Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meevolgen met huwelijksfotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meevolgen met huwelijksfotograaf

    Aandacht: Deze post gaat niet over prijzen, ik doe dit gratis voor mijn broer. In eerste instantie ook niet over 'tips'. Wel gaat dit om een huwelijksfotograaf te vinden die mij wenst mee te nemen als assistent om zo te leren.


    Hallo,

    Mijn broer trouwt in Mei en hij heeft me gevraagd of ik alle fotografie wil doen. Ik ben slechts andershalfjaar bezig met fotografie en heb nog nooit een huwelijk gedaan en zoals je al kan vermoeden ben ik nerveus, ze trouwen (hopelijk) slechts één keer. Ik heb dus ook maar één kans.

    Graag zou ik via BD een fotograaf vinden die me wenst mee te nemen naar één van zijn huwelijksopdrachten. Ik kan hem/haar dan ofwel assisteren ofwel mee fotograferen waarna hij/zij natuurlijk de foto's die ik genomen heb volledig mag gebruiken.

    Zijn er hier fotografen die dit zien zitten? Of kan iemand me op weg helpen?

    Mijn uitrusting is in mijn handtekening te zien, indien dit van belang is. Voor het huwelijk van mijn broer kan ik nog over een tweede body beschikken (350D). Eventueel kan ook nog iets gaan huren indien nodig.

    Mvg, Michiel
    Last edited by MichielBrugge; 25 december 2007, 16:36.
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

  • #2
    Re: Meevolgen met huwelijksfotograaf

    Beste Michel... denk dat je oproep een heel goed idee is! Zo was ik ooit van plan om m'n tuin helemaal zelf te ontwerpen en aan te leggen... ben daar voor dan cursus tuin archtitectuur gaan volgen... en tenslotte, door die cursus... een tuinarchitect gevraagt om mijn tuin te ontwerpen
    Zeer nuttige cursus dus!!


    denk er om als je zelf fotograaf speelt dat je aan het huwelijksfeest niet kan deelnemen... geen glaasje mee kan drinken... niet met de gasten kan babbelen... tenzij op een dood moment in zoverre dat die d'r zijn... etc...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Meevolgen met huwelijksfotograaf

      Ik heb daar zelf ook al eens over zitten nadenken. Graag zou ik eens meelopen met een fotograaf om uiteraard ook foto's te nemen, welliswaar om 2 redenen:
      • ervaring op te doen
      • daar ik graag mijn foto's wil beperken tot wat ik zou noemen 'kunstzinnige' foto's, denk ik dat het trouwpaar hierdoor geen volledige (traditionele) fotoset zal hebben moest ik alleen de foto's nemen...dus eigenlijk zou ik me zien als een aanvulling aan de fotograaf


      Wel heb ik hierbij 1 grote vraag! Vermits ik niet persé een fotoalbum moet afleveren, ben ik vrij in mijn doen en laten en zou hiervoor dus ook geen vergoeding vragen (ben ook geen zelfstandige) . Stel u voor dat er controle komt. Ofschoon het feit dat ik met goede bedoelingen werk, denk ik toch dat ik strafbaar ben in zulke situatie, niet?
      Of is hier een regeling voor?

      Groet,
      JanMetDePet
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: Meevolgen met huwelijksfotograaf

        Hoi ,

        Op zich een strak plan. Denk alleen dat een trouwfotograaf , die daar zijn brod mee moet verdienen, niet erop aan het wachten is zijn "kennis" aan een mogelijke konkurrent over te dragen.
        Bij mijn weten zijn er boeken te koop die specifiek over trouwfotografie gaan.
        Denk dat je daar ook genoeg kennis op kan steken die je kan toepassen bij de trouwerij van je broer.

        Grtz

        Bryan
        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

        Comment


        • #5
          Re: Meevolgen met huwelijksfotograaf

          Ga je er veel mee zijn als hij niet bij elke foto zijn instellingen uitlegt?
          Want iemand zien rondlopen en klikken is misschien wel tof. Maar uiteindelijk weet je niks als je niet zelf door de zoeker hebt gekeken.
          Je weet zelfs niet of hij een close up of een breedhoek foto maakt bij wijze van spreken.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • #6
            Re: Meevolgen met huwelijksfotograaf

            Mogelijke oplossing is met een groep fotografen een NEP Huwelijk te organiseren
            Om dan iedereen beurtelings de kans te geven om te fotograferen
            En zo van elkaar fouten te kunnen leren, of bijleren

            Comment


            • #7
              Re: Meevolgen met huwelijksfotograaf

              Oorspronkelijk geplaatst door JonD Bekijk bericht
              Mogelijke oplossing is met een groep fotografen een NEP Huwelijk te organiseren
              Om dan iedereen beurtelings de kans te geven om te fotograferen
              En zo van elkaar fouten te kunnen leren, of bijleren
              denk niet dat je daar in de verste verte de werkelijkheid mee benadert...

              met zo'n nephuwelijk haal je absoluut niet het stress-niveau van een echt huwelijk en zal je ook veel relaxter aan de slag gaan...dus ja kan dezelfde plaatjes schieten...maar onder totaal andere omstandigheden.

              betwijfel of je hiermee iets bent
              some toys 4 big boys
              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

              Comment


              • #8
                Re: Meevolgen met huwelijksfotograaf

                Ik ben hier weg
                Last edited by Atmikes; 1 januari 2008, 23:00.

                Comment


                • #9
                  Re: Meevolgen met huwelijksfotograaf

                  There was a method in my madness.. This wasn't just a joke.

                  www.weddingphotographyiseasy.com

                  More and more people think they can and want to do this type of photography, so I'm seriously considering doing a proper course for people to teach how to do one of the most stressful types of photography there is.

