Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

    Hallo,

    Ik overweeg de aanschaf van een sigma 70-200mm 2.8.
    Maar nu komt een nieuwe versie op de markt. Denken jullie verschil te merken tussen deze twee lenzen?

    Weinig verschil op het eerste zicht. Enkel in de lens constructie...
    oude versie: 18 Elements in 15 Groups.
    versie II: 15 Elements in 18 Groups.

    Of betreft het hier een zetfoutje?

    even een linkje naar de bewuste sigmalenzen:

    APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO HSM
    http://www.sigmaphoto.com/lenses/len...16&navigator=3

    APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM (new)
    http://www.sigmaphoto.com/lenses/len...40&navigator=3

    In ieder geval ligt de nikon afs 70-200 buiten mijn budget. En op en d40 heb je nu eenmaal niet zoveel lenskeuze.

    groeten,
    Chris
    Last edited by chrisdemaer; 26 december 2007, 18:24.

  • #2
    Re: Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

    Oorspronkelijk geplaatst door chrisdemaer Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik overweeg de aanschaf van een sigma 70-200mm 2.8.
    Maar nu komt een nieuwe versie op de markt. Denken jullie verschil te merken tussen deze twee lenzen?

    Weinig verschil op het eerste zicht. Enkel in de lens constructie...
    oude versie: 18 Elements in 15 Groups.
    versie II: 15 Elements in 18 Groups.

    Of betreft het hier een zetfoutje?

    even een linkje naar de bewuste sigmalenzen:

    APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO HSM
    http://www.sigmaphoto.com/lenses/len...16&navigator=3

    APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM (new)
    http://www.sigmaphoto.com/lenses/len...40&navigator=3

    In ieder geval ligt de nikon afs 700-200 buiten mijn budget. En op en d40 heb je nu eenmaal niet zoveel lenskeuze.

    groeten,
    Chris
    de tests zullen het uitwijzen...
    ik denk niet dat er veel kan gezegd worden over een lens die nog niet te koop is en dus ook nog niet is getest

    ps, ik veronderstel dat je hierboven de 70-200 bedoelt, en geen 700-200
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

      Ik ben ook aan het afwachten. Op een populaire lens reviewsite worden over veel problemen geschreven met de huidige Sigma 70-200 (macro), ondermeer focus- lock's en onscherpte op de 200mm.

      Ik ga ervanuit dat ze deze problemen hebben opgelost bij de vernieuwde versie. Maar dat zijn puur speculaties.
      Qua prijs wordt hij denk ik wel iets duurder, vergelijkbaar met de 100-300.

      Jammer dat ze er nog steeds geen OS in stoppen, maar ik denk dat Sigma nog geen HSM heeft kunnen ontwikkelen die samen gaat met OS.

      Als straks deze 70-200 1150 euro wordt, komt hij natuurlijk wel weer dichter bij de prijs van een 70-200VR...


      Ze hebben trouwens beide 18 elementen in 15 groepen. De nieuwe versie heeft een ELD lenselement meer dan de oude.
      Last edited by yoy; 26 december 2007, 18:18.
      Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

        ps, ik veronderstel dat je hierboven de 70-200 bedoelt, en geen 700-200
        hmmm even aangepast dus...

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

          Hopelijk zal deze lens nog iets beter zijn dan de huidige.
          En als de prijs iets boven de 1000 euro komt is dit nog altijd meer dan 500 euro minder dan de 70-200 VR van nikon.
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

            OS en HSM gaan wel samen...
            in de 18-200 OS HSM bv.
            Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

              Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
              Hopelijk zal deze lens nog iets beter zijn dan de huidige.
              En als de prijs iets boven de 1000 euro komt is dit nog altijd meer dan 500 euro minder dan de 70-200 VR van nikon.
              maar voor de canon gebruikers is de keuze tussen de sigma en de canon variant snel gemaakt... (de canon natuurlijk)
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

                @ matthias: jaja smeer het maar onder mijn neus

                bij canon ken ik het prijsverschil dan niet maar het is alleen bij nikon dat ze terug een bom van geld vragen.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

                  Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                  bij canon ken ik het prijsverschil dan niet maar het is alleen bij nikon dat ze terug een bom van geld vragen.
                  Canon heeft in de 70-200 reeks 4 verschillende modellen, daardoor is er eigenlijk altijd wel een behoorlijk alternatief om toch niet voor de Sigma te kiezen.

