Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 28mm F2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 28mm F2.8

    Heeft er iemand ervaring met deze lens?

    Waar de 50MM 1.8 (die andere low-budgetlens) bijna de hemel ingeprezen wordt,
    vind ik over de 28mm heel weinig terug (met uitzondering dat hij vrij makkelijk terug te vinden is op de 2-dehandsmarkt).
    Nochtans ziet hij er mij in dat budget niet zo slecht uit.
    Als ik reviews lees over deze lens wordt er altijd onmiddelijk de vergelijking gemaakt met andere (veel duurdere) versies zodat hij er logischerwijze natuurlijk niet zo goed uitkomt (traag, lawaai, niet scherp in open stand, ...).Dus is het moeilijk een objectief oordeel te vellen.

    Nu had ik graag van jullie geweten of deze lens zijn prijs waard is.
    Zou hem eventueel gebruiken voor landschap en 'waarom niet' portret...

    Een van mijn eerst volgende aankopen is de 17-50mm tamron 2.8.
    In dat bereik zit natuurlijk ook 28mm, maar prime zijn over het algemeen net iets beter en voor die prijs is de 28mm zeker te overwegen als extra lensje.
    Of laat ik het idee maar vlug varen en beperk ik mijn aankoop tot die 17-50?

    Alvast bedankt op voorhand.
    *www.InPuT79.be*
    Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

  • #2
    Re: Canon 28mm F2.8



    is zeker niet negatief, maar het is geen USM lens

    de lichtsterkte, IQ en CA zijn niet significant beter op 28 mm dan de zooms 24-85 en 28-105 die je ook tweedehands vind
    (allebei 3.5-4.5 USM, tegen deze lensjes is de 50mm f:1.8 een mechanisch onding)

    met de Tamron heb je natuurlijk een echte groothoek met f:2.8 tot 50mm
    Last edited by palombian; 27 december 2007, 11:39. Reden: toevoegen argument groothoek

    Comment


    • #3
      Re: Canon 28mm F2.8

      sigma 30/1.4 lijkt mij een betere keuze, is een geweldige lens

      Comment

      Working...
      X