Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is nu de beste keuze ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is nu de beste keuze ?

    Na lang zoeken op het forum heb ik toch nog een paar twijfels. Ik begin werk te maken van wat betaalbare lichtsterke lenzen die redelijk goed op elkaar aansluiten qua bereik.

    Nu heb ik al veel horen boffen over de Tamron 17-50 2.8 maar als ik de topics hierover lees komt ook steeds de Tamron 28-75 2.8 terug als zeer goede en scherpe lens. De reviews op Photozone spreken dit eveneens niet tegen... en nu zit ik een beetje vast, ik weet het niet meer

    Nu heb ik een Sigma 18-200, maar die wil ik niet al te veel meer op mijn body klikken, een Nikkor 50 1.8 (zeer tevreden over ) en een Tokina 100mm 2.8 (ook zeer tevreden over ). Maar nu gaat het beginnen natuurlijk...

    Op termijn zou ik een Sigma 70-200 2.8 overwegen (eventueel uit te breiden nog later met een TC 1.7 of 2). Initieel dacht ik de 17-50 te nemen en het gat van 20 te laten vallen (lijkt me ook niet onoverkomelijk), maar met de goede reviews van 28-75 dacht ik dan weer... hmmm, misschien naar het volgende toe te werken en in deze volgorde:

    - Tamron 28-75 2.8
    - Sigma 70-200 2.8
    - Tokina 12-24 4


    Dan heb ik ook het grootste bereik...

    Wat wil ik fotograferen, een beetje van alles, veel mijn kinderen (doe ik nu bijna uitsluitend met de 50 mm), enne ik zou graag wat meer portret/modelfotografie doen.

    Wat denken jullie ? Voor wat betreft het voorbehoud dat ik heb ten opzichte van de 28-75 is dat ik toch hier en daar lees dat er soms iets mis is met de lens... en ik heb niet veel zin om continue naar de winkel te moeten rennen...

    Al bedankt voor jullie hulp en begeleiding
    Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
    Mijn foto's
    Mijn blogje

  • #2
    Re: Wat is nu de beste keuze ?

    Niet elke Tamron 28-75 is blijkbaar even goed, er zitten er héél goede bij, maar ook exemplaren die je zelfs twee stops moet dichtdraaien als je scherpe foto's wil. Ik heb er zelf een gehad die vanaf f4 heel goed was, maar eigenlijk was de Sigma 18-50 f2,8 EX DC die ik toen ook gebruikte wel scherper, zeker op 50mm. Die Tamron werd minder scherp op het eind van het zoombereik.

    Een ander probleem was dat het scherpstellen niet altijd betrouwbaar gebeurde, af en toe zaten er foto's tussen die om een onverklaarbare reden onscherp waren.

    Misschien hebben ze ondertussen wel hun kwaliteitscontrole aangepast, en is de kans op goede exemplaren wat groter, want het is al wel een paar jaar geleden dat ik die Tamron kocht.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Wat is nu de beste keuze ?

      Ben erg tevreden over de tamron 28-75/2.8
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Wat is nu de beste keuze ?

        hoe kan nu de ene tamron scherp zijn en de andere neit ??????
        Nikon D90,Nikon D50, Nikon 18-200 VR , SB600, Nikor 35-80, Sigma APO 70-300 macro.

        Comment


        • #5
          Re: Wat is nu de beste keuze ?

          Oorspronkelijk geplaatst door domitmf Bekijk bericht
          hoe kan nu de ene tamron scherp zijn en de andere neit ??????
          Mogelijks door slechte bouw van de lens, of door te weinig controle... allez, ik heb het ook alleen maar gelezen hé...
          Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
          Mijn foto's
          Mijn blogje

          Comment


          • #6
            Re: Wat is nu de beste keuze ?

            mmmmm dus een soort van maandagmorgenlenzen
            Nikon D90,Nikon D50, Nikon 18-200 VR , SB600, Nikor 35-80, Sigma APO 70-300 macro.

            Comment

            Working...
            X