                  Als Sigma de prijs van de nieuwe versie (de derde "vernieuwde" versie op een paar jaar tijd) nu nog iets hoger maakt dan gaan ze er niet veel meer verkopen aan Canon-gebruikers, want dan is ze even duur als de Canon 70-200 f2,8 zonder beeldstabilisatie. Veel ruimte voor prijsverhoging hebben ze dus niet. Daarom verwacht ik ook niet dat die nieuwe Sigma veel duurder wordt dan de huidige versie. Om de oude modellen nog gemakkelijker verkocht te krijgen gaan ze in het begin de prijs wat verhogen, zodat veel kopers nog snel voor de oude kiezen, daarna gaan de prijzen weer naar het huidige niveau (dat was bij de vorige aanpassingen ook zo).

                  Misschien pakken ze het nu anders aan, en worden de "oude" toch uitverkocht aan een lagere prijs, hou de volgende weken de prijzen dus maar in het oog.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

                    Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
                    Ik ben ook aan het afwachten. Op een populaire lens reviewsite worden over veel problemen geschreven met de huidige Sigma 70-200 (macro), ondermeer focus- lock's en onscherpte op de 200mm.

                    Weinig slechte reviews gelezen eigenlijk. Misschien zoek ik op de verkeerde plaats...
                    In ieder geval denk ik ook nog even af te wachten wat het nieuwe resultaat is. Ook wat de prijs betreft.

                    Ik was al een tijdje aan het uikijken naar een tweedehands. Maar ik durf zo onmiddelijk niet de stap te zetten. Juist omdat je de geschiedenis ervan niet kent.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

                      Bij fredmiranda.com hebben ze de review sectie van de 70-200 en de 70-200 macro gesplitst.

                      Zie deze LINK vol met problemen met de lens.

                      Een paar quotes van pagina 1. Ja, er staan ook goede reviews in de link, maar zoveel problemen met 1 soort lens is niet gewoon. Ik vind het dus niet raar dat ze een nieuwe versie uitbrengen:

                      was happy to ge this lens. i knew it would have to be calibrated, not a problem. but the problem was even after calibration this lens would just not focus properly. sigma gave me a new lens...same thing...they gave me another new lens, same thing. finally they gave me a 4TH LENS and the manual focus ring does not work. the distance ring was unbelieveably tight, and the focus ring would spin, but the scale would not move...go figure.
                      stay far away from this lens or expect repairs and calibrations. yes i said calibrationS. i even had a lens calibrated, took some shots with the tech beside me. i noticed the shots were getting worse and worse AFTER CALIBRATION. the tech and i went back in to check the calibration and IT WAS NOT EVEN ON THE SCALE.
                      it just seems to not be able to focus properly. manually it is fine, but i think sigma needs to take a look at their chips and whether they believe it or not, there is defintely an issue with this lens.


                      was taking photos at the Los Angeles Tofu Festival , rather hot or least 90 degrees. I took 4 shots while in the shade ,put the lens back in my bag with the camera. About fifteen minutes later I took both out of my bag and the lens would not focus. I could hear a whirring as the camera tried to focus the lens. dead huh, I came home to prepare to send the lens back to Sigma , took one more look at the lens and it started to operate again.
                      I called Sigma and reported what I had read about this lens on Fm and they acted like they had never heard of this.As of now the lens is on its way to NY Sigma for repair or replacement.


