Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LEns voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LEns voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

    Hi iedereen,

    'k wil nog profiteren van de lopende canon cash back actie om mij de 400D aan te schaffen, maar 'k twijfel bij de lenskeuze, er van uitgaand dat de standaard kitlens (18-55) geen te beste resultaten haalt.
    De lens moet mij toelaten de mogelijkheden van de 400D volledig te benutten en zal vooral gebruikt worden als all-round lens (thuis, vakantie, ...) maar ook voor modelfotografie (in studio). In ieder geval niet voor sport, natuur, landschap.
    Zelf heb ik na een beetje surfen volgend lijstje aangelegd (prijzen nog zonder cash back verrekend te hebben) :
    400D + Sigma 17-70 F/2.8-4,5 DC Macro voor 895 (camera-express)
    400D + Canon EF-S 17-85 F/4-5,6 IS USM voor 875 (foto video boom)
    400D + Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS voor 829 (cameranu, wel incl grip BG3)
    400D + Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 OS DC Digital voor 1035 (camera-express)

    Een mogelijkheid is ook om toch de 400D met standaard kitlens EF-S 18-55 F/3,5-5,6 II voor 573 (foto video boom) aan te schaffen en dan in een later stadium een betere lens aan te schaffen, eenmaal ik beter de tekortkomingen kan inschatten.

    Wat raden jullie mij aan ?
    Alvast bedankt voor jullie reacties !
    400D + 18-55 IS + 24-105 f/4L IS + 420 EX

  • #2
    Re: LEns voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

    Dubbel gepost

    Zie reply op de andere

    Comment


    • #3
      Re: LEns voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

      De Sigma "Super zoom" zou ik niet kiezen, het is een leuke lichtgewicht "reislens", maar de meesten verkopen ze toch vrij snel omdat ze optisch niet zo heel erg goed is.
      Als de aankoopprijs zo laag mogelijk moet zijn, en je wil toch een scherpe lens, dan zou je best de nieuwe 18-55 met beeldstabilisatie kiezen. Maar ik zie dat ze die blijkbaar alleen in combinatie met een grip leveren, en dan betaal je die er natuurlijk ook bij. En dan kan je er later nog de EF-S 55-250 IS bijkopen, dan heb je een vrij goedkope set, met scherpe IS lenzen.

      Wil je echt lichtsterke lenzen, dat is de Sigma 17-70 ook niet zo perfect, want die is alleen maar f2,8 in breedhoek, gebruik je de zoom, dan wordt de maximale diafragma-opening toch weer f4...

      De Canon EF-S 17-85 IS is ook niet slecht, en die kan je later ook aanvullen met een langere tele als dat nodig is.

      De Sigma 18-50 f2,8 EX DC en de Tamron 17-50 f2,8 XR DI zijn twee lichtsterke en betaalbare (rond de 400 euro) vervangers voor de kitlens. Als je echt met lichtsterke lenzen wil beginnen, dan kan je ook voor een van die twee kiezen.
      De allerbeste, maar helaas ook de duurste vervanger voor de kitlens is de EF-S 17-88 f2,8 IS.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: LEns voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

        Oorspronkelijk geplaatst door digiropha Bekijk bericht
        Hi iedereen,

        'k wil nog profiteren van de lopende canon cash back actie om mij de 400D aan te schaffen, maar 'k twijfel bij de lenskeuze, er van uitgaand dat de standaard kitlens (18-55) geen te beste resultaten haalt.
        De lens moet mij toelaten de mogelijkheden van de 400D volledig te benutten en zal vooral gebruikt worden als all-round lens (thuis, vakantie, ...) maar ook voor modelfotografie (in studio). In ieder geval niet voor sport, natuur, landschap.
        Zelf heb ik na een beetje surfen volgend lijstje aangelegd (prijzen nog zonder cash back verrekend te hebben) :
        400D + Sigma 17-70 F/2.8-4,5 DC Macro voor 895 (camera-express)
        400D + Canon EF-S 17-85 F/4-5,6 IS USM voor 875 (foto video boom)
        400D + Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS voor 829 (cameranu, wel incl grip BG3)
        400D + Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 OS DC Digital voor 1035 (camera-express)

        Een mogelijkheid is ook om toch de 400D met standaard kitlens EF-S 18-55 F/3,5-5,6 II voor 573 (foto video boom) aan te schaffen en dan in een later stadium een betere lens aan te schaffen, eenmaal ik beter de tekortkomingen kan inschatten.

        Wat raden jullie mij aan ?
        Alvast bedankt voor jullie reacties !
        Ik heb gelezen dat de nieuwe 18-55 met IS het zeer goed doet. Dus lijkt me de cameranu config wel de beste voor een start-config. De rest klan later , er is een zeer goede 50-250 IS (ongeveer) van canon ook.

        Comment


        • #5
          Re: LEns voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

          @ Black B@ndit en Rudy,

          Thx voor jullie reactie !

          De Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS lijkt dus een zeer goede keuze, de grip is geen probleem want ik wou mij deze toch aanschaffen.

