Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Picture Style bij Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Picture Style bij Canon

    Canon spreekt over de verschillende picture styles. Portret, Landschap, Standaard,....Daarbij wordt er gesproken over andere huidtinten in portret, en specifieke kleurtinten en verzadiging bij landschap bvb. Als ik echter in de menu kijk, dan zie ik alleen andere cijfers staan bij de scherpte. De andere: contrast, tint en verzadiging staan op nul. Hoe kan er dan een verschil zijn, behalve in scherpte?
    The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
    Fuji XT-2 + .......

  • #2
    Re: Picture Style bij Canon

    Als je de effecten wilt zien, neem dan een raw-foto en gebruik Digital Photo Professional om de raw-file te "ontwikkelen". Daar kan je in het tabblad picture-styles de verschillende stijlen toepassen op de foto en zie je het verschil.

    Persoonlijk denk ik dat het beter is via raw te werken dan via de picture-styles in Jpeg, want dan kan je de instellingen acheraf nog aanpassen. Bij Jpeg dan dit niet meer.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Picture Style bij Canon

      Oorspronkelijk geplaatst door def joe Bekijk bericht
      Canon spreekt over de verschillende picture styles. Portret, Landschap, Standaard,....Daarbij wordt er gesproken over andere huidtinten in portret, en specifieke kleurtinten en verzadiging bij landschap bvb. Als ik echter in de menu kijk, dan zie ik alleen andere cijfers staan bij de scherpte. De andere: contrast, tint en verzadiging staan op nul. Hoe kan er dan een verschil zijn, behalve in scherpte?
      je kan die "nul" cijfers aanpassen .. (tenminste toch in de 400D) de handleiding lezen zou moeten helpen

      je kan zelfs je eigen Picture Style definieren met de Canon PSE = Picture Style Editor .. en deze stijl dan uploaden naar de camera (meestal in een van de "user settings" .. ik doe dat courant ..

      Comment


      • #4
        Re: Picture Style bij Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        je kan die "nul" cijfers aanpassen .. (tenminste toch in de 400D) de handleiding lezen zou moeten helpen
        Mijn vraag goed lezen ook.

        In de handleiding staat (niet letterlijk overgenomen, want heb hem niet bij), dat bij landschap beter blauw en groen is, bij portret mooiere huidtinten,...
        Maar als je dan kijkt wat die verschillen bij die Picture Styles zijn, zijn er alleen andere cijfers bij scherpte. Contrast, kleurtint en verzadiging staan overal op 0. Hoe kan er dan een verschil uitkomen qua kleur bvb zoals gezegd wordt in de handleiding en op de website. Zie hieronder:
        Standaard : Tint, verzadiging en scherpte worden geoptimaliseerd voor heldere, scherpe beelden.
        Portret: Kleurtint en verzadiging worden afgestemd op huidtinten.
        Landschap: Kleurtint en verzadiging worden ingesteld op diepblauwe en heldergroene kleuren om de lucht en landschappen optimaal weer te geven.

        Ik weet dat je die cijfers kan aanpassen, maar Canon beweert dat er een verschil is zoals ze staan, en dat begrijp ik niet.
        The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
        Fuji XT-2 + .......

        Comment


        • #5
          Re: Picture Style bij Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door def joe Bekijk bericht
          Canon spreekt over de verschillende picture styles. Portret, Landschap, Standaard,....Daarbij wordt er gesproken over andere huidtinten in portret, en specifieke kleurtinten en verzadiging bij landschap bvb. Als ik echter in de menu kijk, dan zie ik alleen andere cijfers staan bij de scherpte. De andere: contrast, tint en verzadiging staan op nul. Hoe kan er dan een verschil zijn, behalve in scherpte?
          De waarde van de 0 instelling is anders voor alle picture styles.
          0 betekent niet altijd 0 als het over kleuren of scherpte gaat.

          Jan.

          Comment


          • #6
            Re: Picture Style bij Canon

            Aha,

            Maw als je bijvoorbeeld in Landschap de tint en/of verzadiging nog vergroot krijg je nog dieper blauw en helderder groen? Iets dat bij Portret dan eerder nog rozere huidtinten zou veroorzaken? En in dit laatste geval zou er minder invloed zijn op iets groens of blauws dat de persoon op het portret toevallig zou dragen?
            The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
            Fuji XT-2 + .......

            Comment


            • #7
              Re: Picture Style bij Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door def joe Bekijk bericht
              Aha,

              Maw als je bijvoorbeeld in Landschap de tint en/of verzadiging nog vergroot krijg je nog dieper blauw en helderder groen? Iets dat bij Portret dan eerder nog rozere huidtinten zou veroorzaken?
              Juist.

              Hier staat een overzicht, wel voor de 5D.
              Canon's press material for the EOS 5D states that it 'defines (a) new D-SLR category', while we're not typically too concerned with marketing talk this particular statement is clearly pretty accurate. The EOS 5D is unlike any previous digital SLR in that it combines a full-frame (35 mm sized) high resolution sensor (12.8 megapixels) with a relatively compact body (slightly larger than the EOS 20D, although in your hand it feels noticeably 'chunkier'). The EOS 5D is aimed to slot in between the EOS 20D and the EOS-1D professional digital SLR's, an important difference when compared to the latter is that the EOS 5D doesn't have any environmental seals. While Canon don't specifically refer to the EOS 5D as a 'professional' digital SLR it will have obvious appeal to professionals who want a high quality digital SLR in a body lighter than the EOS-1D. It will also no doubt appeal to current EOS 20D owners (although lets hope they've not bought too many EF-S lenses...)

              Comment


              • #8
                Re: Picture Style bij Canon

                Bedankt.

                Die quote in het bewuste stukje slaat wel de nagel op de kop:
                The disappointing aspect of Picture Style is that the tone curve and color map are not revealed to the user, you have to experiment to understand the effect of each Picture Style.
                Dit zou inderdaad wel handig geweest zijn.
                The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                Fuji XT-2 + .......

                Comment


                • #9
                  Re: Picture Style bij Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door def joe Bekijk bericht
                  Bedankt.

                  Die quote in het bewuste stukje slaat wel de nagel op de kop:
                  The disappointing aspect of Picture Style is that the tone curve and color map are not revealed to the user, you have to experiment to understand the effect of each Picture Style.
                  Dit zou inderdaad wel handig geweest zijn.
                  persoonlijk vind ik dit weinig relevant omdat de eigen interpretatie van die "tone curve" afhangt van de persoonlijke perceptie en het eigen gevoel van "esthetiek" .. er is trouwens niets dat je let om een set eigen styles te definieren al dan niet gebaseerd op de bestaande "vaste" styles als vertrekpunt en de "in camera" styles te overschrijven ...

                  Comment

                  Working...
                  X