                      I have purchased two of these lens from different suppliers both seemed to be dead out of the box but if you wait an hour or so(must be heat from shipping after they cool down) they seemed to start working but image quality is not great
                      Talked to sigma tech said to return to supplier may be an issue with this new version they are researching

                      Its a shame i used the older version on a canon it was a very impresive lens hopefully they will get it fixed i can't see paying 1700.00 for nikkor.

                      Apparently this lens is heat sensitive tolerances must be very close
                      I recall when i talked to Tech Support they were interested in Temperature's when lens stopped functioning.....


                      I have purchased two of theses new macro lens ??
                      From differnet suppliers both were dead out of box if you let them sit for a while they would start to function
                      Contacted Sigma told me to return them to supplier possible
                      manufacturing defect
                      Seems to be a tolernce issue hast from shipping causes lens to lock up but even after lens cools down quality of images are very lacking
                      I would hold off until all bugs are ironed out.


                      I bought this lens after debating Canon-Sigma for a long time. When I got the lens I was very happy with it........until I placed it on my camera. It focused one time and that was it. I tried numerous things trying to get it working--changed camera batteries, took lens off and put it back on, cleaned contacts, put it on a different camera body, etc, etc. Not only did the autofocus not work, the manual focus mode was out also. Sent lens back for refund.

                      I brought the lense yesterday to use it at the Hong Kong Dragon Boat Race in NYC. For the first hour, the lense worked beautifully, the focus was fast, the image was sharp and it was a pleasure to use. Then I experience the same problem that 450yamaha reported. The lense focus ring locked up on me. I could focus at all. I took off the lense and put it back on, I tried moving the zoom and focus rings, I turned the camera off and then on... nothing. I switched lens and finished the day with different Nikon zoom. When I got home, I tried the lense again and it worked fine. I don't know the reason for the problem (design issue or quality control) but I am returning the lense and sticking with Nikon. I can't take a chance with a zoom like this at a important event.
                      Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

                        Door sparen voor de 70-200 van Nikon.............
                        Zijn al te koop tweedehands voor 1000 euro.

                        Liever een tweedehands Nikon dan een nieuwe Sigma.
                        Nikon spul

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mike2000 Bekijk bericht
                          Door sparen voor de 70-200 van Nikon.............
                          Zijn al te koop tweedehands voor 1000 euro.

                          Liever een tweedehands Nikon dan een nieuwe Sigma.
                          Ik heb er nog niet veel 2de hands aan €1000 zien staan.
                          Wel €1300 tot zelfs €1500(durven hé).

                          Hubert
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

                            Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
                            Zie deze LINK vol met problemen met de lens.

                            Tja, Ze hebben daar bij Sigma blijkbaar nogal problemen met maandagmorgenlenzen... Als ik dit lees krijg ik de indruk dat ze alleen nog werken op maandagmorgen.
                            In ieder geval ook genoeg positieve reviews.

                            De nikon blijft zelfs tweedehands prijzig. Maar steengoed natuurlijk.

                            Misschien is een tweedehands sigma, van iemand die je kan vertrouwen, nog de beste keuze? Zo heb ik in ieder geval een haarscherpe (op f11 dan toch) gekocht van iemand hier op BD. En zo spaar ik een centje uit voor een lichtsterke prime op termijn.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

                              Als Sigma de prijs van de nieuwe versie (de derde "vernieuwde" versie op een paar jaar tijd) nu nog iets hoger maakt dan gaan ze er niet veel meer verkopen aan Canon-gebruikers
                              We wijken misschien af (sorry, ik zit hier toch maar op mijn werk ), maar ik heb ook de indruk dat de teles van Sigma de laatste jaren flink in prijs zijn gestegen, terwijl die van Canon (in elk geval de straatprijs) gedaald zijn

                              Door al die slechte publiciteit gaat Sigma zijn rol als alternatieve leverancier kwijtspelen, en dan betalen we allemaal meer
                              Ik heb geen enkele Sigma, maar ze hebben blijkbaar toch verschillende goede lenzen

                              Comment

                              Working...
                              X