Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

    Hi iedereen,

    'k wil nog profiteren van de lopende canon cash back actie om mij de 400D aan te schaffen, maar 'k twijfel bij de lenskeuze, er van uitgaand dat de standaard kitlens (18-55) geen te beste resultaten haalt.
    De lens moet mij toelaten de mogelijkheden van de 400D volledig te benutten en zal vooral gebruikt worden als all-round lens (thuis, vakantie, ...) maar ook voor modelfotografie (in studio). In ieder geval niet voor sport, natuur, landschap.
    Zelf heb ik na een beetje surfen volgend lijstje aangelegd (prijzen nog zonder cash back verrekend te hebben) :
    400D + Sigma 17-70 F/2.8-4,5 DC Macro voor 895 (camera-express)
    400D + Canon EF-S 17-85 F/4-5,6 IS USM voor 875 (foto video boom)
    400D + Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS voor 829 (cameranu, wel incl grip BG3)
    400D + Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 OS DC Digital voor 1035 (camera-express)

    Een mogelijkheid is ook om toch de 400D met standaard kitlens EF-S 18-55 F/3,5-5,6 II voor 573 (foto video boom) aan te schaffen en dan in een later stadium een betere lens aan te schaffen, eenmaal ik beter de tekortkomingen kan inschatten.

    Wat raden jullie mij aan ?
    Alvast bedankt voor jullie reacties !
    400D + 18-55 IS + 24-105 f/4L IS + 420 EX

  • #2
    Re: Lens voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

    Een mogelijkheid is ook om toch de 400D met standaard kitlens EF-S 18-55 F/3,5-5,6 II voor 573 (foto video boom) aan te schaffen en dan in een later stadium een betere lens aan te schaffen, eenmaal ik beter de tekortkomingen kan inschatten.
    Ik volg de prijzen van bodies niet op de voet, maar wat lenzen betreft zou ik dat maar doen
    Misschien kan je nog onderhandelen over de omwisseling met de IS-versie van de kitlens ?

    Een grip heb je helemaal niet nodig, en de andere lenzen in het lijstje worden genoeg aangeboden, net zoals een heleboel ander zeer bruikbaar gerief

    Als je ziet dat bv een Sigma 70-200 EX f:2.8 (geen OS, maar ver superieur qua lichtsterkte, kwaliteit en gewicht ) voor 450 EUR tweedehands te koop is, waarom zou je dan de 18-200 f:6.3 nieuw kopen ?)

    Veel plezier, en kijk rustig wat rond

    Comment

    Working...
    X