan aanbieden.

                Comment


                • #9
                  Re: Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                  Nikon, Canon, Sony, pentax, ... maken echt geen lenzen die speciaal voor supermarkten zijn.
                  Het zou me nochtans niet verwonderen.....

                  Stel dat een supermarktketen 1 miljoen lenzen bestelt bij Canon of Nikon, en erbij zegt hoeveel ze mogen kosten. En de ene weet dat ze bij weigering die bestelling hoogstwaarschijnlijk bij de andere gaan plaatsen.
                  En wetende dat misschien 85 of meer % van de "kitkopers" niet eens zullen weten waar de afkorting "DSLR" voor staat....
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

                    Ik zou nooit zooiets bij een supermarkt kopen.

                    - De verkopers kennen er meestal niks van, en dat zal je merken indien je advies of service nodig hebt.

                    - Je riskeert om een gebruikt toestel te krijgen (mensen die hun toestel terug brengen vliegen gewoon etrug de rekken in, soms zelf defect)

                    - Er zijn pro winkels in Belgie en Nederland die iook goede prijzen aanbieden, je moet gewoon maar wat op BD rondsurfen
                    Canon met glas...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

                      Dit beloofd een lange draad te worden...

                      Volg het op gespannen voet. Benieuwd wat er allemaal voor onzin zal verklaard worden.
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

                        FABEL
                        Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Het zou me nochtans niet verwonderen.....

                          Stel dat....
                          Ons kat een koe was dan kon je ze melken onder de stoof

                          Halloo.......
                          Mvg,
                          SW
                          BD1071BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                            Dit beloofd een lange draad te worden...

                            Volg het op gespannen voet. Benieuwd wat er allemaal voor onzin zal verklaard worden.
                            Kom dan zelf met wat zinnigs.
                            Dat grote winkelketens vaak al gebruikte of terug gebrachte spullen als nieuw verkopen is een feit. Evenals dat de productkennis van hun personeel zeer slecht is.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kwaliteit lenzen minder in winkelketens? Fabel of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Kom dan zelf met wat zinnigs.
                              Dat grote winkelketens vaak al gebruikte of terug gebrachte spullen als nieuw verkopen is een feit. Evenals dat de productkennis van hun personeel zeer slecht is.

                              Maar dat is niet de titel van het topic, noch de vraag van de TS...
                              Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                              Comment

                              Working...
                              X