Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II

    Heeft iemand ervaring met deze lens? Ik heb ook al eens gekeken op de site van nikon voor een soortgelijke maar de nikkor 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX kan ik op mijn D70s niet gebruiken... is wel spijtig. Is de tamron dus een volwaardig alternatief? En krijg ik met een extender Tamron AF 2x teleconverter Nikon 7 elementen een degelijk teleresultaat mee ? Hoe zit het met de lichtgevoeligheid, blijft die 2.8? Alvast bedankt!
    NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

  • #2
    Re: Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II

    Dit objectief krijgt toch goede kritieken.
    Met teleconverter verlies je altijd aan licht (en kwaliteit)
    Met een 2x zal het diafragma 2stops lager zijn; dus 34-100/5,6
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II

      Die Tamron heeft een goede reputatie, vooral qua prijs/kwaliteit. Een Engelstalige bespreking vind je hier

      Natuurlijk past die Nikkor 17-55 ook op je D70s. De enige mogelijke beperking is er een financiële want echt goedkoop is de 17-55 niet. Daarnaast is het natuurlijk niet echt een compacte of lichte lens.

      Waarom je een extender op zo een lens wil plaatsen terwijl je al een 70-200 hebt ontgaat me volledig. Met een 2x extender verlies je 2 stops en nogal wat scherpte. Wil je een 100 mm lens hebben, geef dan iets meer uit en koop een 90/100/105 mm macro van Tamron, Tokina of Sigma. Alle drie optisch beter dan een 17/50 met extender en het zijn ook nog een keer echte macro lenzen.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II

        Ik ben ook van plan deze lens te halen.
        Onderstaande link werd mij doorgemaild toen ik een bevriende fotograaf vertelde dat ik deze lens overwoog.

        http://www.pma-show.com/2006/slr_len...50mm_lens.html

        Ik heb vernomen dat hij ook in een test van een uitgebreid aantal lenzen in het laatste nummer van ZOOM als tweede scoort. Bovenaan in de test staat de Canon 17-40 f4.
        NaturalMystic
        Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

        Comment


        • #5
          Re: Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II

          Prijs kwaliteit is die Tamron zeer goed!
          Het nut van een extender snap ik hier ook niet??

          Comment


          • #6
            Re: Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II

            Het nut van een extender snap ik hier ook niet??
            omdat ik de 70-200 ga verkopen, heb er een tijdje mee gewerkt maar besef nu dat ik er binnenshuis niet veel mee kan doen. En om ze alleen in de zomer te gebruiken vind ik een beetje gek, tja dat is mijn mening natuurlijk. Heb deze lens een beetje te impulsief gekocht. Alhoewel de 70-200 alom wordt geprezen, ik heb er niet veel aan heb ik zelf gemerkt. Is ook te groot om mee te dragen. Dus nu ben ik op zoek naar een goede groothoek met een beetje zoom. Dus dacht ik die bij de tamron te vinden of de nikkor 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX. Ik weet het nog niet goed, alleszins eens beter nadenken dan de vorige aankoop. Misschien krijg ik er wel spijt van later... ik kan in geval van nood wel één van mijn collega lenen
            Last edited by scooke; 27 december 2007, 09:46.
            NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

            Comment


            • #7
              Re: Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II

              Natuurlijk past die Nikkor 17-55 ook op je D70s. De enige mogelijke beperking is er een financiële want echt goedkoop is de 17-55 niet. Daarnaast is het natuurlijk niet echt een compacte of lichte lens.
              dit staat toch bij de nikkor: Professioneel DX Nikkor ultra-groothoek zoomobjectief, uitsluitend te gebruiken op Nikon digitale reflexcamera's, de D1 reeks, de D100 en de D2H op de site van nikkon??
              NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

              Comment


              • #8
                Re: Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II

                Oorspronkelijk geplaatst door scooke Bekijk bericht
                ... ik kan in geval van nood wel één van mijn collega lenen
                Ik wou dat ik dat ook kon, collega's lenen

                Wat de compatibiliteit van de 17-55 betreft: jij bent gewoon op een erg oude web pagina gestoten die Nikon maakte alvorens de D70 op de markt kwam en die nooit is bijgewerkt. Mensen zat die deze lens op een D70/D80/D200/D300/D2,... gebruiken.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II

                  Heb me gisteren de Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD aangekocht.



                  Ik moet ze wel nog volop testen, maar op het web schrijven ze het volgende over dit objectief:

                  Deze SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) Macro is één van de kleinste en lichtste standaardlens die u kunt vinden. Is door meerdere fotovakbladen uitgeroepen tot één van de beste lenzen in deze klasse.
                  "Di (Digitaal geintegreerd ontwerp)-II" is de naam die Tamron aan de lenzen geeft die speciaal ontworpen zijn voor exclusief gebruik met digitale (APS-S formaat) spiegelreflexcamera's, met een optisch systeem om te voldoen aan de prestatievermogens van digitale camera's. "Di-II" lenzen kunnen niet gebruikt worden met digitale reflex camera's die een grotere beeldsensor hebben dan het APS-C formaat, of met 35mm reflexcamera's die een filmrolletje gebruiken.
                  http://depat3103.wix.com/pvanwaesphotography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II

                    Waarom niet de 18-200vr van Nikon?
                    Je hebt dan je groothoek, je hebt nog steeds je 200mm en het is lekker licht en compact.

                    Alleen niet zo lichtsterk meer, maarja je hebt ook een goede flitser.
                    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II

                      Oorspronkelijk geplaatst door scooke Bekijk bericht
                      Dus dacht ik die bij de tamron te vinden of de nikkor 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX.
                      als je budget hebt om de 17-55mm van Nikon te kopen... niet twijfelen! je vindt hier genoeg info op BD over. Heel veel fans! Ook ik... staat 70% van de tijd op m'n camera... en als je af en toe wat zoom nodig hebt, dan kan de bijvoorbeeld een 70-210 F4 op de kop tikken tweede hands... d'r is er gisteren nog eentje verkocht op Ebay vor 146€... heb even getwijfeld ;-) maar heb eigenlijk lenzen genoeg...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II

                        was al beantwoord...
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment

                        Working...
                        X