          Voorlopig werk ik met een Canon G5 dus met een 35-140mm lens, ook voor modelfotografie. Enige vrees die ik heb is dat de 55mm (IS) zoom van de 400D een beetje weinig zou zijn. Kan dit opgevangen worden door achteraf te croppen ?

          Dirk
          400D + 18-55 IS + 24-105 f/4L IS + 420 EX

          Comment


          • #6
            Re: LEns voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

            Oorspronkelijk geplaatst door digiropha Bekijk bericht
            Voorlopig werk ik met een Canon G5 dus met een 35-140mm lens, ook voor modelfotografie. Enige vrees die ik heb is dat de 55mm (IS) zoom van de 400D een beetje weinig zou zijn. Kan dit opgevangen worden door achteraf te croppen ?

            Dirk
            Bij je modellen kan je waarschijnlijk wel dicht genoeg komen, maar door te croppen kan je geen langere tele vervangen. Met een tele zal je altijd meer details hebben dan wanneer je een stuk uit de foto snijdt.

            Als je meer tele wil, dan kan je ook kiezen voor de Canon 28-135 IS (44,8-216mm op een 400D), maar vooral die 44mm "breedhoek" is meestal niet voldoende. Daarom is een lens die ergens rond de 18mm begint meestal veel handiger op een 1,6x crop-camera.

            De 17-85 (27,2 x 136mm) komt wel ongeveer overeen met het zoombereik van je G5.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: LEns voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

              De 17-85 IS is een goeie keuze volgens mij een hele mooie allround lens die aan jouw wensen voldoet vermoed ik, en als je een echt lichtsterk objectief wil koop je er gewoon een 50mm 1.8 bij voor als iemand het licht uitdoet.

              Hoeveel kostte die (€84 of zoiets ?)
              http://frederikherregods.be

              Comment


              • #8
                Re: LEns voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

                Thx allen voor jullie nuttige reacties. 'k Heb beslist voor de 18-55 IS te gaan en ga deze (samen met de 400D en grip) nog voor nieuwjaar halen

                Prettige eindejaarsfeesten !!

                Dirk
                400D + 18-55 IS + 24-105 f/4L IS + 420 EX

                Comment


                • #9
                  Re: LEns voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door digiropha Bekijk bericht
                  Thx allen voor jullie nuttige reacties. 'k Heb beslist voor de 18-55 IS te gaan en ga deze (samen met de 400D en grip) nog voor nieuwjaar halen

                  Prettige eindejaarsfeesten !!

                  Dirk
                  Ik heb de sigma 17-70 en vind het toplens! Had vroeger de 18-55 en zou nooit meer ruilen...
                  Kijk misschien even op deze site...
                  The best Canon EOS lenses as selected by actual users. The listing here were compiled from over 10,000 user reports and I also provide recommendations based on my own testing and experience.
                  #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                  Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

                  Comment


                  • #10
                    Re: LEns voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium Bekijk bericht
                    Ik heb de sigma 17-70 en vind het toplens! Had vroeger de 18-55 en zou nooit meer ruilen...
                    Kijk misschien even op deze site...
                    http://www.bobatkins.com/photography...os_lenses.html
                    Het gaat niet over de oude kitlens, de nieuwe met beeldstabilisatie is véél beter:

                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: LEns voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Het gaat niet over de oude kitlens, de nieuwe met beeldstabilisatie is véél beter:

                      http://www.photozone.de/8Reviews/len...56is/index.htm
                      Dat weet ik, maar uit het lezen van ervaringen van anderen, én mijn ervaring met die 17-70, weet ik dat ze gewoon beter en scherper is dan die 18-55 ...
                      Die Bob Atkins-Lijst is niet heilig, maar zit er toch niet ver naast.... Ook daar komt die 18-55 IS niet op voor...
                      Als ik met een budget van rond de 300€ moet kiezen, dan kies ik resoluut voor de Sigma 17-70 en ik kan iedereen hetzelfde aanraden...
                      Maar natuurlijk is die keuze vrij en persoonlijk, ik respecteer ieders keuze hoor, ik geef alleen mijn persoonlijk advies.
                      #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                      Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

                      Comment


                      • #12
                        Re: LEns voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

                        Ook daar komt die 18-55 IS niet op voor
                        Deze lens is veel te nieuw om al in dergelijke lijsten voor te komen

                        Je moet die goeroes ook met een korreltje zout nemen

                        Koop jij ook alleen wijn uit de lijst van Robert Parker ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: LEns voor 400D : IS of lichtsterker ? Tele of beperkte zoom ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Deze lens is veel te nieuw om al in dergelijke lijsten voor te komen

                          Je moet die goeroes ook met een korreltje zout nemen

                          Koop jij ook alleen wijn uit de lijst van Robert Parker ?
                          Zoals ik reeds zei, die lijst is niet heilig, maar zit er nooit ver naast....en ze is wel degelijk up to dat hoor...
                          En zoals ik ook al zei, iedereen is vrij om te kopen wat men wil hé, ik wou alleen maar advies geven...
                          #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                          Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

                          Comment

                          Working...
                          X