Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S DX 16-85 f3.5-5.6 ED VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF-S DX 16-85 f3.5-5.6 ED VR

    Alweer iets nieuws onder de zon bij Nikon. Benieuwd wat het wordt

    Foto LINK

    MVG,
    Last edited by frank207be; 26 december 2007, 09:55.

  • #2
    Re: Nikon AF-S 16-85 f3.5-5.6 ED VR

    Je vergeet er wel bij te vermelden dat het een DX lens is.
    Bron is een beetje raar. Het bereik daarintegen, met VR is natuurlijk best wel interessant.
    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF-S DX 16-85 f3.5-5.6 ED VR

      Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
      Je vergeet er wel bij te vermelden dat het een DX lens is.
      Bron is een beetje raar. Het bereik daarintegen, met VR is natuurlijk best wel interessant.
      Bedankt voor de opmerkzaamheid Ik heb het aangepast in de titel.

      MVG,

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF-S DX 16-85 f3.5-5.6 ED VR

        heb je al naar die focusafstanden gekeken?

        0,8 ; 1,5 ; oneindig?

        Op zo'n klein stukje?
        Lijkt me raar...
        Flickr! :: Blog
        Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AF-S DX 16-85 f3.5-5.6 ED VR

          Het toont wel aan dat Nikon zijn DX-lijn toch nog wil verder zetten.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon AF-S DX 16-85 f3.5-5.6 ED VR

            ...of dat rond Kerstmis veel mensen genoeg vrije tijd hebben om met Photoshop te spelen

            Benieuwd of dit een echt produkt is of het zoveelste webfabeltje
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #7
              Re: Nikon AF-S DX 16-85 f3.5-5.6 ED VR

              ze halen lenzen weg dus mogen er gerust eens wat nieuwe komen.

              Maat wat wil die DX zeggen?

              is wel een mooi bereik voor uitstapjes.
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: Nikon AF-S DX 16-85 f3.5-5.6 ED VR

                Dat hij alleen geschikt is voor camera's met een kleine sensor.
                Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon AF-S DX 16-85 f3.5-5.6 ED VR

                  Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
                  Dat hij alleen geschikt is voor camera's met een kleine sensor.
                  Betekent dus alle Nikon digitale camera's behalve de D3 ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon AF-S DX 16-85 f3.5-5.6 ED VR

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mathias Bekijk bericht
                    Betekent dus alle Nikon digitale camera's behalve de D3 ...
                    Ook ni waar he je kan nog steeds dx lenzen gebruiken op de D3

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon AF-S DX 16-85 f3.5-5.6 ED VR

                      Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                      ...of dat rond Kerstmis veel mensen genoeg vrije tijd hebben om met Photoshop te spelen

                      Benieuwd of dit een echt produkt is of het zoveelste webfabeltje
                      Ik weet het ook niet , op DPRevieuw , fredmiranda en Flickr hebben ze het er ook over , ik heb wel al twee verschillende foto's tegengekomen ( het VR plaatje stond anders ) , ergens was een prijs vermeld : rond de 265 euro ...zou Nikon dit zo ''laag'' zetten .... op Nikon zelf niks erover ...
                      Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon AF-S DX 16-85 f3.5-5.6 ED VR

                        1/Op de foto van de lens zelf, zie je duidelijk dat het "VR" plaatje ten eerste niet rood is en ten tweede wat scheef hangt (naar rechts helt) en niet evenwijdig is met de rand bovenaan.

                        2/Ook de functieknoppen van de VR, linksonder op de lens. Het zit tégen de focusring. Dat zou echt wel zeer slecht design zijn van Nikon en zeer onhandig om scherp te stellen.

                        3/En de witte letters op die knoppen lijken op de foto er gewoon op geplakt.

                        4/De zoomring heeft een andere lichtreflectie dan die van de 18-70.

                        5/De zoomring zit op een millemeter van de rand van de lens, net voor het lenselement dat zich verplaatst bij het inzoomen.


                        Photoshop. (ik hoop het toch voor Nikon )

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon AF-S DX 16-85 f3.5-5.6 ED VR

                          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          1/Op de foto van de lens zelf, zie je duidelijk dat het "VR" plaatje ten eerste niet rood is en ten tweede wat scheef hangt (naar rechts helt) en niet evenwijdig is met de rand bovenaan.

                          2/Ook de functieknoppen van de VR, linksonder op de lens. Het zit tégen de focusring. Dat zou echt wel zeer slecht design zijn van Nikon en zeer onhandig om scherp te stellen.

                          3/En de witte letters op die knoppen lijken op de foto er gewoon op geplakt.

                          4/De zoomring heeft een andere lichtreflectie dan die van de 18-70.

                          5/De zoomring zit op een millemeter van de rand van de lens, net voor het lenselement dat zich verplaatst bij het inzoomen.


                          Photoshop. (ik hoop het toch voor Nikon )
                          Waarom zo achterdochtig?

                          De laatste VR objectieven hebben toch ook geen rode aanduiding meer (400-500-600mm)

                          MVG,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon AF-S DX 16-85 f3.5-5.6 ED VR

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Waarom zo achterdochtig?
                            Omdat 95% van het internet zever is

                            Dus ook mijn post hier

                            Ik hóóp dat het waar is natuurlijk, maar je kan toch niet ontkennen dat er maar rare, verdachte details zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon AF-S DX 16-85 f3.5-5.6 ED VR

                              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              Omdat 95% van het internet zever is

                              Dus ook mijn post hier

                              Ik hóóp dat het waar is natuurlijk, maar je kan toch niet ontkennen dat er maar rare, verdachte details zijn.
                              Over die 95% wil ik twisten. Zet je persoonlijke "zever" filters aan met de allerlaatste updates en je komt al een heel eind

                              Voor de rest... wait and see Maar ik deel wel de bezorgdheid van personen op DPR waarom bij de laatste DX incarnaties aan het tele eind altijd die miezerige f/5.6 moet zijn

                              MVG,

                              Comment

                              Working...
                              X