                  If BD want to do it as a free BD "shooting day" good luck. I doubt many seriously experienced wedding photographers will give their info away for free. Sorry, I won't.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Meevolgen met huwelijksfotograaf

                    Oorspronkelijk geplaatst door Atmikes Bekijk bericht
                    Voor mij lijkt dit idee erg aantrekkelijk, een soort van generale repetitie zonder dat er stress bij komt te zien, misschien iets voor BD shooting day?
                    Doet me denken aan: allen gezellig samen in de keuken een eitje en een biefstuk bakken, kwestie voorbereid te zijn een keuken van een vol gereserveerd restaurant in te duiken en daar niet te mogen afgaan als een gieter...

                    Mvg,
                    Frederic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Meevolgen met huwelijksfotograaf

                      Oorspronkelijk geplaatst door Atmikes

                      Zelfs de grootste chef koks hebben ook ooit op school gezeten toch?
                      Een degelijke opleiding tot kok duurt minstens 4 jaar, gepaard met stages en vervolgens opklimmen van commis tot chefkok. Jij denkt dat zo'n jarenlange opleiding met heel wat tijd ervan op de werkvloer zelf te vergelijken valt met een namiddagje BD die eventjes een trouwfeest naspeelt...? Je zet het jaar alvast grappig in

                      Mvg,
                      Frederic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Meevolgen met huwelijksfotograaf

                        Als amateurkes zullen we nooit denk ik het professionalisme van een beroeps fotograaf kunnen bereiken, daar zijn inderdaad jaren ervaring voor nodig
                        Wat ik wilde zegen met die nep huwelijk is: kijken wat jijzelf en anderen doen, welke richting, instellingen, nodige uitrusting, enz.
                        Een nep huwelijk zal inderdaad nooit het zelfde zijn dan een echt huwelijk, door de omstandigheden, de stress (ik haat dat woord ), alles dat kan en zal mislukken , enz.
                        Wat ik wel weet is dat met kijken ge enorm veel kan bij leren , dat heb ik al op circuit met de moto´s gezien, diverse oefeningen op het werk, enz.
                        Door de anderen fouten zien maken , heb ge de kans om daar een oplossing voor te bedenken , en zelf te kunnen uitproberen zonder dat dit catastrofale gevolgen heeft
                        Iedereen is meester in zijn eigen beroep, en beroeps fotografe zijn niet voor niets Beroeps Fotografen, en niemand wil zo maar zijn geheimen zo maar weggeven.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Meevolgen met huwelijksfotograaf

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          Een degelijke opleiding tot kok duurt minstens 4 jaar, gepaard met stages en vervolgens opklimmen van commis tot chefkok. Jij denkt dat zo'n jarenlange opleiding met heel wat tijd ervan op de werkvloer zelf te vergelijken valt met een namiddagje BD die eventjes een trouwfeest naspeelt...? Je zet het jaar alvast grappig in

                          Mvg,
                          Frederic
                          Nu gaan we even off topic, maar die houding vind ik hier echt ongepast:

                          Haha, "ik kan het" en jullie gaan het nooit leren , wat is het toch leuk, lachen met de zwakkeren.

                          Ik kan begrijpen dat je mssn hard hebt moeten zwoegen om jouw kennis en ervaring op te bouwen, maar als je morgen mijn job wil leren dan zal ik jou met evenveel enthousiasme ontvangen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Meevolgen met huwelijksfotograaf

                            Het probleem zit hem er in, dat er teveel reportages verloren gaan aan de vaak onervaren amateurfotograaf. Vaak is het zo, dat de foto's het professionalisme missen die een Pro in zijn werk legt.

                            Door dat verschil kan de Pro overleven, en nu willen jullie dat de Pro, gratis, zijn geheimen prijsgeeft, zadat je als amateur niet afgaat op het uiteindelijke event, en je de Pro nog meer gaat beconcurreren.

                            Je kan net aan een chef van een restaurant gaan vragen, of je een weekje mee in de potten mag kijken, terwijl hij wéét dat je hem "in het zwart" beconcurreerd.

                            just my 2 cts
                            BD0808BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Meevolgen met huwelijksfotograaf

                              Oorspronkelijk geplaatst door Atmikes Bekijk bericht
                              Nu gaan we even off topic, maar die houding vind ik hier echt ongepast:

                              Haha, "ik kan het" en jullie gaan het nooit leren , wat is het toch leuk, lachen met de zwakkeren.

                              Ik kan begrijpen dat je mssn hard hebt moeten zwoegen om jouw kennis en ervaring op te bouwen, maar als je morgen mijn job wil leren dan zal ik jou met evenveel enthousiasme ontvangen
                              Eeuhm... ik ben ook geen pro-fotograaf. Ik wou alleen duidelijk maken dat je zo'n zaken niet leert in een in één dagje gesimuleerd huwelijk. Meer zelfs, zo'n simulatie kan totaal niet tippen aan een echt huwelijk, net zoals een schoolopleiding ook niet kan tippen aan de realiteit, in gelijk welk beroep. Reken dan wel dat iemand die een bepaald vak leerde op school daar jaren mee bezig is geweest, van school komt en dan moet ondervinden dat hij in de praktijk toch nog zo groen achter de oren is.

                              Kortom, zo'n dagje BD'en kan best leuk zijn maar is totaal niet relevant kwestie voorbereid te zijn op 'het echte werk'.

                              Mvg,
                              Frederic

                              Comment

                              Working...
                              X